Inlägg från: idetenklabordetvackra |Visa alla inlägg
  • idetenklabordetvackra

BF november 2016

Hej ! Jag hoppar in här ,har i flera dagar kännt att denna gång är jag gravid men hållt mig till idag , och jodå ett + direkt ! Bf i november..är i v.5! får olika datum så vet inte vilken jah ska lita på.. 8 lr 11/11 vet inte riktigt eftersom min mens är oftast på 25 dagar.. jaja lyckliga är vi iaf ! Har försökt i 2 år nu , fick missfall 2013 och därefter en mola & barnförbud hela 2013..sen va jag pigg & återställd så vi fick försöka igen , men inget har hänt så vi hwr gjort en utredning under 2015 , visade inga fel på hos aå vi väntar på att höra ifrån större sjukhus för IVF. . Men ingen har ringt och nu kom detta väldigt oväntat !

Grattis till er andra oxå ska bli roligt att följas åt !

Ev får jag byta grupp senare för jag kmr med största sannolikhet få kejsarsnitt pga sjukdom :) om detta kmr gå vägen , men jag hoooppppaaaassss!

• idetenklabordetvackra
    MaalinH skrev 2016-03-09 07:47:40 följande:
    Stort grattis, klart de går vägen, man Får försöka se det positiva i det hela. Så kul. Jag har också bf 11 november! dock är det 1 vecka innan Min stora tös fyller 6 år. Haha!
    TACK ! jag hoppas verkligen det  & försöker leva här och nu..
    så skönt att veta att kroppen fungerar även om de tar tid mellan + :D
    har några vänner som gjort ivf & det var ingen process jag såg fram emot för jag har sett hur de har kämpat och tyvärr inte lyckats ! kmr sakna kaffet, inser nu hur lite de där rekommenderade dl är haha men det är väl inget i världen att avstå för de här :)

oj va roligt, grattis ! de kanske prickar in samma dag, en vän fick sina samma datum, smidigt tkr pappan, tråkigt tkr barnen idag haha ;)
  • idetenklabordetvackra
    JLEL skrev 2016-03-09 10:09:42 följande:

Hej allihop. Här är en till som fått sitt första plus. Försökt i 8 månader, hade ett förmodat mf i nov förra året. . Känns fett nice. Men svårt att njuta när så mycket kan gå fel.

Inga cravings än. Men fick ju sluta snusa på momangen, så det är väl snuset jag saknar mest och längtar efter.

Men nu vill jag bara njuta, även om det går åt skogen! Mitt bf datum än så länge är 4 nov.

grattis ! jag slutade helt i söndags men har de senaste mån trappat ner för ja ville sluta och låg på 2-4/dag..saknar snuset en aning ;) och kaffet haha
    vid en tidigare grav,som dock sluta i mf, fick ja köra nikotinfritt de första veckorna för att ha nått att göra med suget haha funkade då iaf
  • idetenklabordetvackra

Mitt är tröttheten , har den senaste veckan somnat på soffan kl 20.. inte direkt så normalt för mig , lite grinig med kort stubin haha.. min tunga har stuckit precis som jag har bränt mig , kanske inte ett gravsymptom men brukar inte ha så ???? mår bra på dagarna , har vaknat illamående de senaste 2 Nätter

Men överlag mår jag bra , ömma brösten men inget som är jobbigt än ! Jag är i slutet av v5 , lite osäker på dagarna då jag har kort cykel 25 dagar :) så får se va de säger när jah får komma dit !

Väntar samtal från min gynläkare idag för att se när vi ska kolla så allt är bra där inne pga molan jag fick senast, har blivit lovad extra koll & uppföljning så det inte slutar lika som sist !

• idetenklabordetvackra

Kom på att på lördag ska jag ha fest här , planerat sedan länge med mitt tjejgäng som sällan ses samtidigt..har lixom försvunnit helt efter +, de enda ja tänker på ;) hade aldrig räknat med att vara gravid eftersom de gått dåligt i över 2 år.. men jag vill inte avslöja något , även om det är mina vänner.. har ni något gott alkoholfritt vin ni druckit ? Ja e ganska ny på den avdelningen och kmr inte bli nått proffs heller men nu behöver ja nått så ja kan ta nått glas o låtsas som inget ???? kanske kan hitta nån flaska som inte skriker alkoholfritt på etikett så förhoppningsvis märker de inget. .kanske kan hälla över de i en tom vanlig flaska hahaha ni hör vilka stora problem jag dras med idag ???? hur ska ni göra ? Berättar ni nu lr sen ? Problemet är bara hur jag ska orka , somnar kl 20 & jag förmodar att då har festen börjat.. jag brukar vara den som är med längst när de är nått speciellt ????????

• idetenklabordetvackra

Tack för tipset. De får bära lr brista , hsr köpt nått rött vin som va alkoholfritt så får vi se , är inte direkt sugen på röjutsdoft ????????????????????

