• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Lilla Luna
    MammaEm skrev 2016-09-14 16:58:16 följande:

Mrs R

Så skönt att höra!

Jag börjar bli tyngre och tröttare men jobbar fortfarande heltid. Hoppas kunna göra det tom v 36 men man får se. Lite bäckensmärtor har jag fått också men det är lite olika från dag till dag.

Vi har fortfarande inte bokat profylaxkurs. Jag är lite förlossningsrädd så jag vill gärna men min sambo tycker inte det är kul att gå på kurs m andra par så vi får se hut vi gör.

Jag jobbar också heltid. Om inte bebis kommer tidigare eller jag får problem så kommer jag jobba fram till 9 dagar innan bf. Men vi får se. :) v.33 idag så är ju ett tag kvar.

Det finns ju onlineprofylaxkurser. Kanske ni kan testa. Bättre än inget. :)
  • pandoraDiem
    MammaEm skrev 2016-09-14 16:58:16 följande:

Mrs R

Så skönt att höra!

Jag börjar bli tyngre och tröttare men jobbar fortfarande heltid. Hoppas kunna göra det tom v 36 men man får se. Lite bäckensmärtor har jag fått också men det är lite olika från dag till dag.

Vi har fortfarande inte bokat profylaxkurs. Jag är lite förlossningsrädd så jag vill gärna men min sambo tycker inte det är kul att gå på kurs m andra par så vi får se hut vi gör.

Min man var inte heller jätteförtjust innan att gå på kurs i grupp men så här i efterhand så var det inte så mycket interaktion mellan paren så han tyckte inte det var nån fara. Känns bra att vi båda har mer koll på förlossningen. Men som lilla Luna skriver så finns det ju också andra sätt att få den informationen. Huvudsaken är ju att ni känner er lite tryggare inför förlossningen :)
  • Lilla Luna

Var hos barnmorskan idag och hon konstaterade att bebis har fixerat sig. H*n har legat med huvudet neråt i några veckor nu vad vi vet. Men nu är bebis helt fixerad. Därför jag känner ett så enormt tryck neråt då jag går.

SF-mått på 30cm. För två veckor sedan var det 29cm. Ni med erfarenhet, hur brukar ökningen se ut på två veckor? Vid tidigare besök hade det ökat med 2cm. V.33+5 idag.

• Mrs R

Hur går det för alla härinne? Har det börjat ploppa ut några bebisar än?
    Själv är jag på bf+5 och börjar tröttna. Jag kommer inte på mer grejer att göra. Jag  har vikt bebiskläder, köpt syskonvagn, sytt bebiskläder, köpt blöjor, rensat skåp, putsat fönster och städat. Dessutom går jag raska promenader så gott som dagligen och simmar e gång i veckan. Jag har fått en hinnsvepning i måndags och ska få en till imorgon. Som tur är mår jag bra och graviditeten i sig känns inte jobbig. Det är bara det att en eventuell igångsättning kommer allt närmare och jag VILL verkligen att det ska sätta igång naturligt denna gången....

• pandoraDiem

Vår son kom några dagar tidigt den 27e oktober :) vi njuter för fullt. Dagarna fylls av amning, blöjbyten och mys. Det är väldigt lätt att känna sig otillräcklig, speciellt när han är ledsen och vi inte vet varför men detta är verkligen det livet jag drömt om länge nu. Han är så söt! Hoppas det går bra för er andra, håll ut, snart är de här!

• Helen3

Här har vi 18 dagar kvar och längtar enormt efter att få börja känna av lite smärta! Är så trött på att vara gravid! Är sjukt svullen och kan inte ens ta på mig skorna själv, snarkar och dreglar på nätterna så min stackars sambo knappt står ut, kan knappt gå med hundarna pga foglossning sammandragningar och att bebisen stöter mot bäckenet. Har precis köpt hus och målat om en massa, packat, burit och sprungit i trappor senaste veckan men inte fan hjälper det..

• irrbloss_83

Här är det BF-2 idag, men inga direkta tecken på att lillkillen ska komma ut. Jag gissar på tidigast till helgen. 
    Har börjat få rätt ont, foglossningen är värre och nu när han är fixerad så ilar det ner mellan benen ibland... Fast inte så illa som jag läst mig till att det kan vara. Är också lite tröttare än vanligt, men håller också på med husrenovering, så jag antar att det är delvis därför också. 

• Hallonsoda2016

17 dgr till BF! Han är fixerad och inte längre ruckbar :) jag känner mig konstigt nog inte "klar" med att vara gravid, har nog med att jag är lite nervös inför förlossningen att göra. Allt är färdigt här hemma i övrigt. Fyller själv år den 18/11 och hoppas innerligt att han vill ha en egen dag :)

• MammaEm

Grattis pandoraDiem!

Jag har 21 dagar kvar till bf. Blev sjukskriven pga foglossning och högt blodtryck. Jag är helt slut. Imorgon ska jag tvätta bebiskläderna och packa bb-väskan (borde gjort det redan). Allt annat är iaf klart. Det som lockar mest är skrubba golven. Får se om foglossningen hindrar det. Längtar och passar på att pyssla om storebror lite extra.

• Lilla Luna

Enligt UL är det BF idag. Men för 17 dagar sedan, den 23 oktober, valde vår lilla kille att göra entré. 2h från att vi klev in på förlossningen tills jag fick upp han på bröstet. Sån fantastisk känsla!

Vi lever i bebisbubblan och bara myser hela dagarna. Det är underbart men tiden går så fort. Vill bromsa lite lite bara.

Lycka till ni som väntar på bebis och ni som fått redan!

Svar på tråden BF november 2016