• Anonym (Nykär)

Han kan inte hantera min sexuella historia

Jag har träffat den jag vill leva med resten av livet, så känns det, och han vill leva med mig men ganska direkt uppstod något som vi inte verkar kunna komma runt: han fixar inte mitt tidigare sexuella leverne.

Vi träffades på en sexsajt och jag sökte någon kinky, han tog kontakt med mig och vi började skriva. Han är själv inte blyg i sängen men har inte haft i närheten av så många partners som jag.

Jag har levt ut rejält och det är varken något jag ångrar eller skäms för, det har gett mig massor och jag ser inget fel i att ta chansen att uppleva det man vill i livet. Han gillar hur kinky och öppen jag är och samtidigt kan han inte låta bli att bli svartsjuk och i någon mån straffa mig genom att visa sitt missnöje över mina svar på hans frågor kring detta.

Vi har pratat ett antal gånger om detta och han inser att det är han som äger problemet, att det är historia samt att det är omöjligt att träffa någon som älskar sex, är erfaren och öppen och samtidigt oskuld vid 40 ish. Ändå återkommer detta. Jag börjar tycka det känns plågsamt att vi kan ha ett mysigt/roligt/intimt samtal och så triggas något i honom och han frågar något som jag vet kommer ändra stämningen negativt för jag vet att han inte kan hantera svaret.

Jag har bett honom att bara fråga sånt han verkligen vill veta och han försöker tänka sig för men nu börjar jag undra om det vore bäst att han inte frågade alls (han säger själv att han vill veta). Jag vill inte ljuga och jag tänker heller inte skämmas för min bakgrund, jag har alltid varit stolt över min sexualitet och det är ju även något han tycker mycket om vilket gör allt så dubbelt.

Tankar, råd tips?

• Svar på tråden Han kan inte hantera min sexuella historia
  • Fjäril Vingad
    Anonym (Obegripligt) skrev 2016-02-26 05:25:38 följande:

Att läsa sånt här är lite som att en kvinna låtsas inte förstå något som är extremt enkelt.

En man som vill ha en kvinna för ett livslångt djupt förhållande och ser en mamma till sina barn, vill ha exklusivt sex. Alltså han vill ha sex med henne, och han vill inte att andra män haft/har/kommer att ha sex med henne.

Det kan väl för fan inte vara svårt att förstå nånstans? Var i helvete har du sett någonting annat nånsin under hela ditt liv??? Nämn en enda riktig trovärdig referens vad gäller historiska samhällen, nuvarande samhällen eller kulturella yttringar där det fungerat på något annat sätt. Män hat ju genom historien sagt exakt samma sak, och gör det fortfarande.

När det kommer till sex, utan kärlek, alltså endast knull. Då skiter vi i kvinnans exklusivitet för vi väl ändå bara knulla och sen gå vidare, därmed försvinner det kravet totalt. Men det kan väl ändå inte vara knepigt för en normalt funtad kvinna att förstå att män skiljer på sex och djupa relationer och att kraven mellan dessa varierar?

.

Men sluta skriva om saker som om de vore universella sanningar! Vissa män fungerar absolut så som du beskriver, men långt ifrån ALLA. Låt varje person hitta typen de vill ha, det är faktiskt heeeelt okej.

Men kan folk för fan sluta kalla tjejer som lever ut sin sexualitet för horor, sluta påstå att de ligger med "alla" och med "allt som rör sig", osv...

Hur jävla svårt ska det vara att förstå?!
  • Anonym (Hindi)
    Fjäril Vingad skrev 2016-02-26 06:53:49 följande:

Men sluta skriva om saker som om de vore universella sanningar! Vissa män fungerar absolut så som du beskriver, men långt ifrån ALLA. Låt varje person hitta typen de vill ha, det är faktiskt heeeelt okej.

Men kan folk för fan sluta kalla tjejer som lever ut sin sexualitet för horor, sluta påstå att de ligger med "alla" och med "allt som rör sig", osv...

Hur jävla svårt ska det vara att förstå?!

År 2016 tycker du alltså att kvinnor ska vara oskulder när de gifter sig?
  • Anonym (Hindi)

Att läsa sånt här är lite som att en kvinna låtsas inte förstå något som är extremt enkelt.

En man som vill ha en kvinna för ett livslångt djupt förhållande och ser en mamma till sina barn, vill ha exklusivt sex. Alltså han vill ha sex med henne, och han vill inte att andra män haft/har/kommer att ha sex med henne.

Det kan väl för fan inte vara svårt att förstå nånstans? Var i helvete har du sett någonting annat nånsin under hela ditt liv??? Nämn en enda riktig trovärdig referens vad gäller historiska samhällen, nuvarande samhällen eller kulturella yttringar där det fungerat på något annat sätt. Män hat ju genom historien sagt exakt samma sak, och gör det fortfarande.

När det kommer till sex, utan kärlek, alltså endast knull. Då skiter vi i kvinnans exklusivitet för vi väl ändå bara knulla och sen gå vidare, därmed försvinner det kravet totalt. Men det kan väl ändå inte vara knepigt för en normalt funtad kvinna att förstå att män skiljer på sex och djupa relationer och att kraven mellan dessa varierar?

