• Anonym (Nykär)

Han kan inte hantera min sexuella historia

Jag har träffat den jag vill leva med resten av livet, så känns det, och han vill leva med mig men ganska direkt uppstod något som vi inte verkar kunna komma runt: han fixar inte mitt tidigare sexuella leverne.

Vi träffades på en sexsajt och jag sökte någon kinky, han tog kontakt med mig och vi började skriva. Han är själv inte blyg i sängen men har inte haft i närheten av så många partners som jag.

Jag har levt ut rejält och det är varken något jag ångrar eller skäms för, det har gett mig massor och jag ser inget fel i att ta chansen att uppleva det man vill i livet. Han gillar hur kinky och öppen jag är och samtidigt kan han inte låta bli att bli svartsjuk och i någon mån straffa mig genom att visa sitt missnöje över mina svar på hans frågor kring detta.

Vi har pratat ett antal gånger om detta och han inser att det är han som äger problemet, att det är historia samt att det är omöjligt att träffa någon som älskar sex, är erfaren och öppen och samtidigt oskuld vid 40 ish. Ändå återkommer detta. Jag börjar tycka det känns plågsamt att vi kan ha ett mysigt/roligt/intimt samtal och så triggas något i honom och han frågar något som jag vet kommer ändra stämningen negativt för jag vet att han inte kan hantera svaret.

Jag har bett honom att bara fråga sånt han verkligen vill veta och han försöker tänka sig för men nu börjar jag undra om det vore bäst att han inte frågade alls (han säger själv att han vill veta). Jag vill inte ljuga och jag tänker heller inte skämmas för min bakgrund, jag har alltid varit stolt över min sexualitet och det är ju även något han tycker mycket om vilket gör allt så dubbelt.

Tankar, råd tips?

• Svar på tråden Han kan inte hantera min sexuella historia
  • Anonym (Obegripligt)
    Anonym (Hindi) skrev 2016-02-25 23:11:27 följande:
    Nej. Jag kan ha sex utan att vara kär. Jag kan ha sex OCH vara kär. Har aldrig sagt något annat!
    Exakt på samma sätt som män fungerar då.

Så om TS knullat 100+ män hon mött genom sin kinksida, till exempel, sp vetyder det inte att hon haft chans på en relation med alla dessa. Antagligen har hon haft chans på en relation med relativt få.

Så kärlek och sex är inte samma sak. När TS man nu erbjuder henne en relation så kan hon vilja ha det med honom, även om han inte brädat samtliga andra 100+ män just när det gäller sexuell förmåga. Hon har eventuellt skrikit högre med andra män, däremot erbjuder TS man henne något annat också, och det är eventuellt därför hon vill dela resten av sitt liv med honom.

Att då tänka att orsaken till att hon vill det är att han nödvändigtvis måste ha brädat alla andra män hon knullat rent sexuellt är rätt dumt, och visar bara att man inte förstår skillnaden på kärlek och sex. Du kanske vill ändra din första kommentar helt enkelt. 
  • Anonym (Obegripligt)
    Notetur Nomen skrev 2016-02-25 23:08:14 följande:
    Så det är hennes problem att han har problem? Hon äger hans problem? Möjligtvis är det deras problem, men det är ju ett problem för att han har problem med det, från början.

Han vill dessutom också leva med henne såattee....

Några svar eller kommentarer på punkt 1 och 2?
    1. är helt poänglös, det spelar ingen som helst roll om hon legat med ALLA, det är ju oklart vad det ens betyder.

2. Kvinnor får inte speciellt mycket skit, de bara tror det. För det mesta får de bara positiv feedback på att knulla med män. Dels från männen de ligger med och dels ofta från tjejerna hon umgås med. Det enda tillfälle som det blir negativt är om hon vill han en djupare relation med en enda man, då blir det eventuellt problem. Vilket ju dryftas här.

3. Det är hennes problem eftersom hon vill ha en djupare relation med honom och det är hennes beteende som högst förutsägbart skapat problemen. Det bästa är väl att hon låter honom ligga runt med andra kvinnor eftersom det eventuellt kan skapa ett lugn i relationen.
  • Anonym (Obegripligt)
    Anonym (Flora) skrev 2016-02-25 23:23:35 följande:

Ja det är fanimej inte lätt att vara kvinna.

Du ska vara bra på sex, vild och initiativtagande men du ska hellst ha så lite erfarenhet som möjligt.

Du ska vara så "naturlig" som möjlig trots att din kille gillar att runka till silikonbröst. Men skulle du själv skaffa det så blir det fel.

