• Anonym (Nykär)

Han kan inte hantera min sexuella historia

Jag har träffat den jag vill leva med resten av livet, så känns det, och han vill leva med mig men ganska direkt uppstod något som vi inte verkar kunna komma runt: han fixar inte mitt tidigare sexuella leverne.

Vi träffades på en sexsajt och jag sökte någon kinky, han tog kontakt med mig och vi började skriva. Han är själv inte blyg i sängen men har inte haft i närheten av så många partners som jag.

Jag har levt ut rejält och det är varken något jag ångrar eller skäms för, det har gett mig massor och jag ser inget fel i att ta chansen att uppleva det man vill i livet. Han gillar hur kinky och öppen jag är och samtidigt kan han inte låta bli att bli svartsjuk och i någon mån straffa mig genom att visa sitt missnöje över mina svar på hans frågor kring detta.

Vi har pratat ett antal gånger om detta och han inser att det är han som äger problemet, att det är historia samt att det är omöjligt att träffa någon som älskar sex, är erfaren och öppen och samtidigt oskuld vid 40 ish. Ändå återkommer detta. Jag börjar tycka det känns plågsamt att vi kan ha ett mysigt/roligt/intimt samtal och så triggas något i honom och han frågar något som jag vet kommer ändra stämningen negativt för jag vet att han inte kan hantera svaret.

Jag har bett honom att bara fråga sånt han verkligen vill veta och han försöker tänka sig för men nu börjar jag undra om det vore bäst att han inte frågade alls (han säger själv att han vill veta). Jag vill inte ljuga och jag tänker heller inte skämmas för min bakgrund, jag har alltid varit stolt över min sexualitet och det är ju även något han tycker mycket om vilket gör allt så dubbelt.

Tankar, råd tips?

• Svar på tråden Han kan inte hantera min sexuella historia
  • Anonym (Obegripligt)
    Anonym (Kärlek) skrev 2016-12-22 13:35:44 följande:
    Ja stackars er män som måste deala med att kvinnor nuförtiden kan ha njutbart sex med tillfälliga partners om vi så vill.

Sen skriver ni en buhu-tråd att ni har så svårt att hitta någon som vill ligga med er

Dubbelmoral much?
    Du får nog adressera det där till någon som skrivit något sånt om det ska passa.
  • MEE83
    Tankar: Kass matchning, ni hade otur och det är tråkigt att det finns saker som skapar problem för er om det nu är så att ni båda känner att ni vill leva med varandra resten av livet, nu verkar ju problemet vara ett faktum, din sexuella historik är ett problem(för honom), det är inte så mycket att säga om det, ingen kan tvinga honom att känna annorlunda, och det är inte heller fel att känna så, det där är något högst personligt och inte heller ett könsbetingat tänkesätt, det finns även kvinnor som inte skulle acceptera en manlig motsvarighet till dig.  

Du kan naturligtvis inte göra saker ogjorda, så om ni skall fortsätta, utan att detta skapar problem, så är det han som måste ändra sin inställning till din historik. Det är nog lättare sagt än gjort, men det är ju det enda alternativet. Om han inte fixar det så kanske det inte var meant to be, man har olika preferenser och värderingar, och jag tror att det är ganska viktigt att man delar samma grundläggande värderingar i ett förhållande, man kan ha olika åsikter och intressen, men värderingarna och den moralfilosofiska världsåskådningen bör man dela, annars är nog (allvarliga)konflikter oundvikligt.

Råd: Om han inte kan ändra inställning till ditt runtknullande så finns nog personer ni passar bättre ihop med.
  • Anonym (Nykär)
    Anonym (Obegripligt) skrev 2016-12-22 10:44:39 följande:

Om du är ointresserad av att knulla runt bör du naturligtvis låta bli. Men du har fortfarande en sexualitet och förr eller senare kommer du nog vilja leva ut den och då är det ett bra sätt.

Ja, de säger det, med ord. Och ditt ex, säger att det inte spelar nån roll, med ord. Och sen när de känner och gör val så kan de orden vara som bortblåsta i samma stund. Du vet allt det här innerst inne.

Att män har unika issues kring sexualiteten hos kvinnan som de vill ha djupa relationer och familj med är något som du inte sett förut eller känner igen. Då måste du gjort dig själv både blind och döv helt medvetet. Genom dokumenterad mänsklig historia verkar det aldrig ha varit på något annat sätt, och det verkar inte vara på något annat sätt idag heller. Här är några exempel som blir knepiga att förklara om du har rätt.

För dig personligen.

Förekomsten av sådana här trådar, vad kvinnor bidrar med av total verklighetsförnekelse i såna här trådar, vad män ofta skriver i sådana här trådar som kvinnor kämpar med att förlägga till just den enskilda mannen även fast det verkar som de är otroligt många enskilda män, dina egna erfarenheter med ditt ex.

