• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • MammaEm

Grattis Lilla Luna!!

Så underbart det låter. Jag har 18 dagar kvar till BF idag.

• Mrs R

Nu är hon här! kl 01:47 den 11 november födde jag en dotter på 3955 g och 53 cm. Det gick snabbt och hon var ute sex timmar efter första värken! Ingen igångsättning, inget värkförstärkande dropp. Jag hann få eda men fick knappt nån effekt pga att krystvärkarna började komma strax efter. Lustgasen var min bäata vän! Haha. Nu ligger vi på bb och väntar på att bli hämtade av mannen och stoltaste storasyster. Stort lycka till alla ni som har detta häftiga framför er och stort grattis till er som redan fått sina barn!

• MammaEm

Grattis till flickan Mrs R!!! Skönt med snabb förlossning. Jag hoppas på detsamma.

• 879214

Har också fått nu! 11/11 kom en pojke med planerat snitt, allt gick helt perfekt, nu är vi på bb och myser :)

• Gabriella89

Grattis till er allihop ! Idag har jag 13 dagar kvar. Min barnmorska var snäll och gjorde en hinnsvepning igår för att minska risken att gå över tiden. Är sängliggandes o börjar ts ordentligt på psyket. Längtar så !!!

• MammaEm

Gabriella

Då är vi beräknade samma dag. Jag ska till läkaren nästa torsdag och kommer be om hinnsvepning då. Just nu har jsg en halsinfektion m hosta. Känner att jag måste bli frisk nu! Hur kändes hinnsvepning? Obehagligt?

• Mrs R
    MammaEm skrev 2016-11-16 11:17:36 följande:

Gabriella

Då är vi beräknade samma dag. Jag ska till läkaren nästa torsdag och kommer be om hinnsvepning då. Just nu har jsg en halsinfektion m hosta. Känner att jag måste bli frisk nu! Hur kändes hinnsvepning? Obehagligt?

Jag gjorde två hinnsvepningar. Jag tyckte inte att det gjorde ont direkt utan var mer obehagligt. När hon var och petade i livmodertappen fick jag känslan av mensvärk i magen. Sen lossnade lite av slemproppen. Sen kan man få en liten blödning nån gång efteråt och det är helt normalt så länge man inte blöder mycket. Lycka till!
  • Gabriella89

Jag fick väldigt ont av hinnsvepningen och blödde i två dagar. Nu har jag sedan jag gick och lade mig (sent) varit uppe o kissat två grr. Vilket jag inte brukar och jag har bara varit i säng i tre timmar typ.. Har en konstig känsla att jag behöver gå runt. Ont i magen och undrar om det är "tömning" på G. Lite skakig ... Känns som om det är på g men jag har inte värkar, jag har bara världens märkligaste känsla.

Vad roligt mamma M!

• Gabriella89

Fick regelbundna värkar med två minuters mellanrum fram till klockan halv 6 ca. Sen lättade det igen. Suck ! Lite slempropp gick

• MammaEm

Gabriella 89

Spännande Gabriella! Hur går det? Hur kommer det sig att du fick hinnsvepning innan 40 veckor?

Jsg ligger hemma i sängen och snorar. Ont i halsen, hostar osv. Vill bara bli frisk!

• Gabriella89
    MammaEm skrev 2016-11-18 11:07:53 följande:

Gabriella 89

Spännande Gabriella! Hur går det? Hur kommer det sig att du fick hinnsvepning innan 40 veckor?

Jsg ligger hemma i sängen och snorar. Ont i halsen, hostar osv. Vill bara bli frisk!

Det är för att jag inte ska behöva gå över tiden med tanke på min svåra foglossning och har varit sängliggande länge och mitt psyke börjar svikta och jag har haft svår förlossningsdepression efter graviditeter förr.

Värkarna började efter jag skrev inlägget. Varannan minut i timmar ! Gjorde ont sen mer ont så plötsligt blev dom glesare. Gick o lade mig o har hållt på till o från. Fick komma in på koll och det hade mognat o h mjuknat, öppen en god cm men det är ju inte mycket men de va stor skillnad från förra gången. Blev svept igen. Nu mest son mensvärk, ont i ländryggen .

Krya på dig !
    Sk
  • Kampis

Ser att det var ett tag sen det var aktivitet här, men jag skulle vilja vara med i nån grupp om det finns på facebook, har ni nån där? Fick min trea 14 november ????

Svar på tråden BF november 2016