Inlägg från: Anonym (Enkelt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Enkelt)

Han kan inte hantera min sexuella historia

Anonym (Nykär) skrev 2016-02-24 17:20:45 följande:
    Jag har tänkt i samma banor att det i grunden handlar om värderingar kring kvinnors sexualitet som han har (men inte vill ha). Å ena sidan lider jag med honom för han vill kunna hantera det och jobbar aktivt med det å andra sidan blir jag förbannad att han lägger det i knät på mig och liksom kladdar ner min fria lustfyllda sexualitet med skam.

Men asså...

Han hade väl inte räknat med att bli kär i nån tjej på en kink-sida. Bara ha kinky sex liksom. Inget flickvänsmaterial som hänger där....
    Men nu blev det så och det kan han inte hantera. Jag förstår honom och hans känslor till 100%. Sensmoralen blir alltså att; ge fn i att hänga på/träffa kvinnor på dessa sidor!

• Anonym (Enkelt)
    Anonym (Nykär) skrev 2016-02-24 17:37:23 följande:
    Haha jag tror att du har rätt i att han inte planerat att bli kär på det här sättet när han blev medlem där... och samtidigt kanske man inte ska gapa efter mer än man kan svälja... Din slutsats får stå för dig, själv anser jag att ett öppnare sinne gör livet bra mycket roligare!
    Men problemet uppstår när kärlekskänslor tar över ens väsen. Att uppleva porrklipp man tajat till irl utan känslor andra en kättja är en helt annan sak.
    Det vete fn om jag hade pallat. Att kolla porr är en sak men att bli kär i en brud som levt på detta sätt! Nej, det är för mycket för mig. Det signalerar nåt ohälsosamt. Jag är nu helt subjektiv men när det väl kommer till kritan så tror jag många med mig skulle ha svårt att hantera att kvinnan jag förälskat mig i och vill leva med, levt sexuellt på ett sätt som mest påminner om en porrbruds leverne
    Nu vet inte jag hur du levt och vad som han ragerar så starkt på men det lär ju vara nåt i hästväg,,,
    Jag önskar dig/er lycka till och hoppas att det löser sig till det bästa.
  • Anonym (Enkelt)
    Notetur Nomen skrev 2016-02-25 07:49:45 följande:

Män brukar anklaga kvinnor för att vara irrationella och känslosamma. Men så fort en man känner nånting är det livets sanning, amen.

Att känna något är en sak, att mena att människor, som inte skadat sig själv eller någon annan - nota benne, ska anpassa sitt leverne efter detta är ju fan sjukt.

Den här tråden är ett väldigt talande bevis på att feminism behövs.

Nej, det behövs ingen feminism men däremot humanism, balans.
    Kvinnor som rättfärdigar feminism med att överta ett dåligt manligt beteende klarar vi oss utan. Jämlikhet innebär väl inte att knulla med alla. Det handlar om bristande impulskontroll.
    I detta fall så handlar det om personlighet. Det ligger naturligtvis i TS personlighet att leva ut sin sexualitet, att vara promiskuös. Det gör varken män lr kvinnor med impulskontroll, som är i balans. Att ohämmat knulla runt är inte sunt.
    Detta beteende ställer nu till problem i den grad att hennes livs kärlek börjar bli tveksam till om han vill ha henne. Han äcklas.
    Hon vänder sig nu till FL för att få råd (ryggdunk). Då är det alltså inte bra, lr hur.
    Ang madonna/hora-komples så tror ja att kvinnor är ännu hårdare att döma andra kvinnor än vad män gör. Kvinnor är väldigt snabba att kalla varandra både det ena och det andra. Ingen pardon där inte...

• Anonym (Enkelt)

Att ha sex med var och varannan snubbe när andan faller på tyder på en väldigt dålig impulskontroll och en sån kvinna vill de flesta män instinktivt undvika.
    Detta beteende kan inte försvinna över en natt eller över en förälskelse.
    Det sitter förankrat i personligheten.

• Anonym (Enkelt)
    Anonym (Gaby) skrev 2016-02-26 08:34:35 följande:
    Det var jag som varnade TS för jag visste att den sortens vidriga åsikter dyker upp, det gör de alltid här när en kvinna säger att hon haft mycket sex. Det sorgliga är att dessa män verkligen känner ett behov av att trycka ner och förolämpa kvinnor som haft mkt sex, det räcker inte att säga "jag föredrar en partner som inte haft sex innan mig, det är inget för mig" nä de måste klämma i med att hon är en hora, att hon särar på benen för alla, att hon är skräp och dessutom känner de behov av att styrka sig med "ALLA män tycker minsann så här". Ett sådant misogynt och avhumaniserade språk känner de att de måste använda, det är verkligen sorgligt och patetiskt.

