Inlägg från: MammaEm |Visa alla inlägg
  • MammaEm

BF november 2016

Hej!

Jag fick plus den 23e! ???? Jätteglad! Bf 26 november! Undrar dock lite om symptom. Jag har mått lite illa av och till men nu mår jag bättre. egentligen inga gravidsymptom alls. Tänkte ringa gynekolog imorgon och kolla om man kan se om hcg-nivåerna stiger som de ska. Eller kanske husläkaren? Jag har ett barn sen tidigare men det var elva år sen jag var gravid så jag har glömt i vilken vecka det kraftfulla illamåendet sätter in...

• MammaEm

Hej! Ska ni resa utomlands i sommar? Min kille är jätteorolig av sig och tycker vi ska välja ett säkert resmål osv för att jag är gravid men vad kan hända? Jag är i v 14 nu och har mått dåligt m illamående plus infektioner (UVi, förkyld, maginfluensa) men räknar inte med att jag är sjuk i sommar. Kommer vara v 18-19 då. Vad tycker ni man ska tänka på vid val av resmål/resa?

• MammaEm

Vi har varit på RUL och barnet verkar må jättebra där inne i magen. ???? Lycka! Nu väntar, förberedelser i form av barnvagsinköp osv

• MammaEm

Lilla Luna

Jo.

Bim = 4+0

Alltså den dagen du egentligen skulle fått din mens. Två veckor sedan befruktning / ägglossning och fyra veckor sedan just det ägget började mogna.

• MammaEm

Om du plussar på 2+1 betyder det ju att du plussade dagen efter befruktning vilket låter osannolikt, ja. Men de kan ju ha fel på RUL med Bf-datum. Störande men det viktigaste är ju att de ser att barnet mår bra.

• MammaEm

Vi har inhandlat vagn, det blev en Emmaljunga Viking. Vi tycker den är supersmidig, liten och lätt att köra. Dock köpte vi bara ligginsats nu så vi kan känna efter om vi vill ha sittinsats sen eller annan vagn till sittperioden. Har också plockat fram små nyfödingskläder från vinden som jag ska tvätta. Känns bra med små förberedelser nu även om det är tid till november. Har ni börjat pyssla och förbereda?

• MammaEm

Gabriella 89

Tror det blev vanliga hjul, ej luft. Visst är den fin! Vi tog en svart. Nästa grej på listan är babyskydd.

FialottaPäronkvist

Jobbigt. Jag tänkte jobba länge men jag är helt slut nu med sammandragningar och smärtor i magen när jag rör mig. Om jag blir sjukskriven så hoppas jag ändå att jag kan jobba typ halvtid. Tror jag skulle bli tokig av att bara vara hemma.

• MammaEm

Mrs R

Så skönt att höra!

Jag börjar bli tyngre och tröttare men jobbar fortfarande heltid. Hoppas kunna göra det tom v 36 men man får se. Lite bäckensmärtor har jag fått också men det är lite olika från dag till dag.

Vi har fortfarande inte bokat profylaxkurs. Jag är lite förlossningsrädd så jag vill gärna men min sambo tycker inte det är kul att gå på kurs m andra par så vi får se hut vi gör.

• MammaEm

Grattis pandoraDiem!

Jag har 21 dagar kvar till bf. Blev sjukskriven pga foglossning och högt blodtryck. Jag är helt slut. Imorgon ska jag tvätta bebiskläderna och packa bb-väskan (borde gjort det redan). Allt annat är iaf klart. Det som lockar mest är skrubba golven. Får se om foglossningen hindrar det. Längtar och passar på att pyssla om storebror lite extra.

• MammaEm

Grattis Lilla Luna!!

Så underbart det låter. Jag har 18 dagar kvar till BF idag.

• MammaEm

Grattis till flickan Mrs R!!! Skönt med snabb förlossning. Jag hoppas på detsamma.

• MammaEm

Gabriella

Då är vi beräknade samma dag. Jag ska till läkaren nästa torsdag och kommer be om hinnsvepning då. Just nu har jsg en halsinfektion m hosta. Känner att jag måste bli frisk nu! Hur kändes hinnsvepning? Obehagligt?

• MammaEm

Gabriella 89

Spännande Gabriella! Hur går det? Hur kommer det sig att du fick hinnsvepning innan 40 veckor?

Jsg ligger hemma i sängen och snorar. Ont i halsen, hostar osv. Vill bara bli frisk!

Svar på tråden BF november 2016