• Anonym (Nykär)

Han kan inte hantera min sexuella historia

Jag har träffat den jag vill leva med resten av livet, så känns det, och han vill leva med mig men ganska direkt uppstod något som vi inte verkar kunna komma runt: han fixar inte mitt tidigare sexuella leverne.

Vi träffades på en sexsajt och jag sökte någon kinky, han tog kontakt med mig och vi började skriva. Han är själv inte blyg i sängen men har inte haft i närheten av så många partners som jag.

Jag har levt ut rejält och det är varken något jag ångrar eller skäms för, det har gett mig massor och jag ser inget fel i att ta chansen att uppleva det man vill i livet. Han gillar hur kinky och öppen jag är och samtidigt kan han inte låta bli att bli svartsjuk och i någon mån straffa mig genom att visa sitt missnöje över mina svar på hans frågor kring detta.

Vi har pratat ett antal gånger om detta och han inser att det är han som äger problemet, att det är historia samt att det är omöjligt att träffa någon som älskar sex, är erfaren och öppen och samtidigt oskuld vid 40 ish. Ändå återkommer detta. Jag börjar tycka det känns plågsamt att vi kan ha ett mysigt/roligt/intimt samtal och så triggas något i honom och han frågar något som jag vet kommer ändra stämningen negativt för jag vet att han inte kan hantera svaret.

Jag har bett honom att bara fråga sånt han verkligen vill veta och han försöker tänka sig för men nu börjar jag undra om det vore bäst att han inte frågade alls (han säger själv att han vill veta). Jag vill inte ljuga och jag tänker heller inte skämmas för min bakgrund, jag har alltid varit stolt över min sexualitet och det är ju även något han tycker mycket om vilket gör allt så dubbelt.

Tankar, råd tips?

• Svar på tråden Han kan inte hantera min sexuella historia
  • Anonym (Nummer)

Har skummat igenom tråden men kan inte se att det varit på tal.
    Vilken siffra är det karln har fått höra ?

• S c h n a
    Anonym (Obegripligt) skrev 2016-02-26 15:35:15 följande:

Hehe, det här påminner en del om de fall när kvinnor ska bemöta att nästan samtliga viktiga tekniska landvinningar och uppfinningar gjorts av män och därför sammanställer en egen lista med kvinnliga bidrag där det pekas ut stordåd som lovikavantar och pagefrisyr, om de nu uppfunnits av kvinnor, vem vet.

Man får leta bland rätt exotiska ställen och med stor vånda.

Vad som ni missar och som helt saknas i era exempel är exakt det ni skulle visa, nämligen hur männen faktiskt upplever det här i kulturerna. Är det faktiskt så att de är överlyckliga över att kvinnorna de är förälskade i knullat med en massa andra män, för det framgår ju inte alls bara för att man beskriver en kulturs funktion.

Jag kan peka ut en speciell kultur som har exakt det här utseendet från utsidan. Den svenska. För visst vet vi ju hur den svenska synden fungerar och hur svenska kvinnor är fria att leva ut sin sexualitet exakt precis hur de vill inom och utanför fasta relationer. 

Innebär det här att svenska män tycker det är oproblematiskt att kvinnan de bli förälskade i har knullar runt en massa? Tja, titta runt i tråden. Fråga TS. 

Eller för all del, fråga er vad den här trådens blotta existens, med vidhörande diskussion på vårt vackra svenska språk, säger om den frågan.

Att det finns neurotiska män som fortsätter vara neurotiska på nätet ifrågasätter jag inte, klart det finns.

Jag tycker det är lekande lätt att hitta män som inte fjantar om sånt här. TS själv har ju sökt sig till likasinnade tidigare och kan således lätt hitta rätt, problemet nu är att hon fastnat för en random snubbe från kinksida.

För mig är det en nobrainer i alla fall, dumpa karln om det blir värre och gå vidare, är mitt råd till TS.
  • Anonym (dubbelmoral)

Det jag reagerar på är din partners dubbelmoral. Att han själv hänger på sexsidor på nätet för att få leva ut sina fantasier, men inte klarar att du också har gjort sådana saker - trots att det var via en sådan sida ni träffades. 

Jag tycker också det är intressant med alla dessa svenska, unga män som har en kvinnosyn hämtad från medeltiden. Män får, och ska, ligga runt allt de orkar. Men kvinnan? Nä, hon ska förstås hålla på sig tills hon möter Den Rätte... 

Men som sagt. Själv reagerar jag på din partners dubbelmoral. Det osar lite dålig kvinnosyn om den, tycker jag. Föraktar han dig för att du har haft en utlevande sexualitet, så borde han ju förakta sig själv också, även om han inte hunnit med lika många partners som du. 

Och sedan det här med att det bara är positivt om en man knullat runt. Ja, det finns säkert kvinnor som tycker det. Men jag hör inte till dem. Jag skulle till exempel aldrig söka kontakt via en sexsajt, eller vara kk med någon. För mig är sexualitet något intimt och något som kräver att jag känner stor tillit till min partner. Tillfälliga sexuella kontakter går därför bort. Och ja, jag vill helst att min partner ska ha ungefär samma syn. Men eftersom jag vet att jag skulle reagera negativt på en omfattande sexuell historik så frågar jag aldrig.

