• Y o L o

BF December 2016

På morgonen ser det mest ut som jag ätit rejält precis. Nu på kvällen ser jag ut som jag gjorde förra gången i typ v 20 nånting. Magen blir enorm på kvällen.

Janniiique skrev 2016-05-19 17:45:30 följande:

Min mage är så sjukt stor för att vara i vecka 11. Man blir lite rädd, jag skulle älska att vara tvillingmamma men tanken ens att föda 2 små istället för 1 gör mig rädd. Haha, nä jag blir säkert bara stor tidigt. Nån fler?

• Y o L o

Min bm sa att hormonerna jobbar mest på eftermiddag o kväll, låter lite lustigt men det verkar ju stämma.

Ja blodprov o kanske kissprov, minns inte. Blodtryck o lite sånt. Jag tror att jag ska passa på att göra cellprovet samtidigt, över 3 år sen. Känns läskigt som gravid men bm säger att det är helt ofarligt.

Visst var det väl någon här som gjorde cellprov vid inskrivningen eller liknande? Blödde du/ni något efteråt?

Seaflower skrev 2016-05-19 19:18:31 följande:

Samma här! Eftermiddag/kväll är värst!

Imorgon ska jag på inskrivning hos BM! Vad görs på första besöket nu då?

Bara prat eller prat och blodprov?

Ingen gynundersökning väl? :-O

• Y o L o

Åh det låter jobbigt. Men tror det är vanligt att känna oro. Jag kan ibland tänka "herregud vad har jag gett mig in på" men så kände jag även ibland förra graviditeten men ju längre tiden gick desto mindre blev rädslorna. Jag tror att när du du gått lite längre och sen när du känner bebisen sparka o röra sig kommer all oro och tvivel försvinna och ersättas med kärlek o längtan efter att få hålla din bebis.

Lt16 skrev 2016-05-19 21:28:11 följande:

Hej, har följt gruppen sen i början och vågar nu hoppa med på riktigt. Är 24 år och väntar mitt första barn med bf 18 december, är i skrivande stund i vecka 9+3.

Jag har inte haft så mycket symtom, molvärk och lite illamående bara. Dock så börjar jag oroa mig för graviditetsdepression. Dom värsta dagarna gråter jag från och till hela tiden, jag kan inte känna lycka för graviditeten, vill inte prata om det med min sambo, eller gud förbjud någon annan nära. Jag har alltid velat ha barn och det här var planerat så jag förstår inte varför jag inte kan känna lycka över detta.

Är det någon annan här inne som kan relatera?

• Y o L o

Har det hänt något mer eller är allt som vanligt?

Shhaw skrev 2016-05-21 12:12:32 följande:

Mammor, var nu på toa och såg att jag hade fått en klump vitflytning, jätte konstigt. något jag aldrig förr sett, blev genast orolig???? någon annan som upplevt detta?

• Y o L o

Dricker du inte mer än vanligt? Jag är mer törstig och därav blir ju att jag kissar också. Inte så att jag misstänker diabetes utan bara mer törstig pga graviditeten. Ibland kissar jag varje timme men sen ibland kan jag hålla mig 3-4 timmar.

Kanske inte var något bra svar på din fundering :)

Mariro skrev 2016-05-22 10:49:32 följande:

Asså hörrni. Det här med att kissa. Konstant. Jag är i v 11 och går på toa exakt hela tiden. Har varit så i typ två-tre veckor. Jag blir liksom akut kissnödig, flera ggr i timmen, och ibland kommer det mycket, ibland mindre. Under natten kan jag gå upp till 3 gånger. Det svider inte, är inte grumligt eller luktar konstigt. Så himla jobbigt. Hade heller inte protein i urinen vid inskrivningen och glukosen låg på 5.6 (utesluter väl diabetes).

Jag ska ringa bm imorgon så att jag får det kollat och så att det inte är symtomfri UVI, men ville kolla mer er andra om det är nån som har samma sak?

• Y o L o

Ja. Färgar hemma. Minns att jag första graviditeten inte vågade färga men så sa bm att det inte är någon fara så då gör jag det. Jag vågade inte ens måla naglarna första grav utan att kolla upp det :)

Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-22 13:39:01 följande:

Gud vad jag längtar efter att kunna färga håret. Har lite grått som jag vill färga men vågar inte då de inte vet om fostret tar skada hade tänk vänta till efter v 12 iaf då alla organ är bildade. Färgar ni håret under graviditeten?

• Y o L o

Det är lustigt det här med appar. Har mått mycket mindre illa nu typ 2 dagar, så idag v 10 står det att det är vanligt att illamåendet avtar.

Med dottern blev jag helt plötsligt jättesugen på mjölk, någon dag senare stod det i appen typ "nu är det vanligt att bli sugen på mjölk för att .... " minns inte, något med kalcium lagrades eller nått".

Får se om det blir lika denna gång. :)

• Y o L o

Det kommer gå strålande, va kul att ha det redan i morgon!

Michaela94 skrev 2016-05-23 17:24:31 följande:

Kub imorn, wish me luck <3

• Y o L o

Kan man höra hjärtljud i v 9+nånting utanpå magen hos bm? Ska dit på torsdag för ordentlig inskrivning och börjar nojja om bebben lever fortfarande. Såg ju på ul för en vecka sen men ni vet hur tankarna far. Skulle vara så skönt att bli lugnad av att tex höra hjärtljud.

• Y o L o

Va kul att ha hemma. Får se vad bm säger. Blev väl nojjig för att jag mått bättre några dagar, men just nu mår jag jäkligt illa igen så då försvinner lite av oron :)

Hastis skrev 2016-05-23 19:32:45 följande:

Ingen aning.. Jag lyssnar nu hemma och har gjort sen vecka 10:O men hoppas du kan höra något:)

Svar på tråden BF December 2016