• idetenklabordetvackra
    vanjastina skrev 2016-03-11 20:25:39 följande:

Hej tjejer! :)

Plussade "på riktigt" nu i eftermiddag, beräknad bf 21 november. Detta var första försöket efter missfallet, och samtidigt som jag såklart är jätteglad över att vara gravid igen så är jag livrädd för att få missfall den här gången med, så jag kan inte sluta tänka på det, att det kanske går åt helvete igen.. Tror inte jag kan sluta tänka så förrän jag får MASSA symptom (fick absolut inga innan mitt missfall i v 7 så anade att något var fel). Vid mina andra graviditeter har jag mått jättedåligt, kräkts massor från vecka 5-6, men hellre det känner jag nu. VET att man kan vara gravid utan symptom men då jag varit gravid flera ggr så vet jag att jag mår dåligt när det är en graviditet som "stannar" ;p

Ska ta och läsa ikapp hur ni andra mår i tråden senare! :D

Någon annan som är gravid efter missfall här? Hur handskas ni med hjärnspökena?

Jag fick missfall i v 12 för 3 år sedan , ha de stannat i v10.. sen hade vi gravförbud nästan 1 åt och nu 2 år eftet de fick vi äntligen ett + igen..är i v5, 4+5.. jag känner mig väldigt lugn , trodde ja skulle vara på helspänn men jag tänker att går de så går de och försöker vara här och nu ist för att leta tecken på att något skulle vara fel. .de negativa gör en inget gott..och eftet mitt förra missfall som var helt galet så tänker ja att de kmr gå bra men gör de inte det , så är de inte värre än sist för de kan inget vara.. men det är ju mina känslor.. slappna av & njut , vi kan inte påverka detta , tyvärr ! Grattis !!
  • idetenklabordetvackra
    vanjastina skrev 2016-03-13 12:38:31 följande:

Tjejer, tränar ni något och hur tänker ni med träning genom er graviditet? :)

Jag tränar tung styrketräning 3 ggr i veckan (1 pass med vikter på gymmet, 2 kettlebellpass), går en timmes powerwalk ca 5-6 ggr i veckan samt går på yoga. Fast yogan kommer jag att göra uppehåll med nu fram tills efter vecka 12 typ och börja med gravidyoga därefter. En av mina yogalärare sa nämligen att man ska undvika det under första trimestern pga att det frisätts gifter i kroppen när man utövar yogan (dvs renar kroppen) och därmed ska man låta bli det när barnet utvecklas som mest i början men vettefan om det är sant.. Tar inga risker efter mitt missfall hursom så låter bli det ett tag framöver som sagt.

Men styrketräning och powerwalks tänker jag köra på med :) Sen får man givetvis lyssna på kroppens signaler och ta det dag för dag tänker jag.

Hej ! Jag tränar på gym 3 ggr i veckan , styrka lr gruppass , hade precis börjat med yoga igen när ja fick ett +.. hade tänkt fortsätta men när ja läste detta så kom jag ihåg allt prat om giftet som släpper osv så ja ska avstå from nu tills allt känns bra och vi klarat Dess 12 veckor förhoppningsvis! Promenerar minst 5 km me hundarna varje dag oxå & tänker fortsätta vara aktiv sp mycket jag kan , väger lite för mycket så tänker träna för att ha kontroll..och inte äta socker/för mycket kolhydrater , då mår jag dåligt och överäter. .
  • idetenklabordetvackra
    Stardust2016 skrev 2016-03-13 18:43:51 följande:

Jag tränar hårt 4-5 gånger i veckan (typ crossfit) och tänker fortsätta med det så länge allt känns bra.

Jag jobbar som personlig tränare och har gått flera gravid utbildningar. Så länge man mår bra och kroppen inte säger nåt annat kan man träna på som vanligt fram till ca vecka 20 (lite individuellt), efter det ska man börja anpassa träningen. Men i början kan träningen inte påverka graviditeten negativt, det där med yogan vet jag inget om, så det kanske är smart att lyssna på. Även kan det ju vara bra att undvika träningsformer som riskerar slag mot magen som boxning eller sporter med tacklingar, men det tror jag alla förstår :)

Däremot ändras ju blodvolymen väldigt tidigt och därför kan man uppleva att det är väldigt jobbigt att träna. Jag skulle kalla mig väldigt vältränad, men blir helt plötsligt super Flåsig av att springa upp för en trappa.

Haha känner igen dr där me flåset , brukar springs upp för backar med hundarna på promenader, efter jag + förra veckan så sprang jag upp som vanligt men de gick segt flåsa som ja sprungit 1 mil och blev blixt illamående så jag fick sätta mig i snön, hundarna undra va sjutton matte höll på me haha
  • idetenklabordetvackra

Idag gick jag in i v.6 , och första gången som jag inte känner för kaffe på morgonen..jag undrade när de skulle komma , har varit så tidigare vid grav ( har dock inga barn)

Men hoppas jag kmr kunna dricka något iaf , för annars är denna graviditet helt anorlunds de andra..jag har ok humör eftet jag + ,brösten ömmar & jag är lite trött men i de stora hela mår jag fint , hoppas de förblir så haha

Svar på tråden BF november 2016