Inlägg från: Fjäril Vingad |Visa alla inlägg
  • Fjäril Vingad

Han kan inte hantera min sexuella historia

Om en man inte kan hantera svaret, varför ställer han frågan?

Dina tidigare sexuella erfarenheter definierar inte dig som person. Så är det bara.

Han måste ju arbeta med sig själv. Du/ni är HÄR, NU. Ni har varandra. Om han inte ville ha en oerfaren kvinna, varför har han då issues med en som har erfarenhet? Något för honom att tänka på.

• Fjäril Vingad

Och nu vet jag att jag stångar huvudet i väggen helt förgäves, men jag kan inte låta bli att skriva det iaf:

Bara för att man legat med "många" så knullar man inte med ALLA, eller allt som rör sig.

Bara för att man legat med "många" är man inte sämre som människa.

Dålig människa är man när man trycker ner och baktalar andra för hur de levt/lever sina liv! Alla har rätt till sina preferenser, och mår bäst av att ha en partner som är likasinnad, men låt för helvete andra leva sitt liv som de vill. Du behöver ju inte bli inblandad!

Lev och låt leva. Det är 2016 för fasen!

• Fjäril Vingad
    Anders 386 skrev 2016-02-25 09:53:35 följande:

Sina värderingar väljer man inte - dom har man med sig i sin genetiska och kulturella bakgrund.

Så du menar att människan är helt oförmögen till att ändra tänk under sin livstid?
  • Fjäril Vingad
    Anders 386 skrev 2016-02-25 10:24:47 följande:

Nej, det förändras hela livet. Men det är inte du själv som väljer vilka värderingar du har. Se tex på synen på homosexualitet hur det förändrats sedan 70-talet. Din eller min eventuellt ändrade syn på homosexualitet beror inte på att vi "valt" ett annat synsätt - den beror istället på att hela samhällets syn har ändrats genom små små myrsteg som vi knappt har märkt. Men det tar tid - du ändrar knappast dina värderingar bara för att någon med andra värderingar övertalar dig.

Det är alltså inte DU som väljer att ändra dina värderingar - det är omvärlden som ändrar dom. Med generna som en ingående parameter. 

Och vilka består omvärlden av?

Det börjar hos OSS. Om fler och fler tänker om så tar denna omvärld dessa små små myrsteg framåt.

Gener har ingen tankeförmåga. Det är vi som individer som har det. VI kan förändra oss själva. Om vi bara vill. Men det är ju självklart lättare att låta bli, för att arbeta med sig själv kräver självinsikt.
  • Fjäril Vingad
    Anders 386 skrev 2016-02-25 10:56:04 följande:

Men det jag menar är bara att vi måste inse att andra människor har andra värderingar - och det kan vi aldrig ta ifrån dom. Vi måste lära oss att leva sida vid sida med människor som har helt andra värderingar som är rätt för dom. Det finns inte fel eller rätt värderingar - bara olika. Om det är så att en person har svårt att acceptera att partnern har haft många sexpartner så är det så. Ingen kan säga att hen har fel. Hen bara tycker olika. Och det måste hen leva med. Och kanske också anpassa sitt val av partner efter det.

Ja, där är jag med dig till stor del.

Själv fattar jag iofs inte grejen med att överhuvudtaget diskutera sexuell historia med en ny partner. Jag personligen struntar i en partners tidigare erfarenheter, så länge han i just vårt förhållande håller sig till våra överenskommelser. Det som hänt tidigare går ju oavsett inte att ändra på, så varför ens älta det liksom?
  • Fjäril Vingad
    Luke1980 skrev 2016-02-25 16:28:43 följande:

Det är ju klart att storleken spelar en stor roll, det är ju ändå den som avgör hur mycket en tjej känner under vaginalt sex.

Eh. Om den inte är mikroskopiskt liten, så nej. Bara nej.

Och VARFÖR är så många män besatta av att sex är lika med kuk i fitta? Hallå!
  • Fjäril Vingad
    Anonym (D'archangel) skrev 2016-02-25 18:14:50 följande:

Hur skulle svartsjuka ta sig uttryck annat än genom förakt menar du? Ska man rikta det innåt och implodera? :/ .

Varför skulle svartsjuka behöva ta uttryck i förakt? Förakt mot vem, förresten?

Svartsjuka är något många känner. Den kan ta sig många uttryck, men den behöver inte alltid sluta i något negativt. Jag lever polyamoröst och har lärt mig hantera MIN svartsjuka och jobba med den. Känslan är min och ska inte drabba min partner. Vi pratar om den och sen känns det bättre. Jag känner samtidigt enorm medglädje när han får närhet av någon annan; jag ser ju att han mår bra. Och det vill jag ju att han ska få göra. Och vice versa.
  • Fjäril Vingad
    Anonym (Obegripligt) skrev 2016-02-26 05:25:38 följande:

Att läsa sånt här är lite som att en kvinna låtsas inte förstå något som är extremt enkelt.

En man som vill ha en kvinna för ett livslångt djupt förhållande och ser en mamma till sina barn, vill ha exklusivt sex. Alltså han vill ha sex med henne, och han vill inte att andra män haft/har/kommer att ha sex med henne.

Det kan väl för fan inte vara svårt att förstå nånstans? Var i helvete har du sett någonting annat nånsin under hela ditt liv??? Nämn en enda riktig trovärdig referens vad gäller historiska samhällen, nuvarande samhällen eller kulturella yttringar där det fungerat på något annat sätt. Män hat ju genom historien sagt exakt samma sak, och gör det fortfarande.

