Inlägg från: Anonym (Vet ej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

molly50 skrev 2016-07-05 22:12:16 följande:

De borde väl redan veta vad hon är för en.

Jag tycker absolut att du ska gå dit. Utan din nya. Visa att du bryr dig om dina barn och din familj.

Men varför ska ditt ex be om ursäkt om hon inte hade gjort anmälan?

Inser du hur sjukt det är?

Visst det är sjukt men nya ville verkligen ha ursäkter så det var därför jag bad ett av barnen om detta och den kvinnan som gjorde anmälan den vill den nya inte kontakta.

Mina föräldrar vet säkert lite för som jag förstått har dom barnen och exet nära kontakt och mina föräldrar tycker om exet, dom kanske bara vill kolla in henne även om dom är gamla och så.

Jo jag ska nog åka på det för barnen kommer också vara där men jag kan tänka mej att den nya inte kommer att bli glad över detta, det är en familjesamling och det utan henne.
  • Anonym (Vet ej)
    EnAnonumius skrev 2016-07-05 23:30:00 följande:

Det spelar väl in gen roll om "den nya verkligen ville ha ursäkten".

Ditt EX gjorde ingen anmälan då har inte din nya någon rätt att kräva en ursäkt av din ex för den anmälan.

Det är bara sjukt befängt och att du sitter och förmedlar detta vidare till ett av barnen, säger ju ett och annat om dig, det är väldigt sinnessvagt gjort av dig att blanda in dina barn i någon personlig vendetta suggan du är ihop med nu har emot ditt EX.

Du borde skämmas och det är rejält..

Det var ett av barnen som ringde mej och frågade om mamman fick prata med mej och då sa jag nej inte utan att vi fått en ursäkt. Barnet ville att detta med elaka ord skulle sluta för han tyckte det var jobbigt att vi anklagade hans mamma, så visst jag har sagt onödiga och dumma saker och både jag och exet har blandat in barnen, exet för att barnet ringde mej och jag för det jag sa då.
  • Anonym (Vet ej)
    LFF skrev 2016-07-06 10:00:56 följande:
    Och åter igen. VAD har din exfru att be om ursäkt för? Det är inte hon som sagt elakheter, det är inte hon som anmält, det är inte hon som varit en elak satmara. Så VARFÖR ska hon be om ursäkt alls? 
    För att hon pratade med kvinnan som anmälde för pga att hon pratade med henne så gjorde den kvinnan en anmälan så har jag fattat det. Fast exet har sagt att hon pratade med kvinnan för att få reda på hur den nya är och det pga att den nya har skickat sms med inte så snälla ord till exet men egentligen har inte exet något att göra med vad den nya är för slags kvinna.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-07-06 13:28:25 följande:
    Det är fortfarande inget som ditt ex ska behöva be om ursäkt för!
    Att hon pratade med en annan kvinna som sen gjorde en anmälan mot din nya är inget som ditt ex ska lastas för.
    Det var den andra kvinnans val.
    Och med tanke på hur din nya beter dig så finns det inget att be om ursäkt för från den andra kvinnan heller.
    Din nya förtjänade den anmälan efter allt hon har gjort!
    att du inte begriper det utan går din nya till mötes och kräver ursäkter av ditt ex för saker hon är oskyldig till säger en hel del om dig.
    De enda som borde be om ursäkt här är du och din nya! Till ditt ex! På era bara knän!
    Men vi tycker att exet har snokat när hon tog kontakt med den kvinnan som gjorde anmälan.
    Jag tycker inte att någon ska behöva bli anmäld.
    Min nya kommer med största sannolikheten inte att be om ursäkt, jag kan tänka mej att göra det så småningom. 
  • Anonym (Vet ej)
    Ess skrev 2016-07-06 15:11:59 följande:

Ursäkta igen ts.

Det är turligt nog bara enstaka lätträknade tillfällen. Men jag tror inte att det fungerar, det kommer att sluta med bråk. 

