Inlägg från: Lilla Luna |Visa alla inlägg
  • Lilla Luna

BF november 2016

Hallå! Jag plussade häromdagen. Har inte greppat det riktigt än. Första barnet. Blir 24 i år och sambon blir 23. Har inte berättat för han än. Ska knåpa ihop en present först. :)

Är i v.6 enligt sista mensen men går man efter när äl var så är det v.5. Hade sen äl. BF 5/11 i så fall.

Bor i Timrå/Sundsvall.

• Lilla Luna

Tänkte köpa lite bebiskläder och slå in tillsammans med testet. Ska åka iväg senare i dag och shoppa lite. Bara han har lust att passa hundarna medan. Har en liten valp hemma så kan inte bara åka.

Så kul att följas åt!

Cfmilla skrev 2016-02-28 08:52:47 följande:

Yes äntligen kom du hit! se så berätta för honom nu!

• Lilla Luna

Brösten ömmar ibland. Kissnödig ofta. Trött. Virrig. Jag glömmer allt fortare än vanligt. Känner att jag tappar kontrollen. Typ som imorgon. Jag vet när jag börjar men jag förstår inte varför jag börjar jobba den tiden. Haha! Mitt kontrollbehov får spunk!

• Lilla Luna

Present till sambon.

Letade ett mjukisdjur också men hittade inget. Ska nog köpa till en napp och lägga i. Toppat med ett digiltalt cb. Hur länge syns det på digitala innan det slocknar?
  • Lilla Luna
    Cfmilla skrev 2016-02-28 20:02:56 följande:

Åh mys! han kommer att bli så glad!!

Tog ett digitalt idag med. Fick ett fett inte gravid. Haha gött snopen. Kan ju säga att det inte var med morgonurin och rätt utspätt med. Haha! Hur tänkte jag där?

Jag väntar nog med att ta digitala fram till helgen eller så. Just in case.
  • Lilla Luna

Kollade på testet nu. I 24h visas resultatet på digitala.

Kommer ge sambon presenten till helgen. Kanske på onsdag då jag kommer hem efter jobbet om jag fått "gravid" på digitala då. :) vi jobbar liksom om varandra under veckan.. bara onsdag som vi ses utom fredag och söndag. :(

• Lilla Luna
    solidafrida skrev 2016-02-28 22:10:14 följande:

HAHAHA, jag såg nu att tråden var ett dussin sidor lång... Forget what I asked! Antagligen har ni redan skrivit om vilket barn i ordningen ni väntar... 

Svara istället på om Ni också "med flit" gjorde en novemberbebis? Eller hur kommer det sig att ni ska få höstbebis och inte julibebis som ju är så populärt. Det är så spännande att läsa om hur andra planerat och fantiserat!

Jag ville helst ha en vår/sommarbebis av vissa praktiska skäl. Men vi körde lite blir det så blir det. Första månaden jag hittade äl. Vi prickade. Bom! Killen har dock noll koll på äl. Så vi har bara haft sex då lusten funnits. Inte alls för att det var just äl. Dessa gånger var det han som bjöd in till det, ovetandes om den perfekta tidpunkten.
  • Lilla Luna

Neeeej! Hoppas det bara är en mellanblödningar eller vad de kallas. Vissa får ju en liten blödning vid den tid de skulle fått mens trots graviditet.

Mina test är fortfarande svaga... Vi får se vart det bär.

Cfmilla skrev 2016-02-29 06:41:53 följande:

Idag var där blod på pappret när jag torkade mig. Tempen är även precis på cover line, så jag antar att det är därför mina test vart så svaga. Blir nog tyvärr inget. Väljer att lämna gruppen nu. Lycka till alla <3

• Lilla Luna

Kommer inte mensen igång ordentligt så är ju hoppet inte ute. Mina är fortfarande svaga.. :(

Cfmilla skrev 2016-02-29 07:03:20 följande:

Ja enligt ena appen är det bim idag (andra i lördags), så det kan stämma. Men tja jag vet inte. Får kontakta bm kanske.

• Lilla Luna
    palomablanca skrev 2016-02-29 09:21:39 följande:

Vissa av oss har inte lyxen att bestämma när vi ska få bebis. Om vi ens får nån. Vi tänker hellre novemberbebis än ingen bebis. Vi har redan ett decemberbarn o mannen är också decemberbarn o det är inga konstigheter m det. Skulle sonen visa sig ligga långt efter sina jämnåriga kamrater i framtiden så får han börja skolan ett år senare istl.

Lite så tänker jag också. Ville gärna ha på våren eller tidigt på året. Ev. Sommar. Jobbar i förskola så har liksom koll på inskolningsbiten och vilka perioder som är bäst. Men vi får väl vara lediga lite längre i värsta fall. ;) är så glad över att ha fått ett plus efter att ha väntat på mensen i ett år. Försvann två månader efter ppillerstopp och kom tillbaka ett år senare. Efter det har vi bara kört på då lusten funnits men jag har jagat äl för att räkna ut BIM då jag blev oregelbunden. Första månaden med positivt ältest. Sex endast då vi känt lust för det, speciellt killen som varit ovetandes om timingen, det gjorde susen!
Svar på tråden BF november 2016