Inlägg från: idetenklabordetvackra |Visa alla inlägg
  • idetenklabordetvackra

BF november 2016

Iskristall skrev 2016-04-10 17:43:30 följande:

Jag hittar dig inte via den mailen.

Testa igen när du hinner , ändrade lite inställningar , annars kan du få mitt namn ist om de inte funkar
  • idetenklabordetvackra
    boniish skrev 2016-04-15 10:03:27 följande:

Hallo !

Är i vecka 8 & var på ultra i måndags för att kolla att allt var bra. Såg när hjärtat slog och allt såg bra ut. Men ändå är ja orolig efter ja såg de ibland då ja mår dåligt i magen & känns som ja vill kräkas ibland . Har magkatarr tror ja, annars lite vimsig i huvudet känns de som. Kan inte äta min egna mat men allt måste va köpt för ja ska kunna äta haha. Trött hela tiden. Undra om allt står okej till .

Haha jag har haft likadant med maten , jag vill bara ha färdig köpt mat.. Vi äter sällan sånt men nu nomnom jag skulle kunna åka o köpa en färdig rätt,plocksallad donken pizza lr vad som när som helst ???? hoppas de går över snart haha
  • idetenklabordetvackra
    boniish skrev 2016-04-16 10:37:39 följande:

Hehe Gud va jobbigt när allt ska köpas haha. Hur långt är du? Hur mår du utöver annars ? Ja blir så orolig eftersom ja har försökt i 2år med min man & lyckades en gång & fick MF & nu efter 1år gravid igen så blir ja orolig men va på vul 7+3 & såg ett tickande hjärta & allt var som de skulle. Är i vecka 9 idag !

Ska på semester idag till Tyskland så ska gå kolla där oxå i veckan tänkte ja. Dem är bäst jämfört med Sverige & kontroller

Haha köper inte alla måltider , lagar sambon maten så går de fint men ja vill inte röra den lr se den förrän den är klar...så de är väl när ja jobbar som jag fuskat om ja inte har matlåda me mig haha ..

Jag är i v10 , 9+5 , hwr mått som en påse skit bokstavligen sen v6.. när de var som värst var jag sängliggande i dagar av hemskt illamående. .nu mår ja bättre men illamåendet är kvar men hanterbart. .får nån dag då och då som är åt helvete , typ idag haha.. men jag mår BRA ändå ;) vi hwr oxå försökt "lämge", 2 år, fick MA 2013 & sen en mola så fick inte börja försöka förrän 2014 igen..Vi har gjort utredning och allt såg bra ut så vi väntade på IVF kallelse för vår läkare sa att vi ska få hjälp direkt, då + ja 3 mån senare.. Va på vul v6+2 & hjärtat tickade. . En sån underbar lättnad..ska tillbaka nästa vecka & göra ul, får täta kontroller pga molan senast.. tkr du ska försöka slappna av , de mår ni bäst av ! Jättesvårt jag vet , men oron gör en inget gott.. härligt at ni såg ett hjärta & att alt såg fint ut :) :) ha en fin semester i Tyskland & njut!!
  • idetenklabordetvackra
    Greta90 skrev 2016-04-19 21:52:03 följande:

Hej! Tänkte flika in här med några frågor..

Gick in i v.12 (11+0) idag, om man räknar sista mensens första dag. Imorgon har jag mitt första besök hos barnmorskan. Tänkte bara höra vad jag har att förvänta mig? Kommer dom att göra ett ultraljud så man får se att bäbis mår bra? Är det något speciellt jag måste tänka på?? Är otroligt nervös och rädd att det inte ska vara något där inne. de senaste 2 veckorna har jag inte känt av några direkta symptom och i måndags kom det lite, ytterst lite blod när jag torkade mig. Har dock inte haft någon mer blödning eller någon smärta eller liknande...... 

Är så orolig och nervös.. vill verkligen att det ska vara en liten bäbis där som mår bra..