Du ska jobba heltid, ta största delen av vabben, städningen och matlagningen. Ansvara för förberedelserna kring förskola och kalas och födelsedagar, men du ska samtidigt vara pigg och redo för sex nör kvällen är slut.

Du kallas hora om du legat med för många. Du kallas hora om du inte vill ligga och få ihop det med killen på krogen.

Du ska hellst inte fråga om kondom, men du får heller inte bli gravid. Du ska proppa din kropp full med hormoner för att skydda er och sedan gnälls det på att din sexlust avtar som en sidoeffekt av pillrena.

Suck..

Att läsa sånt här är lite som att en kvinna låtsas inte förstå något som är extremt enkelt.

En man som vill ha en kvinna för ett livslångt djupt förhållande och ser en mamma till sina barn, vill ha exklusivt sex. Alltså han vill ha sex med henne, och han vill inte att andra män haft/har/kommer att ha sex med henne.

Det kan väl för fan inte vara svårt att förstå nånstans? Var i helvete har du sett någonting annat nånsin under hela ditt liv??? Nämn en enda riktig trovärdig referens vad gäller historiska samhällen, nuvarande samhällen eller kulturella yttringar där det fungerat på något annat sätt. Män hat ju genom historien sagt exakt samma sak, och gör det fortfarande.

När det kommer till sex, utan kärlek, alltså endast knull. Då skiter vi i kvinnans exklusivitet för vi väl ändå bara knulla och sen gå vidare, därmed försvinner det kravet totalt. Men det kan väl ändå inte vara knepigt för en normalt funtad kvinna att förstå att män skiljer på sex och djupa relationer och att kraven mellan dessa varierar?

Vad gäller kraven om heltid, vab osv så kan du inte gärna lägga det på män. Det är förändringar du får ta upp med dina feministsystrar, det är de som har drivit fram att ändra kravbilden på kvinnor helt själva och utan mäns inblandning i mångt och mycket. man får vara försiktig med vad man önskar sig helt enkelt, man kanske får det precis som man önskat.
  • Anonym (Vivaldi)
    Anonym (Flora) skrev 2016-02-25 23:23:35 följande:

Ja det är fanimej inte lätt att vara kvinna.

Du ska vara bra på sex, vild och initiativtagande men du ska hellst ha så lite erfarenhet som möjligt.

Du ska vara så "naturlig" som möjlig trots att din kille gillar att runka till silikonbröst. Men skulle du själv skaffa det så blir det fel.

Du ska jobba heltid, ta största delen av vabben, städningen och matlagningen. Ansvara för förberedelserna kring förskola och kalas och födelsedagar, men du ska samtidigt vara pigg och redo för sex nör kvällen är slut.

Du kallas hora om du legat med för många. Du kallas hora om du inte vill ligga och få ihop det med killen på krogen.

Du ska hellst inte fråga om kondom, men du får heller inte bli gravid. Du ska proppa din kropp full med hormoner för att skydda er och sedan gnälls det på att din sexlust avtar som en sidoeffekt av pillrena.

Suck..

Bra sammanfattning. 
    Kort sagt som kvinna bör du helst inte vara mänsklig och du ska ta ansvar för ungefär allt, även det som tillfaller honom.
    Usch, nej jag har alltid sagt att en man som inte kan acceptera mig som jag är, är inte en man som jag vill vara med. 
    Jag gillar sex, klarar han inte av det eller försöker få mig att känna skam över det då är han inget för mig. 
    Det får ingen göra, då är det bara bort, bort. med honom. 
  • Anonym (Vivaldi)
    Anonym (hmm) skrev 2016-02-25 23:50:08 följande:
    Min mamma och hennes man träffades på knullkontakt så jodå visst kan man säga det till sina barn! Men för allmänheten kan man ju liksom säga att det var på HP eller match.com
    Eller varför inte bara säga att man träffades på nätet, det räcker ju. 
    Vi träffades på en kinkychat, vi har sagt att vi träffades på chatt, mer behöver dom inte veta, det angår dom inte och dom är inte intresserade. 
  • Anonym (Vivaldi)
    Anonym (Obegripligt) skrev 2016-02-26 05:03:25 följande:
    1. är helt poänglös, det spelar ingen som helst roll om hon legat med ALLA, det är ju oklart vad det ens betyder.

2. Kvinnor får inte speciellt mycket skit, de bara tror det. För det mesta får de bara positiv feedback på att knulla med män. Dels från männen de ligger med och dels ofta från tjejerna hon umgås med. Det enda tillfälle som det blir negativt är om hon vill han en djupare relation med en enda man, då blir det eventuellt problem. Vilket ju dryftas här.

