Inlägg från: Hallonsoda2016 |Visa alla inlägg
  • Hallonsoda2016

BF november 2016

Ska göra ultraljud i eftermiddag för att se att allt är okej med den lilla (8+1). Hamnade på sjukhus i början av månaden och man misstänkte graviditetspropp men det var svår migrän. Man gjorde då UL och VUL men man kunde inte se ngt annat än att graviditeten verkade sitta rätt i livmodern men man såg inget hjärta slå. Kan ha varit för tidigt för att se.

Har mått jätteilla och fått maxdos lergigan comp, väldigt ömma bröst. Så det talar för att det ska vara bra.

Men börjar bli nervös nu.

• Hallonsoda2016
    Zebra89 skrev 2016-04-18 10:28:43 följande:

Hoppas ultraljudet går bra! Var säkert för tidigt att se.

Är också 8+1 idag :)

Har haft turen att inte må jätte illa men har väldigt svårt för att äta viss mat eller ens tänka på det.

Känns som evigheter innan jag får se min lilla på kub den 23/5 :/ Funderar på att gå till en privat motagning.

Vad roligt med bf samma datum! :)

Jag förstår att man är nyfiken. Jag har inte fått tid för kub ännu. Jag tror inte att det kostar så mkt att gå privat :)

Hoppas hoppas att det går bra idag! Håll tummarna.
  • Hallonsoda2016
    lilleskutt86 skrev 2016-04-18 10:37:59 följande:

Hej alla!

Jag har inte skrivit här på eeevigheter men har läst det mesta ni skrivit så har lite koll på er och era små liv :)

Idag är det dags för UL för mig. Är supernervös då det i höstas vid första UL upptäcktes att jag hade fått MA. Då var jag i 7+1 och nu 11+6, så har ju gått längre denna gången utan några komplikationer iaf. Men man vet ju aldrig. Är supernervös över att de inte ska hitta ngt men också väldigt spänd av förväntan!

Återkommer senare om hur det gick :) om allt har gått bra kommer jag nog våga bli lite mer aktiv här också :)

Håller tummarna! Ska också göra UL idag för att se att allt står rätt till!
  • Hallonsoda2016
    Numm3r tre skrev 2016-04-28 15:38:13 följande:

Kub igår en välmående liten bebis fick vi se, illamående som bara blir värre och värre någon fler som bara tycks få ökat illamående? Ser inget slut på kräkandet tyvärr

Inte direkt ökat men varit så kraftigt i några veckor att jag är sjukskriven för det. Håll ut :) grattis till välmående bebis!
  • Hallonsoda2016

Har kub imorgon och är så nervös. Har drömt mardrömmar i natt om att ul inte såg bra ut men läkaren vågade inte säga ngt, jag fick själv räkna ut att jag skulle behöva avbryta graviditeten.

Jag har inte oroat mig tidigare övht och känt mig trygg i det faktum att oftast går det bra. Men denna natt av hiskliga mardrömmar har inte varit lugnande.

• Hallonsoda2016

Var på kub idag och allt såg bra ut, 1:5059 för downs och 1:20000 för trisomi 13/18 :D

Den lille låg och sov så BM var såå nöjd och kunde mäta noggrant. Sen fick jag hosta och skratta lite för att väcka den lille. BM vågade gissa på kön och tittade lite extra noga och var rätt säker på en liten pojke! Vi fick med oss 10st bilder hem i alla möjliga vinklar. Så lyckliga över en fin dag och glada besked!

• Hallonsoda2016
    lilleskutt86 skrev 2016-05-18 07:50:14 följande:

Grattis! När är beräknad födelse? :) :)

Beräknat 26/11 så var i 12+4 :)
  • Hallonsoda2016
    879214 skrev 2016-05-18 08:19:59 följande:

grattis! :) vilken vecka var du i när det gjordes?

12+4 :) BM sa att det var i tidigaste laget att se men att hon var väldigt duktig på det.
  • Hallonsoda2016
    Jackieandersson skrev 2016-05-18 08:40:13 följande:

Måndagen var den värsta dagen i mitt liv....

Gjorde kub... Fick se vårt barn som var livlig och bildena vi fick log det på... Som om den var glad att vi skulle få se honom /henne. Vi var så lyckliga....

Tills vi fick reda på att sannolikheten på down syndrom är 1 på 2... Högsta sannolikheten....

Hela världen rasade för oss. En timme senare fick jag göra moderkaksprov och läkaren skulle ringa med beskedet eftersom jag var så pass ung (21 år) o att vi fick så hög sannolikhet... Har sjukskrivit mig veckan ut och väntar på besked men hoppet är väldigt litet...

Håller alla tummar och tår att ni får bra besked. Skönt att ni fick göra moderskapsprov så fort ändå. Tänker på er. Stor kram!
  • Hallonsoda2016
    Jackieandersson skrev 2016-05-20 17:32:58 följande:

TACK alla ni snälla rara! Ni har verkligen varit helt underbara <3

Fick första delen från moderkaksprovet och där såg allting bra ut!! och vi väntar en pojke! :D

Andra delen återstår vilket man är riktigt orolig över men efter det här så känns det riktigt bra och man kan pusta ut lite och ska berätta för mina vänner och familj.

Hur går det för alla andra? Tycker vi kan starta en grupp på Facebook och följas upp!! KRAM PÅ ER!!

Men grattis!! Har tänkt på er, skönt att det såg bra ut och grattis till er prins! :))
  • Hallonsoda2016
    Fru01 skrev 2016-05-20 22:22:23 följande:

Är i v.13 och jag mår fortfarande jätteilla. Spyr flera gånger om dagen. Är hungrig hela tiden men mår illa av tanken på det mesta. Någon annan som har mått eller mår likadan? När ska det vända... Så trött på det här. Helt slut :(

Samma här plus migrän och huvudvärk. Vaknade för ngn timme sedan för att inleda dagen med att kräkas. Har du lergigan?
  • Hallonsoda2016
    Fru01 skrev 2016-05-21 16:54:40 följande:

Ja jag har lergigan comp. Hjälper en del men spyr fortfarande mycket :( sen är jag helt obotligt trött... Hoppas det vänder för oss båda snart.

Stackare :( vilken vecka är du i?
  • Hallonsoda2016

17 dgr till BF! Han är fixerad och inte längre ruckbar :) jag känner mig konstigt nog inte "klar" med att vara gravid, har nog med att jag är lite nervös inför förlossningen att göra. Allt är färdigt här hemma i övrigt. Fyller själv år den 18/11 och hoppas innerligt att han vill ha en egen dag :)

Svar på tråden BF november 2016