molly50 skrev 2016-06-01 09:43:33 följande:
Du kanske gjorde nå´t fel?
Du kan alltså inte förstå att din fru var ledsen och hade taggarna utåt när du tjatade om sex trots att hon befann sig i djup sorg?
Du visade inte henne någon som helst respekt och förståelse och då kan man inte förvänta sig att få något tillbaka.Men herregud! Du låter precis som mitt ex!
Han ansåg att jag,två veckor efter min pappas död,hade sörjt färdigt och skulle ägna mig åt honom och ge honom det han ville ha.
Det är så fruktansvärt egoistiskt så det finns inte!
Tror du verkligen att det finns ett slutdatum för när man ska ha slutat sörja?
Du behöver verkligen läsa på om hur sorg fungerar och hur den kan te sig. För det är olika för olika personer.
Men en gemensam nämnare är att det måste få ta den tid det tar.
Och om du inte kunde acceptera det och visa förståelse för din fru under den tiden så borde du åtminstone ha varit man nog att lämna henne innan du hoppade i säng med din nya.
Det var inte bara sex jag ville ha utan närhet, kärlek i största allmänhet.
Kan mycket väl vara så som du skriver om detta med sorg, har själv ingen erfarenhet.
Den nya ställde ultimatum att om jag ville ha henne skulle jag bryta totalt med familjen, nu när skolavslutning närmar sig saknar jag faktiskt familjen men det känns inte som att jag bara kan dyka upp som gubben i lådan plus att min nya skulle bli vansinnig om jag åkte.
Jag trodde att allt skulle bli bra bara jag lämnade familjen och var med min nya men hon är inte riktigt som hon var i början, visst vi har roligt men ja ibland saknar jag ord.