Inlägg från: Anonym (Hindi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hindi)

Han kan inte hantera min sexuella historia

Så osäkra många män blir när det kommer till sex.

• Anonym (Hindi)

Sex är ett allmänmänskligt behov. Så pass upplysta är vi väl ändå år 2016 att vi vet det. Sexdriften är individuell, det vet vi också. Män vill ha kvinnor som jämnt vill knulla (alltså har en hög sexdrift), men kan inte hantera att den här kvinnan har haft en hög sexdrift även tidigare.

Jag är närmare 50 och har levt som singel i många år mellan förhållanden. Hur mycket sex jag hade då, vad för sorts sex och med vem - det anser jag är min ensak. Skulle jag sitta hemma med min dildo och hålla på mig för att "om och när jag träffar en ny man så vill jag inte att mitt sexliv blir ett problem för honom". Det skulle aldrig falla mig in. Så länge jag inte är i ett förhållande har jag inga förpliktelser till någon annan än mig själv. Jag dejtade en del, ibland involverade det sex, ibland inte. Visst hade jag kunnat ha en KK och därmed minimerat antalet män, men det konceptet har aldrig tilltalat mig eftersom det också är en form av relation - och med en relation följer också vissa förpliktelser.

Jag anser absolut inte att sex enbart hör hemma i relationer. Sex är något som alla friska individer har behov av. I den bästa av världar har alla människor rätt att leva ut sin sexualitet fritt, utan att bli fördömda och utan att få ångest och dåligt samvete.

Min nuvarande man vet om min historia. Antalet sexpartners har vi aldrig gått in på, är det inte sådant man sysslar med i tonåren? Jag har aldrig frågat honom om hans sexuella erfarenheter, inte för att jag är svartsjuk utan för att det helt enkelt inte intresserar mig. Vill han berätta något är det helt ok men det är hans historia - hans val.

Jag antar att de flesta är bekanta med Maslows behovstrappa? Då så - att anse att de som inte lever i ett förhållande ska hålla sig till att onanera är ungefär som att säga att de ska fan inte äta oxfilé heller - de får nöja sig med snabbmat från närmaste kebabhak!

Det finns uppenbarligen män som gärna skulle se att sex används som ett sätt att förtrycka kvinnor på. Baserat på erfarenhet skulle jag dock säga att de inte är många. Bakom denna önskan ryms ju en osäkerhet som måste vara ganska jobbig att leva med.

• Anonym (Hindi)
    Luke1980 skrev 2016-02-25 11:51:08 följande:

Ja, och jag kan lova dig att ALLT bottnar sig i peniskomplex, vilket inte är så konstigt, då dom flesta kvinnorna föredrar en storlek som dom flesta männen inte har, om dom studier som har gjorts är representativa för allmänheten dvs.

Ja och man löser ju inte ett problem genom att skapa ett annat. Att bedöma en mans "duglighet" efter storleken på hans penis är trams och ett förbannat mansförtryck. Jag skulle aldrig delta i en sådan undersökning och jag misstänker att de kvinnor som gör det inte är helt representativa för det kvinnliga könet. Som vuxen man borde man kanske förstå att ta dessa undersökningar med en nypa salt.

Jag är 45+ och har haft en hel del sexpartners. Min erfarenhet är att det inte är någon enorm skillnad på penisar i erigerat tillstånd. Ligger någon åt "det mindre hållet" så får man väl helt enkelt styra upp och använda lite alternativa ställningar - om de nu inte själva kommit på det - vilket de faktiskt ofta har! Det blir absolut inte sämre sex för det!
  • Anonym (Hindi)
    Luke1980 skrev 2016-02-25 15:58:03 följande:

Mina erfarenheter säger att dom är det, det räcker ju med 10 min på detta forumet, vilket är ett av Sveriges mest kvinnoberikade, för att komma till slutsatsen att större är bättre (till en viss gräns).

Utgår man ifrån dom trådar som har haft en poll här, så verkar en inom 16-20 i längd och 13-15 i omkrets vara det som dom flesta föredrar, alltså en bra bit över medlet.

Detta gör självklart väldigt många män frustrerade och komplexfyllda, och att det inte finns något att göra åt storleken eller att dessa män ständigt blir påminda om detta i bl.a. medier, filmer, forum osv gör det ju inte bättre.

