Inlägg från: Lilla Luna |Visa alla inlägg
  • Lilla Luna

BF november 2016

Stardust2016 skrev 2016-03-02 23:45:40 följande:

Hoppar in här!

Plussade igår kväll med clearblue plus och senare digital. Första barnet. Kan inte tro det. Känns mest som att någon lurar oss eller vi håller på att prata om någon annan.

Så kul att följas åt med andra som är i precis samma sits!

Välkommen och grattis! I know the feeling! Väntar också första. :)
  • Lilla Luna

Jag tycker det känns så overkligt. Berättade för en av mina närmsta vänner för jag höll på att spricka. Vi båda längtar efter barn så jag visste att hon var rätt person att veta. Jättesvårt att säga gravid om mig själv. Men hon fattade direkt innan jag hann säga något. Haha! <3 men det är bara hon och killen som vet.

Ska fixa ett paket till mamma efter v. 12. ;)

solidafrida skrev 2016-03-03 07:27:13 följande:

Det känns overkligt ja. Första gångerna jag skulle berätta för utomstående (tidigare graviditeter) blev jag generad eftersom det kändes som att jag ljög.

Nu känns det som att jag bara går å väntar på mensen. Jag längtar mest till V.12 och att det ska börja synas, det är då det är kul att vara gravid!

Än så länge är det bara jag, pappan och min syster som vet. Hur har ni gjort? Och hur länge väntar ni med att släppa nyheten?

• Lilla Luna

Jag är gärna med! :D

manza skrev 2016-03-03 12:15:25 följande:

Tycker vi skapar en fb-grupp. Vilka vill vara med i så fall?:)

• Lilla Luna

Det gick bra. Skönt med en så avslappnad kontakt med bm. Hon sa att det tar ett tag innan det känns verkligt. Glad att jag gick tidigt. Fick veta att jag absolut inte får rensa kattlådorna för det är något där som kan vara skadligt för bebis. Jag och sambon har liksom delat på den sysslan men nu är det slut med det. Vi skulle ses i slutet av april annars men då hade jag gått ovetandes om det tills dess. :o men nu är det långt till v 12. Är snart i v. 7..

90pettersson skrev 2016-03-04 10:24:51 följande:

Gick det bra igår? :)

Jag har tid i mitten av april. Ville inte ha så tidigt bara för att det inte känns verkligt än och om jag har det senare så känns det inte som att det kommer va en evighet till magiska v. 12.

• Lilla Luna

Tiden går jättesegt. Känner inget mer än småömma bröstvårtor. Är i v.5+6 idag enligt bm. Talade inte om att jag visste när äl var, för då är jag i v. 4+5 idag.

Fördriv tiden med att pyssla lite? Plantera om blommor, sortera och organisera i garderob och byrålådor. ;)

90pettersson skrev 2016-03-04 12:56:23 följande:

Jaha oj, men då slipper du det några månader nu då ;)

En eeeevighet kvar till v 12. Är nu i 4+2. Känns inte ens som att jag är gravid men det är ju såå tidigt. Vad ska man göra så tiden går fortare? ^^

• Lilla Luna

Då andra uttrycker oro över test som inte stegrar och sen får missfall så kunde jag inte låta bli ett till test. Då jag tog digitala som visade gravid hade jag även tagit ett svagt cb plus. Lika svagt som det jag tog någon dag innan. Men nu, med dagens, känner jag mig trygg. Även om jag inte känner mig gravid så har jag en känsla av att liten vill stanna och att det kommer gå bra. ?

• Lilla Luna
    Iskristall skrev 2016-03-05 07:43:35 följande:

Vad härligt att se! Jag oroar mig just för det där. Kommer nog ta ett till clearblue digitalt med veckoindikator om ett par dagar för att "förhoppningsvis" få se 3+ efter att förra testet visade 2-3. Jag kanske är knäpp, men känner mig inte gravid.

Känner mig inte heller gravid. Så svårt att njuta av det då. Beställt hem ett digitalt som jag tar till veckan. Fick 1-2 på första. På kvällen. Hållt mig 2h bara. Så vi får se vad det nya visar. 2-3 kanske? :)

Klev in i v7 (6+0) idag, enligt bm. Vi går på det. Enligt äl är jag på v.4+6 idag. Funderar på att boka ett tidigt ul privat. Men hur tidigt?
  • Lilla Luna
    Iskristall skrev 2016-03-05 08:19:41 följande:

Enligt ÄL/ET är jag på v.3+5 (v.5+5 enl bm sätt att räkna från sista mens) idag. Har inte varit hos BM än. Då jag gjort IVF har jag ett vul inbokat 18/3, tänker att jag kontaktar BM om allt ser bra ut då!

Enligt min kliniken gör de vul runt v.7+2 nånstans, blir v5+4 enligt ÄL/ET för mig då jag gör mitt vul och då v.7+4 efter sista mens beräkning.

Sorry för lång beräkning Kände att jag behövde skriva upp för min egen skull här!

Har oregelbunden mens så blir lite fel att gå efter den och kommer troligtvis bli flyttad men jag tänkte inte säga något till bm för då får jag ju vänta en vecka längre på ul. ;)

Vad spännande att få se den lille! Jag vill gärna se så det är någon där. Gärna få en bild också då vi tänkt avslöja för alla med en ul-bild. Så jag kanske kan boka ul runt v.8-v.12 kanske? :) hoppas det finns tider. :D
  • Lilla Luna
    AnjaBjork skrev 2016-03-05 21:25:52 följande:

Jag vill gärna vara med och hoppas kunna söka lite stöd ifrån er :) Jag plussade igår! Är enligt mina beräkningar i vecka 6 (5+2). Jag känner mig glad men samtidigt sjukt rädd för vad som komma skall. Speciellt eftersom pappan vill att jag gör abort då vi båda är unga (vi kommer vara 20 och 21 när bebis kommer) och inte har någon stabil ekonomi. Han säger även att "vi inte är redo". Vill dock inget hellre än att behålla min lilla böna...

Hört att man är inte redo (killar) förns man står där med bebisen i famnen. :) men prata om det. Sitt ner tillsammans. Berätta om dina känslor.
Svar på tråden BF november 2016