Vad gäller kraven om heltid, vab osv så kan du inte gärna lägga det på män. Det är förändringar du får ta upp med dina feministsystrar, det är de som har drivit fram att ändra kravbilden på kvinnor helt själva och utan mäns inblandning i mångt och mycket. man får vara försiktig med vad man önskar sig helt enkelt, man kanske får det precis som man önskat.

Eller också ger vi fan i allt det där och lever våra liv så som det passar oss.
  • Fjäril Vingad
    Anonym (Hindi) skrev 2016-02-26 07:38:36 följande:

År 2016 tycker du alltså att kvinnor ska vara oskulder när de gifter sig?

Eh? Var i mitt inlägg läste du in det där?!
  • S c h n a

peacebenwilliams.com/mysterious-islamic-tribe-where-women-have-sex-with-different-men-dont-wear-a-veil-and-own-property

varldenshistoria.se/civilisationer/egyptier/fritt-sex-i-det-gamla-egypten

T.ex.
  • Anonym (Hindi)
    Fjäril Vingad skrev 2016-02-26 07:51:58 följande:

Eh? Var i mitt inlägg läste du in det där?!

Förlåt, det var inte ditt inlägg jag skulle citera!
  • Fjäril Vingad
    Anonym (Hindi) skrev 2016-02-26 08:16:06 följande:

Förlåt, det var inte ditt inlägg jag skulle citera!

Ok.
  • Anonym (Gaby)
    Anonym (som man bäddar) skrev 2016-02-26 06:44:50 följande:

Jag trodde att den som tidigt i tråden varnade TS för att det skulle komma idiotinlägg var överdramatisk men där ser man.

Först vill de inte ha en relation med en kvinna som har haft mycket sex innan. Och sedan gnälls det om de blir ihop med någon som inte vill ha sex tillräckligt ofta. Ni kan inte se att sannolikheten för det senare ökar om ni väljer någon som inte är så förtjust i sex?

Hur som helst är det nog bäst att ni fortsätter att uttrycka era åsikter anonymt för de minskar er attraktionsförmåga oerhört oavsett hur mycket sex en kvinna har haft innan. Vem vill ha någon osäker typ som inte tror på sin egen förmåga utan blir avskräckt av tanken på att bli jämförd? Det är ju som att skrika ut att man är dålig i sängen.

Dett säger jag alltså som en kvinna som inte legat med så många (men ångrar sig och är lite avis på TS).

Det var jag som varnade TS för jag visste att den sortens vidriga åsikter dyker upp, det gör de alltid här när en kvinna säger att hon haft mycket sex. Det sorgliga är att dessa män verkligen känner ett behov av att trycka ner och förolämpa kvinnor som haft mkt sex, det räcker inte att säga "jag föredrar en partner som inte haft sex innan mig, det är inget för mig" nä de måste klämma i med att hon är en hora, att hon särar på benen för alla, att hon är skräp och dessutom känner de behov av att styrka sig med "ALLA män tycker minsann så här". Ett sådant misogynt och avhumaniserade språk känner de att de måste använda, det är verkligen sorgligt och patetiskt.
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Gaby) skrev 2016-02-26 08:34:35 följande:
    Det var jag som varnade TS för jag visste att den sortens vidriga åsikter dyker upp, det gör de alltid här när en kvinna säger att hon haft mycket sex. Det sorgliga är att dessa män verkligen känner ett behov av att trycka ner och förolämpa kvinnor som haft mkt sex, det räcker inte att säga "jag föredrar en partner som inte haft sex innan mig, det är inget för mig" nä de måste klämma i med att hon är en hora, att hon särar på benen för alla, att hon är skräp och dessutom känner de behov av att styrka sig med "ALLA män tycker minsann så här". Ett sådant misogynt och avhumaniserade språk känner de att de måste använda, det är verkligen sorgligt och patetiskt.

Åsikterna dyker inte upp när hon haft mycket sex, de dyker upp när hon haft 
    M   Å   N   G   A    sexpartners.
    Det signalerar missbruk. Det är precis som när du ser någon dricka, spela, äta etc ohälsosamt mycket. Det är inget fel. Den personen väljer att göra så men det skickar signaler...
    I detta specifika fall så har ju kontakten initierats på en sex-sajt och ledordet har varit "kinky". Jag tror inte att män lr kvinnor letar efter den stora kärleken där.
    De letar lämplig sexpartner. Nu blev det kärlek och då ändras reglerna.
    Många män vill inte ha såna kvinnor. Vissa bryr sig inte. De tar vad de får.
    TS kanske vill stadga sig och ha barn nu. Hon kanske vill ha en snubbe som kan styra upp sitt liv, är stabil, inte knullar runt. Han verkar inte ha gjort det men det har hon gjort. Han gillar uppenbarligen inte det och nu ska han gå till en psykolog då han alltså har psykiska problem..
    Jag hoppas att det går bra men jag är tveksam. Jag skulle inte vilja ha en tjej som hängt ute på nätet och letat efter kinky sex hur trevlig, rar och go hon än är.
    Men det är ju jag. Det finns män som inte bryr sig ett skit om detta och det är ju bra. Vi är alla olika.

Svar på tråden Han kan inte hantera min sexuella historia