Dokumenterad historia och samtid.

Kvinnlig omskärelse, stening av kvinnor som haft sex, burka, social kontroll, oskuldstester, slut shaming, behandling av prostituerade, behandling av västeuropeiska kvinnor under efterkrigstiden som haft relationer med tyska män, Monica Lewinski, våldtäkter i krig som ett sätt att demoralisera och slå sönder fiendens inre skäl att slåss, flera av häxbränningarna...

Jodå, kvinnans sexualitet verkar ju helt odramatisk och lite lätt ointressant, som en axelryckning ungefär, vem kan bry sig om något sånt...

Ja historien och nuet är full av exempel på kvinnohat och dess uttryck, det innebär inte att det inte finns män som ser kvinnor som sina jämlikar.

Jag är van vid att min sexuella historia tas med en axelryckning eller ses med positiv nyfikenhet. Så att på något sätt försöka framställa det som att extrema problem med en kvinnas sexuella historia generellt gäller för män är direkt ignorant.

Det sorgliga i detta är ju att han (och jag) kunde fått leva kärleksfullt och superkinky tillsammans hela livet om han just inte haft de föreställningar om kvinnlig sexualitet som du ger uttryck för här som en sanning och som samhället fortfarande är färgat av från historien. Det synsättet ger bara förlorare.
  • Anonym (Obegripligt)
    Anonym (Nykär) skrev 2016-12-22 15:14:44 följande:
    Ja historien och nuet är full av exempel på kvinnohat och dess uttryck, det innebär inte att det inte finns män som ser kvinnor som sina jämlikar.

Jag är van vid att min sexuella historia tas med en axelryckning eller ses med positiv nyfikenhet. Så att på något sätt försöka framställa det som att extrema problem med en kvinnas sexuella historia generellt gäller för män är direkt ignorant.

Det sorgliga i detta är ju att han (och jag) kunde fått leva kärleksfullt och superkinky tillsammans hela livet om han just inte haft de föreställningar om kvinnlig sexualitet som du ger uttryck för här som en sanning och som samhället fortfarande är färgat av från historien. Det synsättet ger bara förlorare.
    Alla män kommer att ta det men axelryckning och se det med positiv nyfikenhet, utom en viss andel av de män som blir förälskade i dig. Det är det som är lurigt från en kvinnas perspektiv, nästan alla hennes erfarenheter är ju positiva av att ligga runt.

Sant. Du har helt rätt. I ert förhållande blev det just bara förlorare. Fast det är osmakligt av dig att kleta det på honom. Det här är inte hans fel, inte riktigt ditt heller, men han får onödigt dålig cred av dig i tråden. Du behöver förstå att han inte kan rå för känslor, det gör inte du heller, ingen bestämmer vad de ska känna helt och hållet.

Men i de helt sexbaserade förhållandena du haft så är det ju bara vinnare, så fortsätt med dem.

Totalt sett är sexualitet i det här perspektivet ett nollsummespel egentligen, det finns oftast ett sätt att leva ut sin sexualitet som fungerar oavsett, man får bara hitta ett sätt som passar.

Jag vet att du inte förstår, för jag ser det på sättet du formulerar dig. Det är inget synsätt, ingen föreställning, och har ingenting med jämlikar att göra. Alla de orden pekar på ett kognitivt beslut en människa skulle formera i cortex och sen kunna leva ut som en princip. Så fungerar inte sexualitet. Vi väljer inte våra känslor när det gäller sexualitet, de är en del av vår medfödda natur.
  • Ashtar

Allt blev ju bra! Han fick ju veta vad det innebär att bli kär i en promiskuös kvinna och TS fick veta hur killar som blir kära i henne kan reagera beträffande hennes utsvävande sexuella historik. Alla blev alltså klokare därvidlag.

• Anonym (Obegripligt)
    Ashtar skrev 2016-12-22 16:38:43 följande:

Allt blev ju bra! Han fick ju veta vad det innebär att bli kär i en promiskuös kvinna och TS fick veta hur killar som blir kära i henne kan reagera beträffande hennes utsvävande sexuella historik. Alla blev alltså klokare därvidlag.

Du var mig en optimist.

Sannolikheten att TS kommer att dra några som helst relevanta slutsatser av den här historien är nog snudd på noll. 

Läs sista inlägget ifrån Februari innan hon försvann och sen de två nästföljande efter hon kom tillbaka igen 10 månader senare och jämför hennes slutsatser så ska du se vad jag menar.

Förnekelsehamstern i hennes huvud springer så att det lilla hjulet glöder och då blir inte mycket intellektuell eldkraft kvar för analyser.

