Inlägg från: Anonym (Vet ej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Gung Ho skrev 2016-06-19 08:57:56 följande:

TS är nog bland de mest ryggradslösa personer jag stött på här på FL!

Allt är andras fel, han är rädd för att ens se sig och sina val i spegeln. Räddare att bli övergiven av ngn som framstår mest som en häxa än att mista kontakten med sin egen riktiga familj!

Tror TS helt enkelt är extremt feg och konflikträdd. Har svårt att stå för egna fel och medge det.

1. Dumpa häxan
    2. Prata med barnen, förklara att du 'gick vilse' i duna livsprioriteringar och be om ursäkt för hur du agerat och hoppas de kan förlåta över tid.
    3. Dito med föräldrar.
    4. Dito med dina barns mamma.
    5. Lev själv ett tag med din familj.
    6. Träffa en ödmjuk och kärleksfull kvinna som bryr sig om dig (och därmed även din relation med din familj).

Enkelt!! Ta mod till dig och våga!

Väldigt enkelt att skriva och ja jag är säkert en feg.
    Vi får se längre fram vad som händer.
  • Anonym (Vet ej)
    Furienna skrev 2016-06-19 11:01:47 följande:

Tack!

TS, ta och läs den du också!

Tack men inte i nuläget.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-06-19 11:37:35 följande:
    Ja,det är mänskligt att fela,men inte att göra det gång på gång.
    Och det är definitivt inte mänskligt att strunta i sina barn!
    Och om du vet att du gör fel,varför gör du då inget åt det? Är inte dina barn viktigare än så?
    Och varför kan du inte förlåta ditt ex om du nu har åsikten att alla kan göra fel?

Vad får dig att tro att dina barn vill följa med på en resa? De vill ju inte ens träffa din nya.
    Kanske inte dig heller snart om du fortsätter så här.
    De blev nog väldigt besvikna på dig när du inte dök upp på studenten,om man ska tro det de skriver i deras tråd.
    Och om du nu måste sälja saker för att kunna åka på en resa så har du ju egentligen inte råd.
    Hur tänker du egentligen? Tänker du överhuvudtaget?
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-18 10:16:13 följande:
    Förlåta exet? Nä nu tar du fel, har förlåtit min nya för att jag älskar henne. Tror henne när hon säger att hon inte längre ligger med sitt ex.
    Du är inte så lite lite naiv om du tror på vad din nya säger.
    Många som varit otrogna påstår att de har slutat,men gör ändå om samma sak igen.
    Och det här är ju inte första gången som din nya har ljugit och hittat på saker.
    Och har hon kunnat ljuga om att hon ligger med sitt ex en gång så kan hon mycket väl göra det igen.

Jo ioförsig får se hur framtiden blir
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-06-19 11:52:24 följande:
    Och då tycker du det är helt rätt att straffa dina barn pga något som ditt ex ev har gjort?
    Kan du klandra dem för att de ställer sig bakom in mamma efter hur du har behandlat dem?
    Tror du på fullaste allvar att det räcker med några sms och lite pengar då och då??

Du vet ju inte ens säkert om det är ditt ex som har gjort anmälan och ändå så beskyller du henne för det!
    Din nya har ju totalt vridit om din hjärna!
    Det är ju HON och ingen annan som har fått för sig att ditt ex ligger bakom anmälan och nu har hon alltså fått in dig på samma spår.
    Och tidigare skrev du att alla kan göra fel och att man kan förlåta.
    Varför kan du då inte förlåta ditt ex om det nu skulle vara hon som har gjort anmälan?
    Anmälan är väl dessutom nedlagd?
    Du är ju mer än lovligt korkad om du hellre tror på en sjukligt svartsjuk och otrogen idiot som ljuger mer än hon talar sanning, framför ditt ex och dina egna barn som aldrig har gjort dig illa.
    Hon har ju totalt manipulerat dig!

Jag trodde du skulle ta ditt förnuft till fånga och dumpa subban.
    Men jag hade visst fel.
    Där fick jag en tankeställare för anmälan ligger nere och nej egentligen kan jag inte klandra barnen.
    Du kanske har rätt i att hon vridit om huvudet på mej?
    Ska iväg och träna en liten stund sen det brukar underlätta för jag behöver nog ta en ny funderare.
  • Anonym (Vet ej)
    Furienna skrev 2016-06-19 11:46:01 följande:

TS, vet du om att din son höll på att gråta för att du inte kom på studenten?

