provi87 skrev 2016-04-30 10:09:07 följande:
Ikka - Jag har läst dina långa inlägg, vilken historia! Den berörde mig verkligen. Har ni ett barn placerat hos er fortfarande? Kommer ni få ha hen kvar isåfall?
Miamarina84 - det här med kortvarsel-kön har jag försökt förstå mig på för vi kunde ju inte ha varit i topp på den när vi blev kallade. De sa att de inte följer turlistan hela tiden utan de kollar lite olika kriterier. Exempelvis kunde vi få en morgon-tid eftersom min man har lämnat två spermaprov och par som inte har gjort det kan inte få en morgontid eftersom spermaprov görs 07.30. Typ så.. Nu när jag varit på SU mycket pga ultraljud när jag tagit sprutor så inser jag att det borde finnas väldigt mycket kortvarsel-tider eftersom de måste ha tider öppna för äggplock och ultraljud för oss som tar sprutor. Och fyller vi inte dem så kan de köra på kortvarsel-listan. I onsdags var jag där på ultraljud och då sa de att de ville ha ett till ultraljud på fredag och då hade de tre lediga tider till det.. Och när jag var där igår så bestämde de äggplock på måndag och då hade de lediga tider till det. Så hoppas på kortvarsel-listan!
Ja, vi har ett barn placerat hos oss sedan vårvintern förra året. En underbar liten stjärna. Tanken är att barnet ska växa upp här och det finns noll möjligheter för hemgång i just detta fall, om möjligheter finns att flytta hem på sikt så ska ju de alltid främjas. Men här vet en redan nu att så kommer det inte bli. Förhoppningsvis, om allt fortsätter som det gör nu, så bor barnet kvar tills det flyttar hemifrån. Kom som 11 veckor och 3 dagar gammal, blir 17 månader gammal denna månad. Inte helt vanligt, men sker en del gånger vid akuta fall.