När/om det kommer på tapeten så får vi nog förbereda en strategi, så att det inte slutar med att polisen får komma och reda upp eländet.

Jo då det känns som att allt bara blivit värre men jag hoppas att det kommer att lösa sig.
  • Anonym (Vet ej)
    LFF skrev 2016-07-06 15:34:39 följande:

"Vi" eller satmaran? Det är klart man vill veta var det är för galen människa ens ex är tillsammans med (och har varit otrogen med) när personen skickar elaka meddelanden till en, anser att den gemensamma nämnaren  (i detta fall du) ska säga upp all kontakt med sitt tidigare liv, mm mm mm. Om du tycker att det är att snoka, fine. Men då är ju du lika galen som din nya. Om sen den man pratar med blir orolig över det minderåriga barn som finns med i bilden, ett barn mamman helst inte vill ska träffa sin pappa (enligt ett tidigare inlägg av dig), något som inte heller är friskt. och då anmäler detta ska inte din exfru lastas för! 

Det var vi dvs jag och den nya som tyckte exet snokade när hon ringde kvinnan som anmälde om hon inte gjort det så skulle det troligtvis inte ha blivit någon anmälan (spekulationer från min sida).

Jo jag kanske har blivit "galen" jag också och jo det stämmer att barnet den nya har helst inte får träffa sin pappa men det gör det barnet någon gång ibland och då är det jag som får hämta osv för den nya vill tydligen inte träffa honom, ibland undrar jag varför barnet inte kan gå för det är ca 700 meter mellan bostäderna.
  • Anonym (Vet ej)
    LFF skrev 2016-07-07 09:17:20 följande:

Och du tycker att det är ett normalt beteende av din nya att vilja hålla sitt barn från sin pappa? Ett barn som, precis som dina även om de är vuxna, har rätten till BÅDA sina föräldrar! Ett barn vars hämtningar och lämningar man kan sköta via tex skola och fritids om man inte vill träffa sitt ex (ett ex det tydligen gått jävligt bra att ligga med trots att man inte vill träffa honom). 

Nej det är inte så normalt att hålla sitt barn från någon förälder egentligen men den nya är rädd att förlora sitt barn om pappan umgås för mycket med barnet. I detta fallet är inte fritids något alternativ för barnet är för stort för det.

O jo men tydligen ville hon ligga med honom för att han skulle få ett bra avslut men det är ett avslutat kapitel nu.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-07-07 13:47:06 följande:
    Men det är ju du själv som har ställt till med det här.
    Och för att det ska ordna sig så är det du som måste göra något åt det.
    Du kan ju inte bara sitta och vänta och hoppas på att allt ska ordna sig. Då är det snart försent.
    Förstår du verkligen inte det?
    Jo då men jag har haft hjälp att ställa till det.
    Jag är sån att jag måste få fundera och känna att det är rätt tillfälle för att ställa saker tillrätta.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-07-07 13:48:54 följande:
    Varför skulle det sluta med bråk?
    Det finns faktiskt skilda par som kan fortsätta vara vänner och ha en sansad relation till varandra.
    Vilket jag tycker att man bör försöka ha när man har barn tillsammans.
    Vi dvs exet, barnen och föräldrarna var vänner tills jag mötte den nya, visst den nya skickade inte så snälla sms till exet innan jag sa att vi träffades till någon och då försökte jag att spela på att den som skickade smsen var en dum person och dumma personer finns det överallt och att man inte ska bry sig om man får såna sms sen har jag faktiskt bett exet att polisanmäla smsen men anmälningarna har tydligen blivit nerlagda.
    Vet faktiskt inte varför den nya skickade dom smsen då.
  • Anonym (Vet ej)

Klart familjen är viktig men i nuläget vet jag inte vad jag ska göra och det jag skäms mest för är alla lån jag tagit. Detta är inte enkelt inte med något, trodde en skilsmässa skulle rädda ekonom men det blev tvärt om.

Svar på tråden Barnen eller den nya.