Johan75 skrev 2016-02-26 10:49:49 följande:
Fast din sfär är nog inte så vanlig. Tror inte att särskilt många män förväntar sig oskulder eller näst intill oskulder, framförallt inte när man kommer upp lite i åren. Däremot reagerar nog många negativt ifall det sexliv som en eventuell framtida partner har haft är har varit mycket mer vidlyftigt och kvantitativt än vad man tror är "normalt".
Sen behöver ju det ju inte heller vara en dealbreaker bara för att det är något man uppfattar som negativt. På samma sätt som många fjantar ur lite väl mycket vad gäller en partners sexuella historia, så tycker även att många är lite väl lättkränkta bara för att någon påpekar att just deras sexuella historia inte känns jättepositiv ifall det handlar om partnerskap.
Det handlar om en sekt som har miljontals medlemmar i hela världen. Men skitsamma, det är inte det tråden handlar om.
Jag tror att frågan i slutändan handlar om att våga vara stark i sig själv. "Jag är den jag är, och om en man inte kan ta mig för den jag är och med mitt bagage - ja då är det definitivt HANS förlust. Jag går vidare, och hittar någon som passar mig bättre." Så måste en ju tänka!
Och framförallt: vi måste SLUTA döma andra för deras val. Vill vi inte ha en sexuellt erfaren partner, fine! Men sluta döma människor som HAR sexuell erfarenhet. Behöver du inte vara inblandad - sluta döma.
Punkt!
Att slutshamea, kalla andra för horor, att de "särar benen för kreti och pleti", är spermahinkar (oja, ofta hörd kommentar i trådar på FL) mm. Det. Är. Fan. Inte. Okej.