Det är fel på just den här specifika mannen (trots att han gick i parterapi med henne), och kanske på några andra män också, men annars så uppskattar i princip alla män att deras kvinna legat runt som en nymfoman som hon skriver själv. Och sen är det också patriarkatets fel, och när det störtats så kommer män att gilla sånt här ännu mer när de söker mammor till sina barn...

Snart nog är det är tillbaka till gamla vanor, min misstanke är att det redan startat, men kanske inte.
  • Ashtar
    Anonym (Obegripligt) skrev 2016-12-22 17:02:28 följande:
    Du var mig en optimist.

Sannolikheten att TS kommer att dra några som helst relevanta slutsatser av den här historien är nog snudd på noll. 

Läs sista inlägget ifrån Februari innan hon försvann och sen de två nästföljande efter hon kom tillbaka igen 10 månader senare och jämför hennes slutsatser så ska du se vad jag menar.

Förnekelsehamstern i hennes huvud springer så att det lilla hjulet glöder och då blir inte mycket intellektuell eldkraft kvar för analyser.

Det är fel på just den här specifika mannen (trots att han gick i parterapi med henne), och kanske på några andra män också, men annars så uppskattar i princip alla män att deras kvinna legat runt som en nymfoman som hon skriver själv. Och sen är det också patriarkatets fel, och när det störtats så kommer män att gilla sånt här ännu mer när de söker mammor till sina barn...

Snart nog är det är tillbaka till gamla vanor, min misstanke är att det redan startat, men kanske inte.

Men asså...

Alla har ju sina läxor att lära. Du har dina, jag har mina osv. Det är väl ingen som har fel direkt men mer som att folk är olika.
    Jag tänker att denna snubbe kanske har suttit och runkat till porr och tänkt att det är sjysst med porriga brudar. Han sökte rätt på TS på nån lämplig sajt men... Hoppsan! Vad hände nu då? Han blev upp över örona kär! Tänka sig. Nu blev det som var så häftigt istället besvärande. Han käresta var totalt besudlad ju..
    Ett oräkneligt antal kukar hade varit i henne, litervis med sperma har fyllt henne.
    Nu vet han att han inte klarar detta. Fine!
    TS fick å sin sida veta hur en man kan reagera på hennes historia. Alltså å ena sidan häftigt med hennes kinky leverne men i kärleksrus så kan det alltså bli tokigt.

• Anonym (Utlandssvensk med dubbel moral)

Och nu har jag last hela traden och jag ar nog den forsta med att erkanna att jag ar man med dubbel moral.  Skäms

Var lange gift men en kvinna med valdigt trakigt sex liv. Hon hade haft ca 20 partners innan mig. Sjalv har jag haft nastan 50. I alla fall. Efter att min fru lamnade mig (hon hade traffat en man vid sidan om in nagra manader) sa tankte jag bli en mans-hora. Sa jag logga in pa en dejting sida och javla vad manga kvinnor som kontaktade mig. Fick en chock minst sagt. Hann inte texta sa manga tjejer foren jag traffade min nuvarande fru. Hon hade varit single i ett ar (ocksa skild) och hon hade hunnit med 10 killer pa 8 manader. Alla killarna hade i princip varit genom dating sidor men hon hade inte varit "exklusiv" med nagon. Sa efter var andra date hamnade vi i sang och sen traffades vi kvallen efter igen. Da berattade hon att hon redan tackat nej till 4 killar som ville traffa henne den kvallen. Jag blev da helt stalld och sa att skulle vi fortsatta att umgas sa ville jag vara "exklusiv". Okay sa hon, och sen dess har vi varit ett par.

Det intressanta ar att hon har ALDRIG varit otrogen for som hon sager, alla dom hon knullade med visste att hon inte var just exklusive med dom. Sjalv har jag haft manga forhallanden dar jag varit otrogen mot min partner.. Sa med handen pa hjartat sa ar det alltsa jag som varit skitstovlen i mina davarande forhollanden. (Ska tillagga att min nya fru har legat med ca 14 totalt. Sa efter skilsmassan blev hon lite "galen".)

Hur som helst, jag har haft valdigt svart med att hon knullade runt sa mycket under dom 8 manaderna... Det har tagit mig jatte lange att forsoka komma over detta...

Det jobbigaste har varit att under den tiden hon knullade runt sa gick jag i princip igenom min skilsmassa men daligt eller inget sex. Sa jag ville ju ocksa fa knulla runt efter att jag blivit single. Men nu hann jag bara med ett one night stand (som var piss daligt).

Men nu sitter jag har, men en skit snygg, trogen fru, som har bra utbilding och manga vanner. Jag far knulla hur ofta jag vill och hur kinky jag vill. Det finns inga sex drommar som jag inte vagar saga till henne. Sa vad ar mitt problem? Jo att jag ar sa javla svartsjuk pa hennes gamla ligg!

Det tragikomiska ar att hon ar villig att beratta precis allt om jag vill. Men vill jag det? Na det vill jag fan inte!!

