• VeronikaMary

Ivf Sahlgrenska 2016

Hej!Jag är en tjej på 35 år gammal och min sambo är 36 år gammal,Efter att v ha försökt

att bli gravida utan att lyckas så gick jag till en läkare för att utreda på och få reda på om det

var något fel,någonstans inom mig kände jag på mig att det var något och då visades det

sig att jag har pco och vi har nu kommit så långt med utredningen att vi inom lite över tre

månader ska börja med ivf på Sahlgrenska,vi har har en tuff resa framför oss.Nu vill

jag gärna ha kontakt med andra som är i samma situation som oss,Skriv gärna!!

• Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016
  • stajlish
    ivf februari skrev 2016-05-20 11:54:16 följande:
    Tack. Det gick super :)
    Härligt! :)
  • stajlish
    Närärdetvårtur skrev 2016-05-20 12:56:32 följande:
    Tack! Hemma igen och har bäddat ner mig i sängen! Allt gick bra, gjorde inte särskilt ont under själva plocket men känner mig lite uppsvullen å öm nu efteråt. 8 ägg fick dom ut så nu håller jag alla tummar å tår att makens spermier gör sitt jobb ich befruktar fint! Återföring på måndag om allt går som det ska!
    Va skönt, det gör du rätt i. Ligg där och vila o ät nåt gott ;) Detta är ju värt att firas! Låter om precis samma upplevelse jag hade på mitt förra med, smärtfritt mer eller mindre själva plocket men efteråt, daaaaamn it vilken grotesk typ mol/mensvärk! och svullen! Det var jag i några dagar.. men vet inte om det var Lutinusen eller plocket?! :D 8 ägg fick vi också sist! Håller tummarna för befruktade ägg nu och återföring på måndag <3
  • miamarina84
    Sarah32 skrev 2016-05-20 06:45:57 följande:

Vad roligt för er som har spännande dagar framför er, lycka till:)

Nu stampar jag otåligt och väntar på att det ska gå en vecka, så jag äntligen får starta igen!

Igår var jag och min kompis hos en spådam, som har väldigt gott rykte om sig, lite spännande. När jag kom in så tittade hon på mig och log, så sa hon: "åh, snart kommer det bebis!". Kan tillägga att jag aldrig träffat damen innan och hon vet absolut inget om mig. Kanske inte har de högsta förhoppningarna, men det var ju iallafall roligt att höra:)

Kram på er!

What sa hon så bara sådär :) faan vad härligt. Min kamrat var hos en spådam oxå o frågade om mig. Spådamen svarade att Jsg kommer att få två barn. Det första genom ivf och nr två på egen hand :) så låter lovande.... Kan det inte bara bli augusti snart så det händer något :)
  • ivf februari

Hej söndag. Söndag är alltid inte den efterlängtade dagen i veckan. Men för mig va de det. :) återföring på mig idag. 2 st till frys. Allt såg bra ut. Nu väntar man galet mycket 2 veckor till test

• VeronikaMary

Håller alla tummar o tår för att det har gått bra för er ich att du plussar ????????

ivf februari skrev 2016-05-22 15:40:37 följande:

Hej söndag. Söndag är alltid inte den efterlängtade dagen i veckan. Men för mig va de det. :) återföring på mig idag. 2 st till frys. Allt såg bra ut. Nu väntar man galet mycket 2 veckor till test

• miamarina84

Gud så spännande. Lycka till :)
  • stajlish

Härligt! En BRA söndag helt klart! Lycka till! :) Och så härliga nyheter med 2 till frys! <3
  • ivf februari
    VeronikaMary skrev 2016-05-22 17:23:44 följande:

Håller alla tummar o tår för att det har gått bra för er ich att du plussar ????????

Tack <3
  • ivf februari
    miamarina84 skrev 2016-05-22 18:01:58 följande:

Gud så spännande. Lycka till :)

Tack.. jätte spännande. Men man är helt borta. Man tänker hela tiden ( är detta verkligen sant)
  • ivf februari
    stajlish skrev 2016-05-22 18:17:18 följande:

Härligt! En BRA söndag helt klart! Lycka till! :) Och så härliga nyheter med 2 till frys! <3

Ja visst är det. Man oroar sig för steg 1 -äggplock. Sen när de e klart så oroar man sig om det är nån befruktning, men det får man reda på samtidigt som återförandet, så var man nervös för insättning. Allt i ordning liksom. Haha.
Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016