3. Det är hennes problem eftersom hon vill ha en djupare relation med honom och det är hennes beteende som högst förutsägbart skapat problemen. Det bästa är väl att hon låter honom ligga runt med andra kvinnor eftersom det eventuellt kan skapa ett lugn i relationen.
    Det är väl lika mycket hans problem om han inte får en relation att fungera.
    Det som skapar problemet är INTE hennes beteende, lägg inte ansvaret hos henne, för då är du orättvis.
    Det som skapar problemet är hans oförmåga att släppa sin osäkerhet och känsla av otillräcklighet tillräckligt för att kunna bygga en relation som han vill ha.
    Det är hans problem, 
    Hans ansvar att göra något åt det om han vill ha en relation med henne, eller skita i att göra något åt det och förlora henne.
    Hans val. 
  • Anonym (Vivaldi)
    Anonym (Mjao) skrev 2016-02-26 00:16:40 följande:

TS: du borde ha förtydligat vad din kille har problem med, om han är svensk eller har en annan kultur, hur länge ni har varit ihop osv.

Jag har märkt att de flesta kvinnor ser på sexualitet som någon tävling, "om män får så får vi också" typ. Det är synd att många män har en sån kvinnosyn som beskrivs i tråden... Jag tycker att det är mer komplicerad än svarsjukan och osäkerhet. I början när du inte var ihop med honom var han imponerad att du är erfaren, öppen, kinky osv.. Men när man blir kär och går in i ett förhållande kommer upp andra känslor, man ska få en idealiserad bild på den andre, det sperlar stor roll vad man har för anknytning för att kunna hantera känslorna i ett förhållande osv. Det som ansågs som en fördel innan, tex att du är en erfaren, bestämd liten kinky tjej blir en nackdel när han blir kär i dig, älltså den idealiserade bilden och det du var innan du träffade honom står mot varandra. Vill man det eller ej kommer dessa motstridiga känslor upp, och för vissa är det svårt att hantera denna situation. Därför kan det vara så att ibland går han igång på det du berättar, men sedan blir han förvirrad/ledsen/arg osv.

Att leva ut sin sexualitet betyder för många kvinnor att hoppa i säng typ med vem som helst och när som helst, det är väl lite konstigt. Det är självklart en fördel om en kvinna är självsäker, hon vet vad hon gillar och vill leva ut sin sexualitet. I detta fall handlar det inte om svartsjuka eller vad man har testat/gjort utan det handlar om värderingar och moral. Ingen vill ju ha en oerfaren kvinna som inte själv vet vad hon själv gillar. Det är faktisk så att ingen bryr sig om om en kvinna har levt ut sin sexualitet i ett förhållande, då kvinnan hade självrespekt, impulskontroll och blev väl behandlad i förhållandet osv. Det kan handla om udda, kinky saker också inom förhållandet. Men om en kvinna tycker att det är kul att ligga med någon annan typ varje helg, bli sprutad och kissad i ansiktet och kanske bli förnedrad av främlingar säger det ett och annan om värderingar och självrespekt.

Det är sant att otrohet och tidigare sexliv har inget att göra med varandra, men genom att prata om tidigare eftarenheter får man en bild av den andre och dennes värderingar. Om någon säger att det är kul att byta partner ofta och ha sex på fyllan med vem som helst kan det väcka oro och rädsla att man blir bedragen när förälskelsen har försvunnit, när allt blir lite tråkigare eller om man inte är tillräckligt bra längre. Detta gäller inte bara kvinnor, alltså det spelar ingen roll om det är en kvinna eller en man som knullar runt utan att tänka efter. Det är typ samma sak om man uttalar sig att "otrohet är helt oacceptabelt och skulle aldrig bedra min partner" eller att "jo jag hade 3 längre förhållanden, och jag var otrogen mot mina ex eftersom de var tråkiga och jag hade stor aptit så jag ville leva ut min sexualitet". Säger man såhär väcker det oro och rädsla i den andre helt enkelt. Det hela handlar om verderingar tycker jag. Och det är billigt och omoraliskt även hos killar att knulla runt och att bli otrogen osv, jag tycker att de flesta tjejer skulle bli oroliga om de hade fått veta att killen var otrogen i tidigare förhållanden eller knullade vem som helst för skojs skull. Hur pålitlig den killen skulle kunna vara i andras ögon? Vi alla är olika och hanterar olika situationer på olika sätt. Blir man inte kär så är det inte komplicerat, då har man bara tanken att "fan vad bra att jag hittade en sån här bra kinky sexpartner".

