Inlägg från: Anonym (Vet ej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Ess skrev 2016-07-07 18:53:39 följande:

Hos ts är allt väldigt infekterat och kommer nog att va ett bra tag till, om det någonsin kommer att dra över. Vissa människor skapar hellre konflikter än dom släpper det. Makens ex är/var en sådan som provocerade tills hon fick gensvar. Även om det snart måste va 10 år sedan vi såg henne, så vågar jag satsa allt jag äger på att om vi skulle gå på samma tillställning så skulle hon gå efter och provocera maken tills han fick nog. Även om han skulle bita ihop och bara ta emot, så skulle hela tillställningen bli rätt trist. Tyvärr så tror jag att det skulle spåra ur och sluta med ett bråk med fler än bara två inblandade.

Ts nya verkar också va en riktig konflikthärd..........

Mitt ex var sån att hon bråkade och ville att jag skulle lista ut saker hon ville göra men blev bättre och bättre och tillslut var det inget bråk alls och exet talade om vad hon ville och inte ville men då var jag redan i klorna på den nya och hon vill ha precis allt tex fick jag inte anlita andra på jobbet utan den nya skulle göra det för att då få lön.

Tror nog inte exet och den nya ska träffas för då kanske det kommer att hända något som inte är så bra, är inte orolig för att exet kommer göra något för hon är liten i växten och om hon skulle reagera är det med ord.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-07-07 21:27:46 följande:

Att du tagit en massa lån är väl också pga din nya och alla hennes krav.

Du borde egentligen kräva av henne att betala tillbaka allt.

Jo då har gått en del till resor, gåvor och så men att säga till henne att betala tilllbaka är bara att glömma
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (särbo) skrev 2016-07-07 23:27:49 följande:

Känns som du får mycket negativ respons. Kan på nåt sätt förstå dig, är det kärlek du känner till din nya eller rädsla för ensamheten. Kan fundera över det för egen del.

Ditt ex tror jag är svårt att få tillbaka, men dina barn...

Mina har ingen kontakt med sin pappa, jag kan innerst inne njuta av att han mist den, men inser samtidigt att mina barn vill ha en intresserad och närvarande pappa. Så för dina barns skull, stå på dig ang den kontakten.

Kan på sätt och vis förstå att din nya känner svartsjuka, dina barn är ju beviset att du älskat en annan. Men hon måste försöka stå över detta, och ta emot dina barn som de förtjänar.

Du måste poängtera att både barnen, dina föräldrar och din nya kärlek har en viktig plats i ditt liv

Vet inte till hundra om det är riktig kärlek eller ensamhet.
    Kanske kanske inte svårt att få tillbaka exet hon har sagt att hon väntar.
    Exet vill att jag ska ha kontakt med barnen men jag har inte hunnit det och sen har det varit infekterat mellan den nya och exet också trots att dom inte träffats det är dock den nya som varit och är hetsk mot exet.
  • Anonym (Vet ej)
    Furienna skrev 2016-07-08 05:24:42 följande:
    Hon har ju också ett barn sedan tidigare. Men skillnaden är att den här mannen ställer upp för den tjejen (hellre än för sina egna barn) för att göra häxan glad. Han har minsann fått acceptera att hon har ett förflutet. Varför skall hon inte göra det samma?
    Den nya är otroligt svartsjuk av sig tyvärr.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-07-08 13:12:54 följande:
    Fast skillnaden är ju att TS nya kräver att han ska acceptera henne och hennes barn som sin familj medans hon vägrar att acceptera att han har ett förflutet och kräver att han ska bryta all kontakt med sin familj.
    Om hon har så svårt att acceptera hans förflutna så borde hon kanske inte ha blivit tillsammans med honom från första början.
    Lite svårt att bara sluta ge för hon har vant sig.
    Jo jag ska vara som en pappa till hennes barn, och varje resa vi är på då ska barnet också följa med vet inte om barnet ska med som en slags sköld, känns så ibland.
    Hon hade inte svårt att acceptera mitt förflutna i början men då var vi båda gifta och jag trodde inte att jag skulle skilja mej förrns exet kom på oss och då accepterade inte den nya att jag var gift längre så jag fick ultimatum och jag valde det jag valde då.
    Har inte sett barnen på länge nu men om jag kommer iväg på släktträffen då kommer jag att träffa dom.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-07-09 13:17:38 följande:
    Jag tycker det verkar som att du är livrädd för att bli ensam och utan sex och därför hellre väljer att stanna kvar hos haggan.

Om du vet att exet väntar så är det väl bara att ta chansen. Var inte så mesig!

Inte hunnit eller inte velat?
    Du borde säga ifrån en gång för alla till haggan!
    Ställ ultimatum på henne nu.
    Antingen accepterar haggan ditt ex och din familj eller så lämnar du henne.
    Var en man och inte en mes!
    Det är sant jag är rädd för att bli ensam för vilken vill ha en man på snart 58 som inte är direkt muskulös, har försökt hinna träna men det har kommit annat i vägen tyvärr.
    Jo då exet sa tidigt i våras att hon väntar men frågan är om det är värt det tänker då på hur det var dvs att hon hade alla taggar utåt o så men inners inne finns hon i mitt hjärta men hur mycket vet jag inte.
    Skulle gärna skicka bilder på min nya och på exet så ni får se skillnaden men vill inte hänga ut någon av dom.
    Min nya accepterar att mina föräldrar ska komma på besök och hon planerar vad vi ska bjuda på osv.

• Anonym (Vet ej)
    Anonym (Jag) skrev 2016-07-09 17:16:00 följande:
    Lova*
    OK o jag skickar helst inga bilder av vare sig på den nya, exet eller på mej men den nya är rynkfri i förhållande mot exet som är rökare. Vet att jag inte är rynkfri heller men jag röker inte förutom vid nått enstaka tillfälle och då blir det oftast cigarr.
  • Anonym (Vet ej)

Kommer att svara er under veckan är lite bakis idag.

• Anonym (Vet ej)
    Blomma73 skrev 2016-07-10 09:24:01 följande:

Suck, utseendet är verkligen det enda du bryr dig om... Och att du får sex.. För de flesta människor har inte attraktivitet enbart ihop med utseendet. En människa som beter sig kallt och elak blir oattraktiv och äcklig även om de råkar ha fotomodellutseende. Och tvärtom så klart. Så funkar de flesta faktiskt.

Du har i tråden inte nämnt något positivt om den nya förutom att du får sex och att hon är snygg. Om hon skulle råka ut för något, exempelvis brännskada ansiktet. Skulle hon vara värd någonting för dig då?

Ja jag gillar kvinnor som ser bra ut sån är jag.
    Har inte tänkt tanken på hur det skulle vara om hon råkade ut för något däremot tycker jag att man kan göra det som går tex strunta i att röka o då inte bli rynkig.
  • Anonym (Vet ej)
    Ess skrev 2016-07-10 10:32:39 följande:
    Din nya får en massa skit i tråden, vilket hon förtjänar för sitt otrevliga sätt. MEN jag tror att det är DU som triggar henne, säkerligen omedvetet, men ändå. 
    Detta du skriver här lyser säkert igenom i ditt sätt att va, vilket får henne att hamna i en sits där hon måste hävda sig.
    Nä jag triggar henne inte, jag försöker lugna henne när hon blir upprörd.
Svar på tråden Barnen eller den nya.