Fin magbild!
Visst är även jag känsligare under graviditeten, men det med din svärmor låter inte ok överhuvudtaget. Måste kännas så jäkla trist för dig. Jag har tyvärr inga råd att komma med.
Jag har som tur är en jättebra relation till min svärmor, tacksam att jag har henne i mitt liv.
Cossi skrev 2016-06-19 14:22:27 följande:
Märker att jag blivit så känslig, det är väl hormonerna... Min svärmors småtaskiga sätt som jag tidigare kunnat hantera gör mig så ledsen nu. Skickade blommor till hennes födelsedag för att göra henne glad ( ett arrangemang med våreld), sen ringde hon min man och frågade om det var jag som valt blommorna eftersom det var blommor man brukar sätta ut på gravar... Vi har precis berättat om bebisen, enligt min man blev hon glad och jag skickade en ul- foto till henne, men fick aldrig något svar, ett litet "så söt" hade gjort mig glad. Hon brukar dröja dagar innan hon svarar mig, min man eller svägerska får svar direkt. Min man är inte svensk och tidigare har jag tänkt att det är kulturellt/att jag missförstår, men hon gillar mig nog helt enkelt inte.
Kanske inte rätt forum, behövde bara skriva av mig. Och jag är nog lite överkänslig just nu. Hur är eran relation med svärmor? Upplever helt klart att det blev jobbigare sedan barnen kom.