Inlägg från: Anonym (Vet ej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

molly50 skrev 2016-07-03 16:58:00 följande:

Men hur kan du ens vilja fortsätta leva tillsammans med någon som säger något sådant?

Är dina barn verkligen inte viktigare än henne?

Du vill ha kärlek,skriver du.

Men ¨ändå så fortsätter du hålla ihop med en subba som gång på gång visar allt annat än kärlek för dig.

Hon inte bara är otrogen utan hon kräver dessutom att du ska radera din riktiga familj och lämna den för henne.

Tycker du verkligen att det är kärleksfullt?

Hon om någon borde ju raderas ur ditt liv för alltid!

Nej hennes barn är inte viktigare för mej egentligen, hennes dotter kräver att jag jag ska skjutsa, hämta henne från olika aktiviteter och jag hinner inte riktigt tänka på hur, vad osv vill egentligen den nya har bil men det är min bil som ska användas (hennes Exman liksom min exfru har ingen bil) Jag får skylla mej själv också för jag sa till den nya att jag inte tänker ha kontakt med min så kallade familj och att det var vi som var en familj, det ångrar jag plus ångrar att jag sa till exet att inte hon tillhörde min familj, hon frågade då vad jag menade och då sa jag att hon inte tillhör mina föräldrar och övrig släkt bara det att det är exet som har kontakt med mina föräldrar och syskon inte jag.
  • Anonym (Vet ej)
    EnAnonumius skrev 2016-07-03 17:20:06 följande:

Hon har ingen moralisk eller juridisk rätt att neka dig kontakt med dina barn. Dina barn har rätten att ha kontakt med deras pappa också oavsett vad den nya säger och tycker.

Jo om det vore så enkelt ändå. Har än så länge kontakt med barnen via sms men hoppas på att det kommer att bli bättre. Trodde inte alls att det skulle bli så här. Har fått höra att hon inte varit så snäll mot sin Exman och att han sagt att han fick henne för alla sina synder men också hört att han vill ha henne tillbaka.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-07-03 18:34:11 följande:
    Nu var det dina egna barn jag syftade på. Inte din nyas.
    Den nyas barn behöver du inte göra något alls för om du inte vill Det är inte din skyldighet.

Ja,du får verkligen skylla dig själv som har försatt dig i den här situationen.
    Men än är det inte försent att vända på saken,lämna häxan du är ihop med och gå tillbaka till din riktiga familj.
    Har fått reda på att mina gamla föräldrar kommer och besöker oss om några veckor, dom får skjuts hit för kan inte åka med buss eller tåg, hoppas att hon inte säger något sårande till dom. Får se hur det kommer att gå för dom har kontakt med mina barn och exfrun. Dom vet inte att jag håller på att göra mej av med lägenheten. 
    När är det alldeles försent att gå tillbaka till sin "riktiga familj"? 
  • Anonym (Vet ej)
    LFF skrev 2016-07-04 08:57:39 följande:
    Om du verkligen, innerst inne, trodde att hon älskade dig hade du:

1) Inte varit rädd att säga att du blivit av med jobbet
    2) Inte haft en kvinna som anser att du inte ska ha ett förflutet
    3) Haft kontakt idag med både dina barn och dina föräldrar 
    4) Sannolikt inte haft en exfru som hamnat på sjukhus med hjärtproblem.

Men jag har sagt det tidigare: 

Du vet inte vad kärlek är om det så biter dig i arlset! 
    Jo visst men nu har det fixat sig med nytt jobb.
    Kan förstå henne att hon inte vill att jag ska prata eller ta upp det förflutna och att jag inte ska ha saker som jag och exet hade gemensamt fast det smärtar också.
    Mina föräldrar kommer på besök om några veckor och jag hoppas att barnen vill komma om ett litet tag.
    Nej det kanske är så att hon inte hade hamnat på sjukhuset.
    Den nya vill att vi förlovar oss men om vi gör det är det inga garantier för att det håller. Och kärlek ja jag vet inte.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-07-04 18:04:01 följande:
    Men hur kan du vilja vara ihop med den här subban om du vet att det finns risk för att hon kan säga något sårande till dina föräldrar?
    Jag hoppas att du,i så fall,är man nog att be henne fara och flyga och kasta ut henne med huvudet före.
    Eller att dina föräldrar gör det om du inte är man nog att göra det.
    Jag tycker inte du ska göra dig av med din lägenhet.
    Du ska göra dig av med subban du är ihop med. En gång för alla!
    Uppsägningen av lägenheten är redan klar så har den fram till 1/8.
    Tror nog inte mina föräldrar kommer säga nått till henne och hon kan skärpa sig det hoppas jag hon gör då.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-07-04 18:13:52 följande:
    Men du måste väl ändå få prata om det som rör din familj??
    Det har hon inte ett skit med att göra!
    Om hon inte kan acceptera att du har ett förflutet så borde hon inte ha inlett något med dig.