Jag tror att det blir svårt att göra något åt saken TS, det bästa du kan göra är att försäkra honom att ni är på samma sida, och att du vill leva ut din sexualitet just bara med honom, utveckla och uppleva mkt tillsammas osv. Det kan handla om en viss osäkerhet hos honom (pga dina berättelser, han har säkert fått en fel bild på dig, och han är rädd att han ska förlora dig förr eller senare. Denna osäkerhet känner väldigt många i början av relationen, förhoppningsvis ska den försvinna så småningom.) Om ingenting hjälper blir det bättre om ni går skilda vägar. Jag har kanske helt fel och snackar en massa skit, men dessa tankar snurrade runt i huvudet. Jag hoppas att ni kan lösa problemet.:)

Fel.
    Dom flesta kvinnor ser inte sin sexualitet som nån tävling, även om det finns dom som gör det.
    Precis som med män alltså, kvinnor är individer.

Du verkar tro att det är nervärderande för en kvinna att ha sex med en man.
    Varför skulle en kvinnas självrespekt och värderingar annars ifrågasättas bara för att hon har mycket sex.
    Det är ju helt fristående från varandra.
    Att du gör den kopplingen säger mycket om dig och din kvinnosyn.
    Sorgligt. 
  • Anonym (Vivaldi)
    Anonym (Obegripligt) skrev 2016-02-26 05:25:38 följande:
    Att läsa sånt här är lite som att en kvinna låtsas inte förstå något som är extremt enkelt.

En man som vill ha en kvinna för ett livslångt djupt förhållande och ser en mamma till sina barn, vill ha exklusivt sex. Alltså han vill ha sex med henne, och han vill inte att andra män haft/har/kommer att ha sex med henne.

Det kan väl för fan inte vara svårt att förstå nånstans? Var i helvete har du sett någonting annat nånsin under hela ditt liv??? Nämn en enda riktig trovärdig referens vad gäller historiska samhällen, nuvarande samhällen eller kulturella yttringar där det fungerat på något annat sätt. Män hat ju genom historien sagt exakt samma sak, och gör det fortfarande.

När det kommer till sex, utan kärlek, alltså endast knull. Då skiter vi i kvinnans exklusivitet för vi väl ändå bara knulla och sen gå vidare, därmed försvinner det kravet totalt. Men det kan väl ändå inte vara knepigt för en normalt funtad kvinna att förstå att män skiljer på sex och djupa relationer och att kraven mellan dessa varierar?

Vad gäller kraven om heltid, vab osv så kan du inte gärna lägga det på män. Det är förändringar du får ta upp med dina feministsystrar, det är de som har drivit fram att ändra kravbilden på kvinnor helt själva och utan mäns inblandning i mångt och mycket. man får vara försiktig med vad man önskar sig helt enkelt, man kanske får det precis som man önskat.
    Fel. 
    Män vill inte ha exklusivitet från den kvinnan dom vill leva med resten av livet och skapa en familj med.
    DU vill uppenbarligen det.
    Men du är bara en man, tro inte att du kan tala för män generellt.
    Att göra sig själv till norm är både korkat och trångsynt, gör inte det misstaget. 
  • Anonym (Enkelt)

Att ha sex med var och varannan snubbe när andan faller på tyder på en väldigt dålig impulskontroll och en sån kvinna vill de flesta män instinktivt undvika.
    Detta beteende kan inte försvinna över en natt eller över en förälskelse.
    Det sitter förankrat i personligheten.

• Anonym (som man bäddar)

Jag trodde att den som tidigt i tråden varnade TS för att det skulle komma idiotinlägg var överdramatisk men där ser man.

Först vill de inte ha en relation med en kvinna som har haft mycket sex innan. Och sedan gnälls det om de blir ihop med någon som inte vill ha sex tillräckligt ofta. Ni kan inte se att sannolikheten för det senare ökar om ni väljer någon som inte är så förtjust i sex?

Hur som helst är det nog bäst att ni fortsätter att uttrycka era åsikter anonymt för de minskar er attraktionsförmåga oerhört oavsett hur mycket sex en kvinna har haft innan. Vem vill ha någon osäker typ som inte tror på sin egen förmåga utan blir avskräckt av tanken på att bli jämförd? Det är ju som att skrika ut att man är dålig i sängen.

Dett säger jag alltså som en kvinna som inte legat med så många (men ångrar sig och är lite avis på TS).

Svar på tråden Han kan inte hantera min sexuella historia