Åsikterna dyker inte upp när hon haft mycket sex, de dyker upp när hon haft 
    M   Å   N   G   A    sexpartners.
    Det signalerar missbruk. Det är precis som när du ser någon dricka, spela, äta etc ohälsosamt mycket. Det är inget fel. Den personen väljer att göra så men det skickar signaler...
    I detta specifika fall så har ju kontakten initierats på en sex-sajt och ledordet har varit "kinky". Jag tror inte att män lr kvinnor letar efter den stora kärleken där.
    De letar lämplig sexpartner. Nu blev det kärlek och då ändras reglerna.
    Många män vill inte ha såna kvinnor. Vissa bryr sig inte. De tar vad de får.
    TS kanske vill stadga sig och ha barn nu. Hon kanske vill ha en snubbe som kan styra upp sitt liv, är stabil, inte knullar runt. Han verkar inte ha gjort det men det har hon gjort. Han gillar uppenbarligen inte det och nu ska han gå till en psykolog då han alltså har psykiska problem..
    Jag hoppas att det går bra men jag är tveksam. Jag skulle inte vilja ha en tjej som hängt ute på nätet och letat efter kinky sex hur trevlig, rar och go hon än är.
    Men det är ju jag. Det finns män som inte bryr sig ett skit om detta och det är ju bra. Vi är alla olika.

• Anonym (Enkelt)
    Anders 386 skrev 2016-02-26 09:49:55 följande:
    Vad konstigt det där låter? personligen tycker jag att sexet är superviktigt i ett förhållande. Jag sitter idag i ett förhållande med  en partner som inte är speciellt intresserad av sex. Om jag fick välja skulle jag hellre ha en kvinna med stort sexintresse. Och för att hitta henne skulle jag hellre välja någon som verkligen visat sig intresserad av sex (= har troligen legat med ganska många - alt. varit i långa förhållanden.)
    Att välja en mogen kvinna som inte varit i förhållande och inte brytt sig om att ha sex med någon under singeltiden skulle jag se som en stor risk för att personen inte tycker att sex är speciellt viktigt. Och det kan bli en riktig nitlott i ett framtida förhållande.
    Kan det vara så att hon inte tänder på dig? Har hon alltid varit ointresserad av sex?
    Jag har aldrig träffat på en kvinna som varit ointresserad av sex.
    Det kvinnor är väldigt intresserade av är trygghet, en trygg (ekonomisk) bas men sen kommer nog sex. Kvinnor vill ha sex men är hon inte attraherad så kommer ursäkterna. Är det inte så?
    Men den diskussionen ska väl inte föras här. Här pratar vi kvinnlig promiskuösitet, nymfomani, bristande impulskontroll, ständig jakt efter nya manslemmar, sexuellt bekräftebehov, sexmissbruk med olycklig kärlek som följd...
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Nykär) skrev 2016-02-26 10:58:24 följande:
    Nej här pratar vi om en man som har svårt att hantera att hans partner haft många partners innan honom. Det du radar upp har inget med detta att göra och du är fri att starta en egen tråd om just det intresserar dig.
    Men han kan inte rå för sina känslor. Han väljer inte att känna så. Det sker automatiskt. Det är väl en blandning av genetiskt/kulturellt arv? Detta är vanligt hos människor och inte bara hos män. Det finns, vid väldigt många skiftande situationer där starka känslor är inblandade, risk att komma i dessa känslolägen.
    Det är starka grejer vi pratar om här. De går att rationellt tänka bort men det är ändå bara ett konstruerat mentalt lock som läggs över känslorna. Vi vet att det är ytterst, ja faktiskt, politiskt inkorrekt att känna så inför sin kärestas sexuella historia men lik förbannat så känns det jobbigt. Människor har en otrolig förmånga att fantisera, lägga till, göra sig bilder och om du har delgett honom info om ditt vederhäftiga sexliv så har han antagligen lagt till ännu mer till detta själv.
    Alla är inte cuckold-snubbar lr vill ha en hot wife och gotta sig i frugans nuvarande lr tidigare sexliv.
    Han kan säkert vara duktig, gå på samtal och funka med dig men ett råd till alla är att hålla käften om sittt tidigare sexliv för även om frågan kommer så kan svaret göra mer ont än man först trodde. Man var inte förberedd på sanningen.
    -Va fan säger du?? 87 snubbar i ett gang bang lr vad det nu kan vara. Vissa pallar inte att höra nåt alls fast de trodde det. De har ju kollat så mycket porr och är så sexuellt frigjorda men när kärleken slår till så är det nytt spel och nya regler.
    Du måste bli oskuld på nytt. Du ska känna så. Vara så och skita i att dra upp en massa gamla sexhistorier med andra även om dessa i vissa stunder efterfrågas.
    Det förstör bara.
    Detta är min aspekt och ingen universell sanning.

Svar på tråden Han kan inte hantera min sexuella historia