BF november 2016
Apropå gravidförsäkringst, när tecknar man barnförsäkring? :)
Apropå gravidförsäkringst, när tecknar man barnförsäkring? :)
Blev flyttad från 28 okt till 9 nov igår på rul. Bråkstaken i magen var liten och ville inte all samarbeta så vi ska in igen 21a. Men 9 nov betyder äl 4-5 dagar innan jag testade positivt. Känns som ett missvisande datum, men men. Bebis kommer ju när bebis är redo. Jag vill och hoppas på att det blir tidigare och att det blir i oktober. Har så många som fyller år i början på november redan.
Bilden vägrar bli åt rätt håll...
Jobbigt att du blev flyttad så pass mycket...men jag vet precis hur det är. Jag vart flyttad 2 veckor (!) bakåt när jag väntade min senaste dotter vilket jag inte alls tyckte stämde. Hon var också liten då sa dom och därför vart jag flyttad bak. Men det slutade iaf med att hon kom 2 veckor före det datumet
Blir du inte orolig att bli flyttad ? Jag gjorde rul igår och blev flyttad 12 dagar från det datumet jag fått på kub. Grät hela dagen igår i rädsla att något är fel!:(
Får komma om en vecka igen eftersom jag är så orolig.
Jag förstår er som blir oroliga och inte tycker att datum efter RUL stämmer... med min andra dotter vart jag flyttat ca 9-10 dagar bakåt och det stämde inte alls. Men jag gick efter det datumet ändå såklart.....nu slutade det med att hon kom 2 veckor tidigt också och hon var frisk och allt var bra. Men förstår eran oro för jag kände likadant... Är nog ingen fara alls för er heller, kan bero på att dom mäter lite fel eller något annat. Men bebisen mår garanterat bra om allt såg bra ut på ultraljudet!
Annars så har jag också varit lite nojig över rörelser och sparkar från bebben...är i vecka 19 nu, tredje barnet då, och känner inte heller så mycket. Har känt lite fladder osv men det är ändå lite. Tror att jag kände av nån liten spark nyss här på jobbet men blir så osäker...haha Hoppas man känner av riktigt snart hela tiden. Tror jag har livmodern i framvägg som med mina andra två och då dämpar ju det sparkarna.
Jag ska på RUL på torsdag och längtar så mycket tills dess så man får se hur bebben mår osv. Så kanske man kan släppa lite oroligheter efter det
Var på RUL 1/6 och blev då flyttad massa dagar. Bebis var lite och inte så samarbetsvillig. Så idag ör det dags för ultraljud igen. Ska bli så spännande att kika på bebis igen. Känner av h*n massor nu. Så får se hur samarbetet går med den här akrobaten.
Så lycklig! Sambon har gått med på att ge upp sitt älskade datarum till hösten så då blir det renovering och fix. Barnrum på g!
Vi hade tänkt skippa det då vi letar hus men jag blev så sugen. Sambons favoritrum i hela lägenheten. Hans fristad. Trodde inte hab skulle ge upp det utan övertalning. I alla fall inte nu innan bebis är född.
Efter att ha kännt och klämt i affär så blev det för oss en trille viper 4s duo , funkar kanon på olika väglag & har rejäla däck för att ta sig fram ,går att låsa framdäcken ( har jag fått berättat av tjej träffa på stan som hade en trille & använt till sina 2 barn & var supernöjd,hon bodde på landet).. bra teleskop handtag som funkar för de flesta,spec oss som är 175 & 185 där många modeller kändes låga ! Allt är tvättbart att ta bort i den , smidig att fälla,lätt att lyfta och vi får in den med hundbur brevid i bilen :) tänkte först köpt ny men såg en på blocket i nyskick och la ett bud eftersom vi ingen brådska har och eftet en vecka haha tog hon de ,så efter noggrann inspektion så fick den följa med hem :)
Vi har en Saab 93 biopower combi , och har en vanlig bur som är fastsatt och täcker typ hälften där bak, har 2 jrt så de räcker gott o väl åt dem :)
Trillen går in där samt liggdel , man kan ju ta bort däcken oxå så blir den lägre,för de va inte alls krångligt att göra.så allt går in i bak vilket var viktigt för i bak (tror ja) kmr babyskydd mm och då vill ja inte behöva lägga liggdel osv där i sätet