När det kommer till sex, utan kärlek, alltså endast knull. Då skiter vi i kvinnans exklusivitet för vi väl ändå bara knulla och sen gå vidare, därmed försvinner det kravet totalt. Men det kan väl ändå inte vara knepigt för en normalt funtad kvinna att förstå att män skiljer på sex och djupa relationer och att kraven mellan dessa varierar?

.

Men sluta skriva om saker som om de vore universella sanningar! Vissa män fungerar absolut så som du beskriver, men långt ifrån ALLA. Låt varje person hitta typen de vill ha, det är faktiskt heeeelt okej.

Men kan folk för fan sluta kalla tjejer som lever ut sin sexualitet för horor, sluta påstå att de ligger med "alla" och med "allt som rör sig", osv...

Hur jävla svårt ska det vara att förstå?!
  • Fjäril Vingad
    Anonym (Hindi) skrev 2016-02-26 07:38:36 följande:

År 2016 tycker du alltså att kvinnor ska vara oskulder när de gifter sig?

Eh? Var i mitt inlägg läste du in det där?!
  • Fjäril Vingad
    Anonym (Hindi) skrev 2016-02-26 08:16:06 följande:

Förlåt, det var inte ditt inlägg jag skulle citera!

Ok.
  • Fjäril Vingad
    Anonym (Enkelt) skrev 2016-02-26 09:05:08 följande:

Åsikterna dyker inte upp när hon haft mycket sex, de dyker upp när hon haft 
    M   Å   N   G   A    sexpartners.
    Det signalerar missbruk. Det är precis som när du ser någon dricka, spela, äta etc ohälsosamt mycket. Det är inget fel. Den personen väljer att göra så men det skickar signaler...
    I detta specifika fall så har ju kontakten initierats på en sex-sajt och ledordet har varit "kinky". Jag tror inte att män lr kvinnor letar efter den stora kärleken där.
    De letar lämplig sexpartner. Nu blev det kärlek och då ändras reglerna.
    Många män vill inte ha såna kvinnor. Vissa bryr sig inte. De tar vad de får.

Nej, de "tar inte vad de får"; de träffar en kvinna som passar deras önskemål. 

Se skillnaden, och fortfarande: inse att ALLA män inte fungerar som du. 

Och det går förresten utmärkt att ha mycket sex (flera partners) utan att det blir ett missbruk. Det KAN bli ett missbruk, men behöver inte vara det.
  • Fjäril Vingad
    Johan75 skrev 2016-02-26 10:11:16 följande:

Nja, så enkelt är det inte tycker jag. Snarare träffar man en kvinna man blir kär i, och så är det inte sällan som många av de "önskemål" man hade innan ryker all världens väg. Och det är väl kanske det som hänt här? 

Okejdå, så kan det vara. Men det finns också män som inte ser sexuell erfarenhet som något som helst minus i ett förhållande, tvärtom.
  • Fjäril Vingad
    Johan75 skrev 2016-02-26 10:28:06 följande:

Självklart är det så. Men jag misstänker nog att majoriteten faktiskt ser det som negativt, och då menar jag något som av de flesta uppfattas som mer sexuell erfarenhet än vad man förväntat sig. Det handlar nog mer om en gråskala än om oskuld - legat med hela byn. 

Tur att det finns likasinnade för oss alla, då.

Jag kommer från en sfär där man förväntades vara oskuld på bröllopsnatten. Detta leder ofta till äktenskap i tidig ålder (folk vill ju ligga!), äktenskapliga problem när det visar sig att man gifte sig för tidigt och/eller inte var kompatibla, depressioner och förstört sexliv.

Bara för att ge lite nyans.
  • Fjäril Vingad
    Johan75 skrev 2016-02-26 10:49:49 följande:
    Fast din sfär är nog inte så vanlig. Tror inte att särskilt många män förväntar sig oskulder eller näst intill oskulder, framförallt inte när man kommer upp lite i åren. Däremot reagerar nog många negativt ifall det sexliv som en eventuell framtida partner har haft är har varit mycket mer vidlyftigt och kvantitativt än vad man tror är "normalt". 

Sen behöver ju det ju inte heller vara en dealbreaker bara för att det är något man uppfattar som negativt. På samma sätt som många fjantar ur lite väl mycket vad gäller en partners sexuella historia, så tycker även att många är lite väl lättkränkta bara för att någon påpekar att just deras sexuella historia inte känns jättepositiv ifall det handlar om partnerskap. 
    Det handlar om en sekt som har miljontals medlemmar i hela världen. Men skitsamma, det är inte det tråden handlar om.

Jag tror att frågan i slutändan handlar om att våga vara stark i sig själv. "Jag är den jag är, och om en man inte kan ta mig för den jag är och med mitt bagage - ja då är det definitivt HANS förlust. Jag går vidare, och hittar någon som passar mig bättre." Så måste en ju tänka! 

Och framförallt: vi måste SLUTA döma andra för deras val. Vill vi inte ha en sexuellt erfaren partner, fine! Men sluta döma människor som HAR sexuell erfarenhet. Behöver du inte vara inblandad - sluta döma. Punkt! 

Att slutshamea, kalla andra för horor, att de "särar benen för kreti och pleti", är spermahinkar (oja, ofta hörd kommentar i trådar på FL) mm. Det. Är. Fan. Inte. Okej.
Svar på tråden Han kan inte hantera min sexuella historia