• S c h n a

Han kan inte hantera min sexuella historia

Anonym (Nykär) skrev 2016-02-24 18:24:02 följande:

Vad skönt med lite verklighetsförankring, flashback ger ju generellt en god bild av hur män fungerar och vilka värderingar de har!

Ärligt talat så har mitt leverne inte varit något som helst problem tidigare av det enkla skälet att människosyn och värdegrund är två grundkriterier när jag väljer partner. I detta fallet är han svartsjuk och det är hans ok att bära, han vet det, jag vet det och nu försöker vi finna på hur vi ska lösa det / förhålla oss.

Alltså: problemet här är inte att jag sexat som en nymfoman (det är bara gott) utan att han inte kan hantera det, vilket jag var tydlig med redan i ts.

Du har helt rätt i det.

Som vuxen har jag nog aldrig mött en snubbe med den attityden. Oftast söker man ju sig till likasinnade så det är väl inte så konstigt om vissa bara känner män med den där attityden medan andra inte känner några alls.
  • S c h n a
    Notetur Nomen skrev 2016-02-25 07:49:45 följande:

Män brukar anklaga kvinnor för att vara irrationella och känslosamma. Men så fort en man känner nånting är det livets sanning, amen.

Att känna något är en sak, att mena att människor, som inte skadat sig själv eller någon annan - nota benne, ska anpassa sitt leverne efter detta är ju fan sjukt.

Den här tråden är ett väldigt talande bevis på att feminism behövs.

Exakt, då är det ju rationellllllla känslor gubevars.
  • S c h n a
    Anonym (D'archangel) skrev 2016-02-25 18:14:50 följande:

Hur skulle svartsjuka ta sig uttryck annat än genom förakt menar du? Ska man rikta det innåt och implodera? :/

Många negativa känslor är helt naturliga, inklusive svartsjuka. Det är att hanters det bra som grejen.

Eller menar du att svartsjuka är "oduglighet"? Det är ju jättekonstigt.

En del omvandlar det till något som kallas medglädje (compersion).
  • S c h n a
    Anonym (Obegripligt) skrev 2016-02-26 05:25:38 följande:

Det kan väl för fan inte vara svårt att förstå nånstans? Var i helvete har du sett någonting annat nånsin under hela ditt liv??? Nämn en enda riktig trovärdig referens vad gäller historiska samhällen, nuvarande samhällen eller kulturella yttringar där det fungerat på något annat sätt. Män hat ju genom historien sagt exakt samma sak, och gör det fortfarande.

peacebenwilliams.com/mysterious-islamic-tribe-where-women-have-sex-with-different-men-dont-wear-a-veil-and-own-property

varldenshistoria.se/civilisationer/egyptier/fritt-sex-i-det-gamla-egypten

T.ex.
  • S c h n a
    Anonym (Obegripligt) skrev 2016-02-26 15:35:15 följande:

Hehe, det här påminner en del om de fall när kvinnor ska bemöta att nästan samtliga viktiga tekniska landvinningar och uppfinningar gjorts av män och därför sammanställer en egen lista med kvinnliga bidrag där det pekas ut stordåd som lovikavantar och pagefrisyr, om de nu uppfunnits av kvinnor, vem vet.

Man får leta bland rätt exotiska ställen och med stor vånda.

Vad som ni missar och som helt saknas i era exempel är exakt det ni skulle visa, nämligen hur männen faktiskt upplever det här i kulturerna. Är det faktiskt så att de är överlyckliga över att kvinnorna de är förälskade i knullat med en massa andra män, för det framgår ju inte alls bara för att man beskriver en kulturs funktion.

Jag kan peka ut en speciell kultur som har exakt det här utseendet från utsidan. Den svenska. För visst vet vi ju hur den svenska synden fungerar och hur svenska kvinnor är fria att leva ut sin sexualitet exakt precis hur de vill inom och utanför fasta relationer. 

Innebär det här att svenska män tycker det är oproblematiskt att kvinnan de bli förälskade i har knullar runt en massa? Tja, titta runt i tråden. Fråga TS. 

Eller för all del, fråga er vad den här trådens blotta existens, med vidhörande diskussion på vårt vackra svenska språk, säger om den frågan.

Att det finns neurotiska män som fortsätter vara neurotiska på nätet ifrågasätter jag inte, klart det finns.

Jag tycker det är lekande lätt att hitta män som inte fjantar om sånt här. TS själv har ju sökt sig till likasinnade tidigare och kan således lätt hitta rätt, problemet nu är att hon fastnat för en random snubbe från kinksida.

För mig är det en nobrainer i alla fall, dumpa karln om det blir värre och gå vidare, är mitt råd till TS.
Svar på tråden Han kan inte hantera min sexuella historia