• VeronikaMary

Ivf Sahlgrenska 2016

Hej!Jag är en tjej på 35 år gammal och min sambo är 36 år gammal,Efter att v ha försökt

att bli gravida utan att lyckas så gick jag till en läkare för att utreda på och få reda på om det

var något fel,någonstans inom mig kände jag på mig att det var något och då visades det

sig att jag har pco och vi har nu kommit så långt med utredningen att vi inom lite över tre

månader ska börja med ivf på Sahlgrenska,vi har har en tuff resa framför oss.Nu vill

jag gärna ha kontakt med andra som är i samma situation som oss,Skriv gärna!!

• Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016
  • miamarina84
    provi87 skrev 2016-04-06 20:03:03 följande:

Då borde du få korta tycker jag. De sa att med AMH på över 2 kan de använda korta protokollet om man är ung. Jag är ju 30 och 32 är ju ingen större skillnad :)

Vi fick en återbudstid så väntade typ 3,5 månader bara! Om ni är med på korta varsel-listan. Vem de ringer på korta varsel-listan beror lite på, t.ex. kunde de ta in oss på en morgontid eftersom min man lämnat två spermaprov - annars gör de ju det på morgonen och det tar tre timmar innan svaren kommer. 

Min amh ligger på 2,1 så de borde nog funka ;) ja vi ställde oss i kort varsel-listan kansje typ u mitten av februari så hoppas att vi får börja innan augusti o iaf hinna sätta in ett ägg. Det vore guld värt :) kortvarsel listan ör väl sådär bra för oss, men vsd gör man? Får snabbt fixa vikarie då jag arbetar som förskollärare. Min man skulle säkert kunna jobba efteråt samt jobba till senare på kvällen. Har sparat massa (6) semester dagar inför min höst (ivf).
  • Sarah32

Gonal-f för mig med med 3 doser på 175 för att sedan gå ner till 150. Jag ska avsluta med Otrivelle.

provi87 skrev 2016-04-07 07:29:57 följande:

Gonal-f med dos 150. Spruta 2 är Orgalutran. Har du samma? Behövde du beställa på apoteket eller fanns de hemma?

• Sarah32

Jag hämtade ut alltbpå apoteket på Sahlgrenska när vi var där, skulle ju börja ganska strax inpå och ville inte chansa på att det ev inte fanns på mitt hemapotek. Ring och kolla innan, det är inte alltid att de produkterna finns på plats

provi87 skrev 2016-04-07 07:29:57 följande:

Gonal-f med dos 150. Spruta 2 är Orgalutran. Har du samma? Behövde du beställa på apoteket eller fanns de hemma?

• Sarah32

Äntligen i fas 2:) Har gått väldigt bra med sprayen Suprecur för mig, har kunnat leva precis som vanligt och inte känt av den så mycket, lite tröttare och lite mer frusen än vanligt. Igår började jag med sprutor, Gonal - f med en dos på 175. Är lite mesig med sprutor och inte så glad i tanken på att sticka mig själv i magen, så nu får min man göra en insats några dagar framöver:) Sprutan stack till lite och det spände lite i magen efteråt, men i det stora hela gick det väldigt bra:)

Kram till alla er som kämpar:)

• Sarah32

Nu går det vidare:) Har sprutat i 5 dagar nu och först igårkväll började jag känna att magen blev uppsvälld och jag mådde lite illa, idag har det varit bättre igen.

Lämnade blodprov igår och pratade med SU idag, ska få komma på ultraljud på torsdag, spännande, men läskigt:\

IVF februari: Lycka till med starten imorgon!

Provi87: Snart start för dig med, spännande! Var lite rädd för sprutorna i början, men nu går det jättebra, de gör inte ont!

• ivf februari
    Sarah32 skrev 2016-04-12 16:37:12 följande:

Nu går det vidare:) Har sprutat i 5 dagar nu och först igårkväll började jag känna att magen blev uppsvälld och jag mådde lite illa, idag har det varit bättre igen.

Lämnade blodprov igår och pratade med SU idag, ska få komma på ultraljud på torsdag, spännande, men läskigt:\

IVF februari: Lycka till med starten imorgon!

Provi87: Snart start för dig med, spännande! Var lite rädd för sprutorna i början, men nu går det jättebra, de gör inte ont!

Tack!! Kul och höra om sprutorna. Uppdatera... jag är så nyfiken. Hehe. . Lycka till.
  • provi87

Sarah32: Tråkigt att det börjar känns biverkningar men tur att det inte är så långt kvar. Jätteroligt att höra dina uppdateringar, det verkar ju gå relativt smärtfritt!

Det är nog 6-7 dagar kvar till sprutstart för mig och jag har inte hämtat ut sprutorna än. Får göra det imorgon kanske. Jag börjar känna sån ångest över att gå igenom allt det här så jag drar mig från att gå till apoteket. Så rädd för äggplocket och sprutorna, och rädd att det inte ska funka och tänk om det funkar.. det hade ju varit så konstigt. Att bli gravid har jag liksom räknat bort och plötsligt finns det hopp men vågar inte hoppas. Vet inte vart de här känslorna kommit ifrån, jag har ju väntat i två år nu.. 

• Sarah32

Hej, var på Sahlgrenska idag för UL inför äggplock och fick tyvärr negativa besked:( Har fått en cysta på ena äggestocken som har "ätit upp" alla hormoner jag har injicerat med så det var bara att avbryta, vänta in mens och börja om:( Så otroligt knäckande när jag nu varit så nära! Vet att det inte alls är kört för oss, mem all denna väntan, känns så frustrerande!

Vid min nästa hormonbehandling ska jag komma in på tätare ultraljud så att de kan punkters ev. uppkommande nya cystor i ett tidigt skede. Jaha, bara att ta nya tag igen då, detta var jag nog inte riktigt beredd på.

Så ska man börja invänta mensen igen:(

• Minimasken
    Sarah32 skrev 2016-04-14 11:33:57 följande:

Hej, var på Sahlgrenska idag för UL inför äggplock och fick tyvärr negativa besked:( Har fått en cysta på ena äggestocken som har "ätit upp" alla hormoner jag har injicerat med så det var bara att avbryta, vänta in mens och börja om:( Så otroligt knäckande när jag nu varit så nära! Vet att det inte alls är kört för oss, mem all denna väntan, känns så frustrerande!

Vid min nästa hormonbehandling ska jag komma in på tätare ultraljud så att de kan punkters ev. uppkommande nya cystor i ett tidigt skede. Jaha, bara att ta nya tag igen då, detta var jag nog inte riktigt beredd på.

Uch vad tråkigt! Men bra att dem erbjuder nu inför nästa försök att köra tätare ultraljud, stort lycka till !
  • provi87
    Sarah32 skrev 2016-04-14 11:33:57 följande:

VA!!! Kan det hända? Det har jag aldrig hört talas om, är det vanligt? Förstår att du måste fått en chock. Himla tråkigt när ni förväntat er äggplock snart och måste börja om. Väntan är så psykiskt jobbig. Då kör ni nya sprutor om några veckor igen? Tack och lov för högkostnadsskyddet på alla mediciner.. 
Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016