Jag har däremot varit med om att en kille jag dejtade, men ännu inte kommit till sängstadiet med, helt oombedd upplyste mig om att han "legat med mellan 30 och 40 tjejer." Jag blev helt överrumplad, och om sanningen ska fram, rätt äcklad. Ja, så jag fick inte fram ett ord angående denna oönskade information. Men när han såg min reaktion började han stammande försöka urskulda sig "men det är nog inte fler än 30..." Ja, jag kan ju säga att jag inte blev varken nummer 31 eller 41... 

Som sagt. Jag gillar inte när killar har tagit chansen med varenda tjej som visat dem minsta lilla intresse. Just för att jag själv inte har den synen på sexualitet, och jag vill kunna respektera honom i det avseendet också. Jag ser inte det som det minsta manligt att inte kunna behålla kalsongerna på så fort man får chansen på en kvinna... Hade jag däremot själv haft många sexuella kontakter, hade jag tyckt det varit dubbelmoral om jag haft svårt att acceptera samma sak hos min partner.

Däremot har jag inga som helst problem med att andra tjejer haft många partners. Jag har aldrig i hela mitt liv kallat någon för hora eller något annat sexuellt nedsättande, och skulle aldrig göra det heller. Det är inte en kvinnosyn jag står bakom, och jag bryr mig heller inte om vad andra kvinnor gör mellan lakanen.

• Anonym (MN)
    Anonym (Gaby) skrev 2016-02-26 11:46:59 följande:
    Och den där spermahink-kommentaren, fan vad vidrig den är...
    Om du tycker att det ordet är vidrigt, hur vidrigt tror du då inte vi män tycker att det är med kvinnor som är "spermahinkar"?
    Ingen man i sitt rätta sinne inleder en seriös relation med en kvinna som har låtit 10+ andra män spruta sin säd i henne.
  • Anonym (Hindi)
    Anonym (MN) skrev 2016-02-26 19:50:12 följande:

Om du tycker att det ordet är vidrigt, hur vidrigt tror du då inte vi män tycker att det är med kvinnor som är "spermahinkar"?

Ingen man i sitt rätta sinne inleder en seriös relation med en kvinna som har låtit 10+ andra män spruta sin säd i henne.

Du inser själv att kvinnor som har alla hästar i stallet inte går i relationer med män som använder ord som spermahink? Tror du välutbildade kvinnor med självkänsla säger typ "a ja, du menar en sån där spermahink, ah fattar ju klart att du inte vill ha en sån älskling". Du får en fot i röven av en sådan kvinna, därav din dåliga självkänsla. Trist. Du har säkert inte haft den fräschaste av uppväxter och de kvinnor som du hittar har oftast inte heller haft det. OM de haft många partners kommer de att ljuga för dig...så passa dig grabben, en vacker dag kanske du doppar snorren i en "spermahink" och den kommer att bli märkt för livet!
  • Anonym (Nykär)

Vi pratade en hel del igår kring hans rädsla för att bli bedragen och hur den rädslan skapar svartsjuka i honom. Han blev bedragen i sin tidigare (väldigt långa) relation och efter det har svartsjukekänslorna fått grepp. Han ska ringa på måndag och börja gå och prata med någon, det känns väldigt bra eftersom det i längden blir jobbigt för mig och han själv skäms och lider oerhört av det.

Frågan om min sexuella historia kom inte upp alls i samtalet, det vart väldigt tydligt att hans känslor egentligen inte alls handlar om den.

Tack för många fina svar!

• Johan75
    Anonym (MN) skrev 2016-02-26 19:50:12 följande:
    Nu misstänker jag att du bara vill provocera, men skulle det vara så att du faktist menar vad du säger så anser jag att du har fel och att du är en ganska obehaglig figur. 
    Behold, i come as a thief.
  • Anonym (Nykär)

10 månader senare har jag gett upp. Efter oändligt många samtal mellan oss men även egna samtal med terapeut som han haft och gemensamma parsamtal med samma terapeut. Det blev bättre, mycket bättre, men i grunden har han kvar samma dubbelmoral och samma dömande förhållningssätt.

Så jag har lämnat en relation där allt som handlade om här och nu, om oss och vårt vi var perfekt och fantastiskt för att han inte kunde hantera min sexuella historia. Sorgligt men i längden blev det orimligt.

• Anonym (Obegripligt)

Det här var exakt vad jag sa i mitt sista inlägg som du, eller någon av dina hejdukar fick raderat.

Jag kunde besparat dig 10 månader av problem, men istället vände du dig till en verklighetsfrånvänd feminism för guidning i livet. Undrar om du lärt dig något alls av det här.

• Anonym (Nykär)
    Anonym (Obegripligt) skrev 2016-11-17 12:09:54 följande:

Det här var exakt vad jag sa i mitt sista inlägg som du, eller någon av dina hejdukar fick raderat.

Jag kunde besparat dig 10 månader av problem, men istället vände du dig till en verklighetsfrånvänd feminism för guidning i livet. Undrar om du lärt dig något alls av det här.

Han insåg till slut att historien inte har någon som helst betydelse. Att han älskar mig som jag är. Tyvärr kände jag att jag inte var beredd att komma tillbaka då.

Jag är hur som helst tacksam, jag har lärt mig massor och upplevt massor av vansinnigt härligt kinky sex! :)
Svar på tråden Han kan inte hantera min sexuella historia