Inlägg från: FiaLottaPäronkvist |Visa alla inlägg
  • FiaLottaPäronkvist

BF november 2016

Hänger på här också!
    Första barnet fastande på sjunde försöket!
    Är idag i v 7 (6+4) och mår oförskämt bra. Endast katastrofont i brösten, men det får jag bara stå ut med.
    Fick ett mindre tarmvred förra veckan som löste sig av sig själv (har en lång buk-historia med mycket ärrvävnad). Fick då VUL son visade en liten hinnsäck men ingen bebis. Var på VUL igår och då såg man det, en liten blob med ett tickande hjärta! Så glada!
    Känner mig för övrigt inte så väldans gravid, lite mer matsugen än vanligt och kanske lite tröttare. Beräknad 1 november!

• FiaLottaPäronkvist
    Lurefix skrev 2016-03-11 19:28:05 följande:

Är det någon mer än mig som upplever strålningar i underlivet typ rakt upp svårt att förklara. Eller någon som kanske vet vad det jan bero på. Känns typ som när man har mens och det verkligen ilar till fast nu är det mer obehagligt än smärtsamt när det kommer..

Kände samma för ca 2 veckor sedan! Mycket obehaglig känsla som det knappt går sätta fingret på. Det gick över för mig, hoppas det släpper för dig också! Känns obehagligt men är helt normalt på alla sätt :)
  • FiaLottaPäronkvist
    Lurefix skrev 2016-03-11 20:39:53 följande:
    Tack för att du tog dig tiden att svara :)

Vad skönt att det släppta för dig och hoppas att du slipper det helt. Förhoppningsvis är det inget farligt men man blir ju så orolig. Tror jag har mer "symptom" på att något är fel än att jag är gravid :/
    Välkommen till den nojigaste tiden i ditt liv -- graviditeten ;)
  • FiaLottaPäronkvist

Hallå! Ville bara dela med mig om mitt VUL idag!

På skärmen såg vi en liten böna på 18,3 mm och ett hjärta som slog förfullt <3. Är idag i v 9 (8+2), beräknad 1 november.

Känslan av att se det lilla hjärtat... wow.

• FiaLottaPäronkvist
    mamalolo skrev 2016-03-23 12:48:29 följande:

Fråga - vad är det för FB-grupp ni pratar om?

Själv är jag nu i 4+4 och känner mig rätt ogravid. :-/ Det enda är att jag har lite ömma bröst och tycker att allt luktar mögel. :D

Ska ta ett digitalt test igen senare i veckan. Testade på BIM och fick 1-2 v och vill se om jag får en ökning nu. Kommer kunna känna mig tryggare då. 

Ni andra som är < 5 veckor - hur mår ni? Några känningar?

Är i v 9 nu (8+2). Mår oförskämt bra måste jag säga.

Smärtan i brösten har ändrat karaktär de senaste 2 v, nu är bröstvårtorna superkänsliga (not in a good way) och de är hårda som stenar. Har mycket flytningar med snorliknande utseende (jag vet, så äckligt). Fått tydliga vener på bröstkorgen och magen. Är ganska svullen runt magen nu, men det är ju bara tarmarna som bråkar. Idag såg vi vår lilla böna för andra gången på VUL, allt ser kanon ut.

Jag känner mig inte jättegravid men är ändå tacksam att jag mår bra som jag gör.

I vecka 5 kände jag inget alls, så du kan vara lugn. Det är olika för alla. Det du skall hålla koll på är såklart stora blödningar och/eller kraftiga smärtor. Njut av beskedet istället för att nojja! <3 :)
  • FiaLottaPäronkvist

RUL idag! En vild liten sprattelpojk låg och gjorde volter! Moderkaka i framvägg, därav inga supertydliga knuffar och puffar än. Allt såg bra ut och jag går på moln! Flyttad från 1 november till 29 oktober, alltså 18+4 idag. Mys <3

• FiaLottaPäronkvist
    879214 skrev 2016-07-02 18:44:52 följande:
    Okej :) nej ingen aning om hur den sitter.
    Jag går in vecka 24 idag, har också moderkaka i framvägg. Min man (herrejisses, jag gifte mig i fredags!!) har inte känt bebisen sparka ännu även om jag känner att lilleman rör på sig varje dag vid ganska fasta tider.
    Ha lite is i magen, ju större din knodd blir desto hårdare karatesparkar kommer du få och känna tydligare och oftare :)
  • FiaLottaPäronkvist
    pandoraDiem skrev 2016-07-18 18:35:57 följande:

Härligt! Känner så igen känslan, var hos Bm i fredags :) mätte också 23 cm. Fick höra ett litet hjärta som slog i 145 typ. Tänk när vi går träffa våra små :)

23 cm här också! Har dock en pytteliten mage, liksom min mor hade. Viktigaste är att lillen växer <3 Vecka 26 redan....
  • FiaLottaPäronkvist

Jaha, då vart jag sjukskriven för prematura förvärkar med livmodertappspåverkan. Utlöstes av för mycket gång, stående, lyft osv och eftersom jag jobbar som sjuksköterska så är mitt arbetet inte idealt för mitt bebisbakeri tydligen :( Har aldrig aldrig varit sjukskriven innan.. Eftersom jag dessutom är beviljad gravledighet från 29/8 så kommer jag vara hemma nu tills BF 29/10.
    Jag vet inte hur jag skall känna nu, men det vikigaste är såklart att lilleman inte kommer för tidigt. Hej å hå :(

Svar på tråden BF november 2016