Sa till dig TS. Det ar inte ditt fel! Sa lange du ar arligt sa ar det helt upp till din (nya) kille. Och du ska veta att dom flesta killlarna vill ha en kinky tjej. Cool 

Sa nar min svarsjuka blir for jobbing brukar jag tanka: ja men om du (jag alltsa) var en av hennes knull sa skulle inte du vilja att du kunde fa gora det exklusivt - for ever?!? Svaret ar ju sa klart "ja"!!  Och da forstat jag hur lyckligt lottad jag faktiskt ar och hur mycket jag alskar henne for den hon ar...  Glad

Sa lycka till med att hitta den ratta och ma du ha bra kinky sex tills du hittar honom. For inte fan lar den du hittar sitta hemma och leva i celebat tills du hittar honom.  Flört

• Anonym (Obegripligt)
    Anonym (Utlandssvensk med dubbel moral) skrev 2017-02-24 19:51:54 följande:

Och nu har jag last hela traden och jag ar nog den forsta med att erkanna att jag ar man med dubbel moral.  Skäms

Var lange gift men en kvinna med valdigt trakigt sex liv. Hon hade haft ca 20 partners innan mig. Sjalv har jag haft nastan 50. I alla fall. Efter att min fru lamnade mig (hon hade traffat en man vid sidan om in nagra manader) sa tankte jag bli en mans-hora. Sa jag logga in pa en dejting sida och javla vad manga kvinnor som kontaktade mig. Fick en chock minst sagt. Hann inte texta sa manga tjejer foren jag traffade min nuvarande fru. Hon hade varit single i ett ar (ocksa skild) och hon hade hunnit med 10 killer pa 8 manader. Alla killarna hade i princip varit genom dating sidor men hon hade inte varit "exklusiv" med nagon. Sa efter var andra date hamnade vi i sang och sen traffades vi kvallen efter igen. Da berattade hon att hon redan tackat nej till 4 killar som ville traffa henne den kvallen. Jag blev da helt stalld och sa att skulle vi fortsatta att umgas sa ville jag vara "exklusiv". Okay sa hon, och sen dess har vi varit ett par.

Det intressanta ar att hon har ALDRIG varit otrogen for som hon sager, alla dom hon knullade med visste att hon inte var just exklusive med dom. Sjalv har jag haft manga forhallanden dar jag varit otrogen mot min partner.. Sa med handen pa hjartat sa ar det alltsa jag som varit skitstovlen i mina davarande forhollanden. (Ska tillagga att min nya fru har legat med ca 14 totalt. Sa efter skilsmassan blev hon lite "galen".)

Hur som helst, jag har haft valdigt svart med att hon knullade runt sa mycket under dom 8 manaderna... Det har tagit mig jatte lange att forsoka komma over detta...

Det jobbigaste har varit att under den tiden hon knullade runt sa gick jag i princip igenom min skilsmassa men daligt eller inget sex. Sa jag ville ju ocksa fa knulla runt efter att jag blivit single. Men nu hann jag bara med ett one night stand (som var piss daligt).

Men nu sitter jag har, men en skit snygg, trogen fru, som har bra utbilding och manga vanner. Jag far knulla hur ofta jag vill och hur kinky jag vill. Det finns inga sex drommar som jag inte vagar saga till henne. Sa vad ar mitt problem? Jo att jag ar sa javla svartsjuk pa hennes gamla ligg!

Det tragikomiska ar att hon ar villig att beratta precis allt om jag vill. Men vill jag det? Na det vill jag fan inte!!

Sa till dig TS. Det ar inte ditt fel! Sa lange du ar arligt sa ar det helt upp till din (nya) kille. Och du ska veta att dom flesta killlarna vill ha en kinky tjej. Cool 

Sa nar min svarsjuka blir for jobbing brukar jag tanka: ja men om du (jag alltsa) var en av hennes knull sa skulle inte du vilja att du kunde fa gora det exklusivt - for ever?!? Svaret ar ju sa klart "ja"!!  Och da forstat jag hur lyckligt lottad jag faktiskt ar och hur mycket jag alskar henne for den hon ar...  Glad

Sa lycka till med att hitta den ratta och ma du ha bra kinky sex tills du hittar honom. For inte fan lar den du hittar sitta hemma och leva i celebat tills du hittar honom.  Flört

Om man inte är kär i en tjej så skiter man ju i hur många hon knullat sålänge sexet är bra och man har kul.

Men du kanske helt enkelt är riktigt riktigt förälskad i den här kvinnan? Mer än du varit i någon av de andra?
  • Anonym (Utlandssvensk med dubbel moral)

Helt riktigt! Aldrig varit mer foralskad i hela mitt liv!  Glad

Svar på tråden Han kan inte hantera min sexuella historia