Nej det visste jag inte och det var inte roligt att höra trodde att det inte var så viktigt för honom att jag kom för på sms har han skrivit att OK då vet jag.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-06-19 15:06:43 följande:
    Varför vänta? Vill du verkligen bli behandlad som en dörrmatta som hon kan skrapa av sig skiten på?
    Jag tycker verkligen att du ska läsa dina barns tråd.
    Då kanske du inser hur illa du och din nya verkligen gör dem och inser att de är viktigare än din nya.
    Är väl för feg eller som du skrev manipulerad? 
    Ska iväg och träna och sen tänka det hela kanske gått för långt nu. Ena barnet ringde mej och berättade att mamman också hade gråtit och var helt slut efter allt hon gjorde för studenten, inte roligt alls, barnet var oroligt för att mamman skulle bryta ihop nu men jag tror inte hon gör det för hon har alltid repat sig bara det gått en tid.
    Jag kanske beskyllt exet för mycket. Ibland skulle jag vilja be om ursäkt men då står min nya där och ärligt vet jag inte vad jag ska göra. 
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Sara) skrev 2016-06-19 15:34:25 följande:
    Blir helt mållös av att läsa vad du skriver. Tänk så besvikna och ledsna dom måste vara. Hoppas du mår bra av det du gör.
    Just nu mår jag inte bra alls.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-06-19 17:21:16 följande:

Vad du ska göra är att dumpa din sopa till flickvän och be dina barn,dina föräldrar och ditt ex om ursäkt och visa att du verkligen menar det.

Din nya har inte ett skit att göra med om du vill ha kontakt med din riktiga familj. Det bestämmer inte hon.

Var nu inte så feg utan sätt ner foten och säg ifrån en gång för alla.

Acceptera inte det här!

Kan inte dumpa just nu för är på resa med henne får ta det senare. Resan har varit planerad ett tag och jag orkade inte backa ur den men det fina är att jag får se ställen jag inte sett förut. När ena barnen ringde mej så höres det tydligen att jag satt i bilen och när han frågade om jag var själv så kastade jag ur mej ett ja men det också för att han var bekymrad för sin mamma så jag ville inte säga att jag inte reste med sällskap.

Känns som om jag aldrig kommer bli förlåten för allt som hänt och mina nödlögner tex så tror barnen att jag är på jobb nu. Allt känns så rörigt.
  • Anonym (Vet ej)
    MammAmma skrev 2016-06-19 15:54:34 följande:

Fan vilket mähä till människa du är TS. Lägger dig platt, sväljer vilket skit som helst subban serverar dig och överger både barn och föräldrar för tillgång till lite fitta. Saknar du totalt förmågan att känna respekt? Var är din självrespekt? Respekten och omtanken för dina barn och dina föräldrar? Har den drunknat nånstans mellan subbans fittveck och nu hittar du den inte? Eller du kanske aldrig har haft någon till att börja med? Vad sysslar du med egentligen?

Och nu kommer du väl dra till med nåt självutplånande svar om att ja, kanske har jag rätt i att du är ett mähä, men du vet inte riktigt vad du ska göra och vad du ska tycka om nånting alls blablabla. Klaffen bara och skaffa dig ryggrad och ta ditt jävla ansvar för ditt eget liv och för de barn du nog ändå hade jävligt roligt med att sätta på jorden!

Vet
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Lillasyster) skrev 2016-06-19 16:59:44 följande:

Tyvärr är min bror väldigt lik TS. Helt plötsligt var han i klorna på en kvinna, som var helt galen. Hon förbjöd honom att ha kontakt med oss, kunde bli svartsjuk utan den minsta orsak och har sagt de mest vidriga saker (en gång påstod hon till och med att han hade förgripit sig på hennes döttrar). Men han återvänder jämt till henne som den värsta strykhund. Men lyckligtvis hade han i alla fall inga barn, som kunde bli övergivna.

Kom din bror ifrån henne tillslut eller är han med henne än?

Om han är med henne har hon lugnat sig nu så din bror har kontakt med er nu, tänkte om det var ett övergående problem?
Svar på tråden Barnen eller den nya.