Gick in på andra dagen med Letrozol, dubbel dos, i dag....lite halsbränna i dag, aningens dimmig i huvudet....huvudvärk i gårkväll liksom lite illamåendekänslor. Hoppas nu på att den ger ÄL, med enkel dos gick det ju inte i höstas. 3 dagar till med dessa piller, sedan är det bara att vänta in CD11 för ÄL-test. Pergotime ägglossade jag på enkel dos med, när jag knaprade det 2011-2012. Men hade sån ruggig migränaktig huvudvärk av dem. Så ja, än så länge är måendet bättre med Letrozol, men resultatet var bättre med Pergotime...
Kan tillägga att jag är 31 år i år, min man fyller 36 år senare i år, vi har varit ett par i mer än 14 år och varit oskyddade all tid utom första halvåret eller så men aktivt försökt och velat bli fler än 2 sedan 2010, dock med ett längre uppehåll från mitten av 2013 och tills nu. Maken har haft toppkvalitet på sina simmarprov som han lämnat in, jag har många äggblåsor och med hög kvalitet - konstaterat att jag dock inte ägglossar för ett par år sedan, möjligen sporadiskt (typiskt PCO/PCOS - fast en hel del ägglossar trots det även som yngre, som äldre brukar ju ägglossning kunna komma i gång). Det verkar nu ha förändrats något till det bättre (att jag är 30+ nu och inte 25-ish kan vara en anledning) . Hittills har faktorerna med toppkvalitet inte hjälpt oss i våra försök att bli först 3 och nu 4 (har ju som sagt en liten krabat i våra liv, icke-bio men lika älskad och viktig som om det var så). Om vi inte ska räkna den spontana, oväntade graviditeten som vi förlorade förra våren då....
Läst i kapp i tråden och kan känna igen en del funderingar osv. från när vi påbörjade vår resa. Vi har hunnit landa lite i allt och vandrat ett tag på olika stigar för att få möjlighet att vara en lite större familj än de två vi var till en början. Det har lett till att vi gått tillbaka lite i hur allt var när babyverkstan inte var huvudfokus, innan vi visste om allt med PCOS:en och tar det hela på ett lite annat sätt numera, kan inte förklara det riktigt. Vi vill lika gärna nu att det blir ett barn av våra försök som innan, det har inte ändrats - men vi ser också numera klart på att det finns många vägar/sätt att vara familj på, vilket har stärkt oss (det hade vi insikt om även innan, men vi såg bara vart vi själva var där och då mitt i allt som det kan innebära att vara på IVF-resa). Vi får väl se om det håller i sig nu allt eftersom vi går in i det här igen, eller hur vi resonerar framåt.
Känner också att jag får höra med dem igen på SU angående återföringar efter att ha läst lite olika här från er som nyss fått info. Vi fick till oss att vi som bäst kan få till 12 försök totalt om tillräckligt många ägg befruktas. Den FET som vi ska göra här nu snart är ju vårt 4:e försök i vårt första IVF-försök. Hoppas inte att det har förändrats till 9 försök för ev. kommande 1-2 IVF-försök. Hoppas heller inte att vi ska räknas in och få vänta ytterligare 5-7 månader här nu om vi behöver göra fler försök, inte fått höra något om dessa långa köer. Vi stod ju i kö från juni-november 2012, när tiderna räknades vara inom vårdramen men där semestern och julen gjorde att det hela tog längre tid, äggplocket skedde först i februari 2013, 8 månader efter första kontakt med repro.