• VeronikaMary

Ivf Sahlgrenska 2016

Hej!Jag är en tjej på 35 år gammal och min sambo är 36 år gammal,Efter att v ha försökt

att bli gravida utan att lyckas så gick jag till en läkare för att utreda på och få reda på om det

var något fel,någonstans inom mig kände jag på mig att det var något och då visades det

sig att jag har pco och vi har nu kommit så långt med utredningen att vi inom lite över tre

månader ska börja med ivf på Sahlgrenska,vi har har en tuff resa framför oss.Nu vill

jag gärna ha kontakt med andra som är i samma situation som oss,Skriv gärna!!

• Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016
  • stajlish
    ivf februari skrev 2016-05-05 12:01:12 följande:
    Olika symptom på alla:) haha. Tabletterna är väl en droppe i havet, bara det blir nått bra av det:) tack för info..
    Ja, precis! Verkligen. Ja, oja! Så är det verkligen.. så värt det såklart :)
  • Sarah32

Hej! Nej, jag har ingen blogg, har dock funderat på att starta en, men just nu väntar vi på fiber och har inget bredband, att skriva på telefonen är fö meckigt:/ Hör av mig om det blir ändrade planer:) Har du blogg? Hur går det för dig nu när du är igång?

ivf februari skrev 2016-05-05 16:06:31 följande:

VA kul. Hur va de, hade du blogg?så man kan följa där med:)

• ivf februari
    Sarah32 skrev 2016-05-06 09:54:14 följande:

Hej! Nej, jag har ingen blogg, har dock funderat på att starta en, men just nu väntar vi på fiber och har inget bredband, att skriva på telefonen är fö meckigt:/ Hör av mig om det blir ändrade planer:) Har du blogg? Hur går det för dig nu när du är igång?

Okok. Nej jag har tyvärr ingen blogg heller. Jo de går bra.. Andra sprutan ska snart tas... på måndag blir de nytt blodprov:)
  • Sarah32

Härligt! Då hoppas vi på vårbebisar för oss:)

stajlish skrev 2016-05-05 20:27:25 följande:

Härligt! Då ligger vi nästan lika med vår spray, jag började med suprecuren i tisdags!

• Sarah32

Spännande! Kör du med gonal-f? Upplever du några biverkningar?

ivf februari skrev 2016-05-06 20:04:36 följande:

Okok. Nej jag har tyvärr ingen blogg heller. Jo de går bra.. Andra sprutan ska snart tas... på måndag blir de nytt blodprov:)

• stajlish
    Sarah32 skrev 2016-05-08 15:47:22 följande:

Härligt! Då hoppas vi på vårbebisar för oss:)

JA! Det gör vi verkligen =) Ska du spruta med Gonal-f sen med? Har du gjort långa protokollet innan också? eller är detta första ivf? Har säkert läst om detta innan men minns inte :D 
  • ivf februari
    Sarah32 skrev 2016-05-08 15:47:59 följande:

Spännande! Kör du med gonal-f? Upplever du några biverkningar?

Nä jag fick menopur, inga direkta biverkningar, förutom att det drar lite längst ner i magen.. men det är så pyttelite, dock har jag huvudvärk nu, vet inte om det beror på värmen eller sprutorna. Det känns lite sisådär att ta sprutan på sig själv, att man trycker in den och att man bestämmer själv. Haha. Har dom sagt till dig vilken mängd i sprutan du ska ha?
  • provi87
    Sarah32 skrev 2016-05-05 12:09:08 följande:

Hej alla! Nu ger jag mig in i leken igen:) Har haft en blödning sedan mitt avbrutna första försök, så på måndag är jag på cd20 igen och kan börja med suprecur. Det finns hopp!

Vad roligt att du kört igång! Nu kommer du få vara med hela processen tror jag! 
  • provi87

Jag är på ruvardag 6 nu. Fick bara ett okej-bra embryo av mina 11 ägg som de plockade ut. Känner mig så negativ och nere, helt säker på att det inte funkat, känner mig absolut inte gravid, bara svullen och det blir man ju av alla hormoner..

På SU tycker jag de varit dåliga med att ge mig realistiska förväntningar. Jag trodde 11 ägg skulle betyda iallafall 8 befruktade och 7 till frysen typ. Och när de sa inget till frysen blev jag jättebesviken, och sedan dess har det varit oerhört svårt att vara positiv. Oavsett hur det går med ruvningen nu så kommer jag behöva göra IVF igen för jag vill ju ha mer än ett barn. 

Ville bara skriva av mig lite negativitet :)

• Minimasken

Jag är inne i en orolig tid nu då vårt första ivf embryo inte ville stanna hos oss, jag fick invänta en mens innan det är dags att återinföra mitt frysta, men nu har jag enligt min beräkning gått över mens tiden med 5 dagar och undrar om det är normalt då jag är fri från hormonerna nu... Har någon mer varit med om samma sak?
    Vill bara att mensen ska komma nu så att vi kan återinföra snart!

Tog ett gravtest idag men det visar negativt så borde inte vara något i den stilen heller.. Tycker detta är fruktansvärt jobbigt

Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016