• JTA

Miljöpartiet planerar att utvisa 80 000 asylsökande

"Regeringen har gett i uppdrag till polisen och Migrationsverket att förbereda avvisningar av upp till 80.000 personer som sökte asyl i Sverige i fjol. Chartrade plan ska användas och inrikesminister Anders Ygeman beskriver det som en ”mycket stor utmaning”."

www.di.se/artiklar/2016/1/27/tiotusentals-asylsokande-avvisas/

Som alla vet ingår Miljöpartiet i regeringen och delar ansvaret för dess beslut. Detta måste vara det mest flagranta sveket mot sina väljare av något svenskt parti i historien. 

Om alla människor vore rationella, borde inte då  Miljöpartiet få precis noll väljare till nästa val? 
  • Svar på tråden Miljöpartiet planerar att utvisa 80 000 asylsökande
  • Stolt Farsa
    MrFahrenheit skrev 2016-02-04 21:19:56 följande:

Ingen tidigare regering i Sverige har varit med om någon liknande situation tidigare. Den när finländare mfl immigrerade under världskrigen, börjar alltmer se ut som en jobbig men inte SÅ jobbig situation som vi alla nu befinner oss i nu.Visst det var pressat då också men nu gäller en helt annan situation gentemot då...

Tyvärr så tror jag att det som definierar oss som människor och ej skiljer oss ifrån naturen, blir det som avgör i slutändan, vi ryggar tillbaka gentemot allt som är nytt...

Ok. Men håller du med om att ha rätt till något och i slutändan också få rätt inte är samma sak.
  • Tuss 1

Utan att citera någon specifik så vill jag bara säga att, de som får avslag väldigt sällan hålls i förvar utan är fria att gå på gatorna.

• MrFahrenheit
    Stolt Farsa skrev 2016-02-04 21:51:30 följande:
    Ok. Men håller du med om att ha rätt till något och i slutändan också få rätt inte är samma sak.
    Att tippa på Stryktipset varje Lördag är inget fel!

10 rätt ger visserligen lite pengar tillbaka men det är ju 13 rätt som gäller om man ska vara 100%
    Jag är inte arg, jag är förbannad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Stolt Farsa
    MrFahrenheit skrev 2016-02-04 22:09:05 följande:

Att tippa på Stryktipset varje Lördag är inget fel!

10 rätt ger visserligen lite pengar tillbaka men det är ju 13 rätt som gäller om man ska vara 100%

Konstigt svar men jaja
  • SmalaSara
    JTA skrev 2016-01-28 11:44:33 följande:

"Regeringen har gett i uppdrag till polisen och Migrationsverket att förbereda avvisningar av upp till 80.000 personer som sökte asyl i Sverige i fjol. Chartrade plan ska användas och inrikesminister Anders Ygeman beskriver det som en ?mycket stor utmaning?."

www.di.se/artiklar/2016/1/27/tiotusentals-asylsokande-avvisas/

Som alla vet ingår Miljöpartiet i regeringen och delar ansvaret för dess beslut. Detta måste vara det mest flagranta sveket mot sina väljare av något svenskt parti i historien. 

Om alla människor vore rationella, borde inte då  Miljöpartiet få precis noll väljare till nästa val? 

Jag känner två miljöpartister. De bryr sig inte om migrationspolitiken särskilt mkt utan röstade på mp pga att de är väldigt måna om just miljön.

De är iofs båda rätt besvikna tror jag. Men inte pga förändringar i asylpolitiken. Eller ygemans uttalande, utan av andra skäl.
  • MrFahrenheit
    Stolt Farsa skrev 2016-02-04 22:16:45 följande:
    Konstigt svar men jaja
    Det var ett ja ifrån mig också, men du förstår också att rätt är inte alltid ALLA rätt :)
    Jag är inte arg, jag är förbannad!
  • JTA
    SmalaSara skrev 2016-02-04 22:26:22 följande:
    Jag känner två miljöpartister. De bryr sig inte om migrationspolitiken särskilt mkt utan röstade på mp pga att de är väldigt måna om just miljön. De är iofs båda rätt besvikna tror jag. Men inte pga förändringar i asylpolitiken. Eller ygemans uttalande, utan av andra skäl.
    Så de enda två miljöpartister som tråden hört talas om kanskeär besvikna, är det på grund av någonting annat än den fråga som de senaste åren framstått som Miljöpartiets profilfråga? Det var inte miljön man gjorde upp om ett par gånger med Moderaterna när de hade regeringsmakten. Det var inte kärnkraften Romson stod grät om TV. Det var inte Sverigedemokraternas brist på miljöhänsyn man fördömt gång på gång.

MIljöpartiet = Migrationspartiet. Men nu: Miljöpartiet = Deportationspartiet.
  • Peddan

De kan ju börja med att utvisa flyktingar som inte kan sköta sig innan de ens fått asyl. Även om det inte anses som säkert återvändsland så har dom bränt sin chans till ett bättre liv. De kan inte ha samma villkor som en svensk medborgare.

• JTA
    KillBill skrev 2016-02-04 16:44:19 följande:
    Eftersom Migrationsverket fattar beslut utifrån lagstiftning och lagar beslutas av riksdagen så saknar den nuvarande minoritetsregeringen möjlighet att själva påverka på vilka grunder Migrationsverket ska fatta sina beslut. För att ändra lagstiftning behöver regeringen stöd av flera andra partier. Visste du verkligen inte detta?
    Här kan du läsa om vad Miljöpartiet, som del i regeringen, föreslår som åtgärder för att stoppa folkvandringen. Det lär utan vidare finnas politisk majoritet i riksdagen för dessa förslag. Så lägg nu av med mellanstadieföreläsningen.

www.regeringen.se/artiklar/2015/11/regeringen-foreslar-atgarder-for-att-skapa-andrum-for-svenskt-flyktingmottagande/
    KillBill skrev 2016-02-04 16:52:07 följande:
    Du behöver nog också lära dig betydelsen av fascism: sv.m.wikipedia.org/wiki/Fascism
    Ja, de som behöver läsa på.är alltså de som ylat om fascism så fort kritik mot invandringspolitiken framförts. Kanske även du?

• MrFahrenheit
    JTA skrev 2016-02-04 23:30:23 följande:
    Så de enda två miljöpartister som tråden hört talas om kanskeär besvikna, är det på grund av någonting annat än den fråga som de senaste åren framstått som Miljöpartiets profilfråga? Det var inte miljön man gjorde upp om ett par gånger med Moderaterna när de hade regeringsmakten. Det var inte kärnkraften Romson stod grät om TV. Det var inte Sverigedemokraternas brist på miljöhänsyn man fördömt gång på gång.

MIljöpartiet = Migrationspartiet. Men nu: Miljöpartiet = Deportationspartiet.
    Åsa grät av en helt annan anledning än att kärnkraftverken kanske fick leva vidare ett tag till...

Det är känt sedan tidigare vilka som har MP som sina huvudmotståndare, och enbart av den anledningen stöttar jag MP. För jag vet vilka grunder det grundar sig på...
    Jag är inte arg, jag är förbannad!
Svar på tråden Miljöpartiet planerar att utvisa 80 000 asylsökande