Jag tror inte att du ska räkna med att dina barn kommer på besök så länge du är tillsammans med den där häxan.
    Och jag tycker verkligen inte att du ska förlova dig med den f***an!
    Då har hon bara ännu en hållhake på dig sen.
    Hon vill inte förlova sig med dig av kärlek utan för att hålla fast dig.
    Hon älskar inte dig utan bara din plånbok!
    Tänk på det!
    Nja får väl prata om barnen ibland men inte så mycket annat.
    Hoppas du har fel med att barnen inte kommer men du har tyvärr kanske rätt.
    Jo hon kanske vill ha hållhakar på mej och om jag inte gillar någon bild hon lägger ut på FB då blir det inga roliga samtal men har lärt mej nu att kolla FB några gånger per dygn och då gå in och gilla allt hon lägger ut + hennes nya profilbilder gång på gång på gång.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-07-05 11:00:31 följande:
    Du kan skaffa dig en annan lägenhet så det är inte alls försent.
    Men om du vet att det finns en risk för att hon kan fälla en dräpande kommentar som sårar dina föräldrar,varför inte hälsa på dem själv,utan henne?
    Varför vill du vara ihop med någon som gör din familj så illa?
    För att hon ger dig sex?
    Är det viktigare för dig än din familj?
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-04 18:40:52 följande:
    Nja får väl prata om barnen ibland men inte så mycket annat.
    Hoppas du har fel med att barnen inte kommer men du har tyvärr kanske rätt.
    Jo hon kanske vill ha hållhakar på mej och om jag inte gillar någon bild hon lägger ut på FB då blir det inga roliga samtal men har lärt mej nu att kolla FB några gånger per dygn och då gå in och gilla allt hon lägger ut + hennes nya profilbilder gång på gång på gång.
    Men borde det inte ringa några varningsklockor här,tycker du?
    Hon bestämmer ju allt vad du får och inte får göra och du går henne till mötes!
    Är du så fruktansvärt rädd för att bli ensam och utan sex att du hellre håller ihop med den här f***an och går henne till mötes i allt än att ta chansen att få tillbaka din riktiga familj?
    Du försöker ju inte ens med din familj!

Visst det går att skaffa en annan lägenhet men i nuläget är det lite problem med det.
    Och jag kommer att hälsa på mina föräldrar så småningom men dom vill komma och titta hur och vart jag bor, dom ville se lägenheten och när dom kommer får jag ta och tala om att den är uppsagd om inte min nya hinner säga det först för hon vill hänga med när jag visar runt mina föräldrar.
    Hon har inte gjort min gamla familj illa på sista tiden så det har lugnat sig får se hur det blir för jag är bjuden på en sak som även exet är bjuden till men den nya är inte välkommen men det är om en månad får se hur den nya kommer att ta det.
    Och ja jag är rädd för att vara ensam fast ibland är det skönt men lite egentid fast det är inte ofta det händer i nuläget. 
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-07-05 17:10:11 följande:

Så de kommer alltså och hälsar på i tron om att du befinner dig i din lägenhet? Det vet alltså inte att din nya kommer att vara med?

Det spelar ingen roll att din nya inte har gjort något mot din familj nu. Det räcker mer än väl med allt hon redan har gjort.

Jag tycker absolut att du ska gå på det du är bjuden till oavsett vad din nya tycker om det.

Hon har inte med det att göra.

Det är ett bra tillfälle att markera vad du tycker om hennes beteende.

Och då borde du passa på att prata med ditt ex och be om ursäkt för allt du har gjort också.

Föräldrarna vet om henne och dom ville se vad det är för kvinna däremot vet dom inte att jag sagt upp min lägenhet men dom vet att vi "provbor" tillsammans.

Endera går jag själv eller så stannar jag där jag är för den nya är som sagt inte bjuden och jag tänker inte ta med henne, känns konstigt om jag nu åker att träffa exet igen har inte sett henne på snart ett halv år.

Exet har bett både mej och den nya om ursäkt om den så kallade anmälan för jag sa till ett av barnen att vi ville ha en ursäkt och det fick vi men har inte svarat henne om det än (exet ville som hon sa ha reda på vad/hur den nya är pga sms hon fått och det var den kvinnan hon pratade med om hur min nya är som gjorde anmälan) och det är pga att hon pratade med kvinnan som den nya tror att exet fortfarande ligger bakom anmälan.
  • Anonym (Vet ej)
    Ess skrev 2016-07-05 20:23:10 följande:

Nej, varför då?

Är det något riktigt allvarligt så ringer de väl från sjukhuset eller polisen till de närmst anhöriga. 

Både barnets sambo och barnet själv är fullt kapabla att använda en telefon. De gånger de skadat sig (inte speciellt många) så har de berättat själva om det efteråt.

Tycker du skriver bra och mindre bra saker faktiskt, har du erfarenhet av denna sits jag sitter i? Verkar som du tror dej veta saker om mej, den nya, exet och barnen eller är det om dej själv du skriver för mej känner du eller är det du min nya som sitter och skriver i tråden? Bara en stilla undran!
  • Anonym (Vet ej)
    Ess skrev 2016-07-05 21:27:29 följande:

Detta blev min personliga erfarenhet ang om man ska/behöver ha kontakt med exet när barnen blivit vuxna. Det kom upp i tråden och vi var ett par som hade olika syn på den saken. Ber om ursäkt för detta.

Nä, du behöver inte oroa dig för att jag skulle va din nya. Det är jag inte!

Ok kändes både ironiskt skrivet tex att jag skulle vakna ännu mer osv men i nuläget vet jag inte hur det blir, jag och exet vi var vänner när vi gick isär, sålde huset osv trots att jag ljugit för både henne, barnen ja alla men sen har den nya fått mej att bli den jag är idag dvs arg, bitter osv och när jag tänker på vad jag sagt till barnen om deras mamma så blir jag mörkrädd.

Ursäkten är godtagen.
Svar på tråden Barnen eller den nya.