Så det är ju inte direkt konstigt att män vill ha en kvinna som inte har varit med många, då en som har varit det med absolut största sannolikhet har fått en "smak för det stora".

Man vill ju vara sin tjejs bästa ligg, och inte behöva få upp bilder i huvudet av ur ens älskling tidigare har njutit mer av och blivit knullad både djupare och hårdare av en annan mans kuk.

Så som jag sa tidigare, jag är helt övertygad om att detta är den primära anledningen till varför kvinnors sexualitet fortfarande förtrycks i den större delen av världen, i synnerhet i Mellanöstern.

Och som en man som ligger precis ovanför medlet på längden och omkretsen så har jag svårt att inte känna likadant, även om jag vet att det är fel.

Om man inte har några synpunkter på storleken så röstar man oftast inte i en sådan tråd. Den typen av trådar drar inte till sig min uppmärksamhet - ser dem mest som något som skapas av folk som har för mycket fritid och jag lägger ingen tid på dem. Jag tror inte att jag är ensam om det.
  • Anonym (Hindi)
    Luke1980 skrev 2016-02-25 16:28:43 följande:

Det är ju klart att storleken spelar en stor roll, det är ju ändå den som avgör hur mycket en tjej känner under vaginalt sex.

Du får gärna hålla fast vid den åsikten om det får dig att må bättre.
  • Anonym (Hindi)
    Anonym (fgh) skrev 2016-02-25 17:24:38 följande:

Att både män och kvinnor försöker täcka över sin svartsjuka genom att uttrycka förakt är knappast något revolutionerande påstående eller långsökt psykologiserande. Varför skulle inte "naturen" ha utrustat människan/biologisten med försvaret/instinkten att förlägga odugligheten bortom sig själv?

Exactly!
  • Anonym (Hindi)
    Anonym (D'archangel) skrev 2016-02-25 18:14:50 följande:

Hur skulle svartsjuka ta sig uttryck annat än genom förakt menar du? Ska man rikta det innåt och implodera? :/

Många negativa känslor är helt naturliga, inklusive svartsjuka. Det är att hanters det bra som grejen.

Eller menar du att svartsjuka är "oduglighet"? Det är ju jättekonstigt.

Du menar att det är ok att hantera sin svartsjuka genom att visa förakt? Är inte säker på att jag förstår dig rätt?
  • Anonym (Hindi)
    Anonym (Obegripligt) skrev 2016-02-25 21:08:33 följande:

Han har inte brädat någon alls, bara för att hon blivit pumpad och dumpad av en massa män innebär inte att hon haft någon chans på ett riktigt förhållande med någon av dem, eller att de varit kära i henne.

För att ge dig en kort inblick i kvinnans värld. Vi blir sällan "pumpade och dumpade". Vill vi ha ett förhållande så är det inga problem. De flesta mogna män har inga problem med erfarna kvinnor. DU har det, men alla män är inte som du.
  • Anonym (Hindi)
    Anonym (Ojoj!) skrev 2016-02-25 20:48:38 följande:

Ja herregud! Så många hemska kommentarer på ett och samma ställe! Jag måste ha haft världens tur som träffat en man som har samma syn på sex som jag! Vi älskar sex båda två och har jävligt bra sex, planerar även att i framtiden (när ungarna blivit större) testa på sexklubbar osv. Va fan, man lever ju bara en gång!

Absolutely! Trevligt att ha något att se fram emot och suveränt när man är på samma plan! Lycka till!
  • Anonym (Hindi)
    Anonym (Obegripligt) skrev 2016-02-25 22:07:30 följande:

Du får gärna tro att alla män som ligger med dig är kära i dig.

Om du hade läst mina tidigare inlägg så hade du förstått att jag inte ens vill det. Jag är inte kär i dem heller. Jag har haft ett par renodlade sexdejter som varit helt fantastiska! För att vara tydlig: Män ligger inte med MIG, vi ligger MED VARANDRA. Frågor på det?
  • Anonym (Hindi)
    Anonym (fgh) skrev 2016-02-25 22:24:50 följande:

Är de inte ...?

Det är ju helt osannolikt! Obegripligt faktiskt.

