• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Lilla Luna
    idetenklabordetvackra skrev 2016-07-03 08:28:36 följande:

Efter att ha kännt och klämt i affär så blev det för oss en trille viper 4s duo , funkar kanon på olika väglag & har rejäla däck för att ta sig fram ,går att låsa framdäcken ( har jag fått berättat av tjej träffa på stan som hade en trille & använt till sina 2 barn & var supernöjd,hon bodde på landet).. bra teleskop handtag som funkar för de flesta,spec oss som är 175 & 185 där många modeller kändes låga ! Allt är tvättbart att ta bort i den , smidig att fälla,lätt att lyfta och vi får in den med hundbur brevid i bilen :) tänkte först köpt ny men såg en på blocket i nyskick och la ett bud eftersom vi ingen brådska har och eftet en vecka haha tog hon de ,så efter noggrann inspektion så fick den följa med hem :)

1. Vad har ni för bil?

2. Vad har ni för hundbur?

Har nämligen två hundar som just nu får lyxa till det med hela utrymmet bak i min bil. Men tanken är att det ska in en bur åt dem att dela på de gånger vagn ska med. I min andra bil hade jag grindar och mellanvägg. Då provade jag att lasta en Britax Smile i ena sidan, vilket funkade bra. Dock måste liggdelen förvaras i baksätet då. Känner att många vagnar faller bort just för att de är så stora även ihopfällda.
  • FiaLottaPäronkvist
    879214 skrev 2016-07-02 18:44:52 följande:
    Okej :) nej ingen aning om hur den sitter.
    Jag går in vecka 24 idag, har också moderkaka i framvägg. Min man (herrejisses, jag gifte mig i fredags!!) har inte känt bebisen sparka ännu även om jag känner att lilleman rör på sig varje dag vid ganska fasta tider.
    Ha lite is i magen, ju större din knodd blir desto hårdare karatesparkar kommer du få och känna tydligare och oftare :)
  • irrbloss_83
    FiaLottaPäronkvist skrev 2016-07-03 10:03:18 följande:
    Jag går in vecka 24 idag, har också moderkaka i framvägg. Min man (herrejisses, jag gifte mig i fredags!!) har inte känt bebisen sparka ännu även om jag känner att lilleman rör på sig varje dag vid ganska fasta tider. Ha lite is i magen, ju större din knodd blir desto hårdare karatesparkar kommer du få och känna tydligare och oftare :)
    Grattis till fruskapet (och till bebisen förstås).

Vi har samma läge här, fast jag är "bara" i v 22. Jag har känt likkillen böka runt i typ 5 veckor men maken har inte känt. Fast det beror mest på att så fort han närmar sig magen med handen så slutar bebis sparka. Det börjar nästan bli komiskt vid det här laget. 
  • Iskristall
    irrbloss_83 skrev 2016-07-03 10:31:24 följande:

Grattis till fruskapet (och till bebisen förstås).

Vi har samma läge här, fast jag är "bara" i v 22. Jag har känt likkillen böka runt i typ 5 veckor men maken har inte känt. Fast det beror mest på att så fort han närmar sig magen med handen så slutar bebis sparka. Det börjar nästan bli komiskt vid det här laget. 

Haha vi har precis samma läge här! Så fort sambon lägger handen på magen slutar lillan sparka. Men det kan vara samna för mig. Jag gör nånting, känner hur hon rör sig och magen hoppa, men så fort jag tittar på magen är det helt stilla tills jag börjar göra nåt annat igen Fast min sambo har fått känna en gång ordentligt iallafall.
  • idetenklabordetvackra
    Lilla Luna skrev 2016-07-03 08:41:43 följande:

1. Vad har ni för bil?

2. Vad har ni för hundbur?

Har nämligen två hundar som just nu får lyxa till det med hela utrymmet bak i min bil. Men tanken är att det ska in en bur åt dem att dela på de gånger vagn ska med. I min andra bil hade jag grindar och mellanvägg. Då provade jag att lasta en Britax Smile i ena sidan, vilket funkade bra. Dock måste liggdelen förvaras i baksätet då. Känner att många vagnar faller bort just för att de är så stora även ihopfällda.

Vi har en Saab 93 biopower combi , och har en vanlig bur som är fastsatt och täcker typ hälften där bak, har 2 jrt så de räcker gott o väl åt dem :)

Trillen går in där samt liggdel , man kan ju ta bort däcken oxå så blir den lägre,för de va inte alls krångligt att göra.så allt går in i bak vilket var viktigt för i bak (tror ja) kmr babyskydd mm och då vill ja inte behöva lägga liggdel osv där i sätet
  • Belly

Ett tips är att be era respektive lägga huvudet på magen när ni ligger på rygg.
    Min bebis blir vansinnigt arg av det och börjar sparka sambon i huvudet :P

• Lilla Luna
    idetenklabordetvackra skrev 2016-07-03 11:52:34 följande:

Vi har en Saab 93 biopower combi , och har en vanlig bur som är fastsatt och täcker typ hälften där bak, har 2 jrt så de räcker gott o väl åt dem :)

Trillen går in där samt liggdel , man kan ju ta bort däcken oxå så blir den lägre,för de va inte alls krångligt att göra.så allt går in i bak vilket var viktigt för i bak (tror ja) kmr babyskydd mm och då vill ja inte behöva lägga liggdel osv där i sätet

Vi tänkte ha babyskyddet fram då jag oftast kör själv eftersom sambon jobbar. Vill lätt komma åt bebis om h*n kräks eller så. Har en passat kombi så det är gott om plats bak men har ingen bur där än. Har två finska lapphundar så när de ska med och vagn får de trängas tillsammans men det blir inte jättetrångt åt dem. :)
  • Iskristall
    Belly skrev 2016-07-03 12:00:55 följande:

Ett tips är att be era respektive lägga huvudet på magen när ni ligger på rygg.

Min bebis blir vansinnigt arg av det och börjar sparka sambon i huvudet :P

Tack för tips, men det har vi också testat och det har inte funkat här heller
  • Gabriella89

Idag var vi på ultraljud. Efter tre pojkar har vi brutit trenden och denna oplanerade graviditet visade sig vara en liten flicka ! Jag är helt paff, överraskad, överväldigad ! Moderkakan var i framvägg och långt ner (första gången jag är med om det) och förklarar Ju varför jag knappt känner något !

• Matl

Jag har moderkakan högt i bakvägg men känner ändå inte såå mycket mer än med mina andra två döttrar där jag hade den i framvägg. Kände däremot rörelser tidigt med denna men fortfarande kan det gå ett tag imellan att jag känner något. Känner lite rörelser och buffar/sparkar oftast när jag sitter ner men som sagt, inte så mycket mer än i alla fall Blir orolig ibland jag med men tänker att allt såg så bra ut på RUL och vet att det kommer att komma mer och mer så försöker att inte tänka på det..

Svar på tråden BF november 2016