Här där ja bor så är första besöket hos bm "bara" hälsosamtal och info , andra besöket runt v12 är för blod/urinprov mm.. Här får man inget ul vid dem besöken men det kan ju vara helt annorlunda hos er , har sett i fbgruppen att en del har inget hälsosamtal utan gör allt runt v12 (+/- nån vecka. ) de kmr gå bra ska du se !! Lycka till :)
  • idetenklabordetvackra
    Fru01 skrev 2016-04-20 21:19:20 följande:

Hej alla! Går in i v. 9 imorgon och jag mår så otroligt illa. Från morgon till kväll. Spyr flera gånger om dagen. Testat receptfria tabletter och åksjukearmband men inget hjälper. Hjälp - tar tacksamt emot tips på vad som kan lindra. Håller på att bli tokig :(

Åh fy din stackare.. jag har aldrig behövt spy men har levt med kräket stående i halsen i 6 veckor..nu börjar de lätta. Bara ett svagt illamående som är med hela tiden.. för mig hjälpte ingefära nära de var som värst, var paralyserad av illamåendet lch kunde inte lämna sängen.. sov hela dagarna för att slippa tänka på de :/ gjirde slantar & kokade färsk ingefära och drack med mjölk.. finns även ingefäradricka och tabletter har jag sett andra skriva om. Värt ett besök..annars kanske några veckors sjukskrivning kunde hjälpa dig , prata me bm !! Lr receptbelagda tabletter !! Hoppas du mår bättre snart
  • idetenklabordetvackra

Vi blev flyttade vid vul i10+2 till 11+2 , räknar med att flyttas igen på rul imorgon. . Och det betyder inte att något är fel !!!? Slappna av , bebisen kmr ju ändå när den är redo :)

• idetenklabordetvackra

Efter att ha kännt och klämt i affär så blev det för oss en trille viper 4s duo , funkar kanon på olika väglag & har rejäla däck för att ta sig fram ,går att låsa framdäcken ( har jag fått berättat av tjej träffa på stan som hade en trille & använt till sina 2 barn & var supernöjd,hon bodde på landet).. bra teleskop handtag som funkar för de flesta,spec oss som är 175 & 185 där många modeller kändes låga ! Allt är tvättbart att ta bort i den , smidig att fälla,lätt att lyfta och vi får in den med hundbur brevid i bilen :) tänkte först köpt ny men såg en på blocket i nyskick och la ett bud eftersom vi ingen brådska har och eftet en vecka haha tog hon de ,så efter noggrann inspektion så fick den följa med hem :)

• idetenklabordetvackra
    Lilla Luna skrev 2016-07-03 08:41:43 följande:

1. Vad har ni för bil?

2. Vad har ni för hundbur?

Har nämligen två hundar som just nu får lyxa till det med hela utrymmet bak i min bil. Men tanken är att det ska in en bur åt dem att dela på de gånger vagn ska med. I min andra bil hade jag grindar och mellanvägg. Då provade jag att lasta en Britax Smile i ena sidan, vilket funkade bra. Dock måste liggdelen förvaras i baksätet då. Känner att många vagnar faller bort just för att de är så stora även ihopfällda.

Vi har en Saab 93 biopower combi , och har en vanlig bur som är fastsatt och täcker typ hälften där bak, har 2 jrt så de räcker gott o väl åt dem :)

Trillen går in där samt liggdel , man kan ju ta bort däcken oxå så blir den lägre,för de va inte alls krångligt att göra.så allt går in i bak vilket var viktigt för i bak (tror ja) kmr babyskydd mm och då vill ja inte behöva lägga liggdel osv där i sätet
  • idetenklabordetvackra

En fråga ang babyskydd.. ska man köpa till ett easyfix? Läste att de gör det hela smidigare såklart men inte säkrare? Att man slipper fundera på om man sätter det fel osv.inga av mina vänner har haft de till sina.. kmr inte använda den till vagnen så tänker att jag sällan kmr ta ur det ur bilen.. tänker ja fel ? Hur har ni gjort till era äldre barn lr tänker göra till detta ? Hjälp en nybörjare haha

Svar på tråden BF november 2016