Anonym (fgh) skrev 2016-02-25 22:24:50 följande:

Är de inte ...?

Det är ju helt osannolikt! Obegripligt faktiskt.

Haha, ja. Obegripligt var ordet!
  • Anonym (Hindi)
    Anonym (Obegripligt) skrev 2016-02-25 22:37:37 följande:

Ja faktiskt. Eftersom du inte skiljde på sex och kärlek i ditt första svar hur kan det då komma sig att du helt plötsligt gör det nu?

Har du fått en uppenbarelse då? 

Nej. Jag kan ha sex utan att vara kär. Jag kan ha sex OCH vara kär. Har aldrig sagt något annat!
  • Anonym (Hindi)
    Fjäril Vingad skrev 2016-02-26 06:53:49 följande:

Men sluta skriva om saker som om de vore universella sanningar! Vissa män fungerar absolut så som du beskriver, men långt ifrån ALLA. Låt varje person hitta typen de vill ha, det är faktiskt heeeelt okej.

Men kan folk för fan sluta kalla tjejer som lever ut sin sexualitet för horor, sluta påstå att de ligger med "alla" och med "allt som rör sig", osv...

Hur jävla svårt ska det vara att förstå?!

År 2016 tycker du alltså att kvinnor ska vara oskulder när de gifter sig?
  • Anonym (Hindi)
    Anonym (Obegripligt) skrev 2016-02-26 05:25:38 följande:

Att läsa sånt här är lite som att en kvinna låtsas inte förstå något som är extremt enkelt.

En man som vill ha en kvinna för ett livslångt djupt förhållande och ser en mamma till sina barn, vill ha exklusivt sex. Alltså han vill ha sex med henne, och han vill inte att andra män haft/har/kommer att ha sex med henne.

Det kan väl för fan inte vara svårt att förstå nånstans? Var i helvete har du sett någonting annat nånsin under hela ditt liv??? Nämn en enda riktig trovärdig referens vad gäller historiska samhällen, nuvarande samhällen eller kulturella yttringar där det fungerat på något annat sätt. Män hat ju genom historien sagt exakt samma sak, och gör det fortfarande.

När det kommer till sex, utan kärlek, alltså endast knull. Då skiter vi i kvinnans exklusivitet för vi väl ändå bara knulla och sen gå vidare, därmed försvinner det kravet totalt. Men det kan väl ändå inte vara knepigt för en normalt funtad kvinna att förstå att män skiljer på sex och djupa relationer och att kraven mellan dessa varierar?

Vad gäller kraven om heltid, vab osv så kan du inte gärna lägga det på män. Det är förändringar du får ta upp med dina feministsystrar, det är de som har drivit fram att ändra kravbilden på kvinnor helt själva och utan mäns inblandning i mångt och mycket. man får vara försiktig med vad man önskar sig helt enkelt, man kanske får det precis som man önskat.

Eller också ger vi fan i allt det där och lever våra liv så som det passar oss.
  • Anonym (Hindi)
    Fjäril Vingad skrev 2016-02-26 07:51:58 följande:

Eh? Var i mitt inlägg läste du in det där?!

Förlåt, det var inte ditt inlägg jag skulle citera!
  • Anonym (Hindi)
    Anonym (MN) skrev 2016-02-26 19:50:12 följande:

Om du tycker att det ordet är vidrigt, hur vidrigt tror du då inte vi män tycker att det är med kvinnor som är "spermahinkar"?

Ingen man i sitt rätta sinne inleder en seriös relation med en kvinna som har låtit 10+ andra män spruta sin säd i henne.

Du inser själv att kvinnor som har alla hästar i stallet inte går i relationer med män som använder ord som spermahink? Tror du välutbildade kvinnor med självkänsla säger typ "a ja, du menar en sån där spermahink, ah fattar ju klart att du inte vill ha en sån älskling". Du får en fot i röven av en sådan kvinna, därav din dåliga självkänsla. Trist. Du har säkert inte haft den fräschaste av uppväxter och de kvinnor som du hittar har oftast inte heller haft det. OM de haft många partners kommer de att ljuga för dig...så passa dig grabben, en vacker dag kanske du doppar snorren i en "spermahink" och den kommer att bli märkt för livet!
Svar på tråden Han kan inte hantera min sexuella historia