Inlägg från: MrFahrenheit |Visa alla inlägg
  • MrFahrenheit

Miljöpartiet planerar att utvisa 80 000 asylsökande

JTA skrev 2016-01-28 11:44:33 följande:
    "Regeringen har gett i uppdrag till polisen och Migrationsverket att förbereda avvisningar av upp till 80.000 personer som sökte asyl i Sverige i fjol. Chartrade plan ska användas och inrikesminister Anders Ygeman beskriver det som en ?mycket stor utmaning?."

www.di.se/artiklar/2016/1/27/tiotusentals-asylsokande-avvisas/

Som alla vet ingår Miljöpartiet i regeringen och delar ansvaret för dess beslut. Detta måste vara det mest flagranta sveket mot sina väljare av något svenskt parti i historien. 

Om alla människor vore rationella, borde inte då  Miljöpartiet få precis noll väljare till nästa val? 
    Varje regering representerar sina väljare men att ingå i en regering tillsammans med andra partier, förutsätter att att man MÅSTE stryka vissa punkter i sitt valmanifest och detta kallas för en förlikning eller rättare sagt en överenskommelse (och alla förnuftiga väljare vet detta redan innan). 

Så har det sett ut i över 100 år och ingen kan väl komma och säga att det har gått så dåligt för Sverige heller? Men det senaste decenniet så har samarbetsklimatet inom politiken polariserats kraftigt och det har skapats ett antingen eller + SD. 

Att enbart lägga energi på att få vissa att verka sämre än andra och sprida domedags-vibbar är något vi kan förunna populisterna istället för att vi själva ska tappa fokus på de VERKLIGA problemen
    Detta säger jag som inte är MP
  • MrFahrenheit
    Stolt Farsa skrev 2016-02-04 20:14:01 följande:

Jag tror problemet är att när folk läser sådana här artiklar så kopplar de genast på känsloargumenten. Oavsett om man anser att regeringen gör rätt eller fel så tror jag att det är väldigt få som inte håller med om att det är en väldigt svår situation regeringen befinner sig i just nu.

Ibland kan man helt enkelt inte stå för sina principer. Att HA rätt och FÅ rätt är inte samma sak. Det spelar ingen roll om människor har asylrätt eller inte, vi kan egentligen kalla det för vad vi vill. Det är inte svårare än att jämnföra med en ballong man blåser upp. efter ett tag så spricker ballongen helt enkelt.
    Eller så får vi ha ett system där vi tar emot precis alla som söker asyl här då. Men då får vi leva med att folk kommer börja bosätta sig på gator och trottoarer i Sverige eftersom vi inte kan få fram boende så snabbt. Visst det kanske är bättre än att de återvänder till Syrien och bombas ihjäl, vad vet jag.
    Sist men inte minnst. Jag röstar inte på Sverigedemokraterna.

Ingen tidigare regering i Sverige har varit med om någon liknande situation tidigare. Den när finländare mfl immigrerade under världskrigen, börjar alltmer se ut som en jobbig men inte SÅ jobbig situation som vi alla nu befinner oss i nu.Visst det var pressat då också men nu gäller en helt annan situation gentemot då...

Tyvärr så tror jag att det som definierar oss som människor och ej skiljer oss ifrån naturen, blir det som avgör i slutändan, vi ryggar tillbaka gentemot allt som är nytt...
    Jag är inte arg, jag är förbannad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • MrFahrenheit
    Kung Markatta skrev 2016-02-04 18:38:04 följande:
    Regeringen fick ju stöd av Sverigedemokraterna när det skulle röstas i riksdagen om de nya hårdare reglerna. De ställer säkert upp igen när MP och S ska strama åt ytterligare.
    Den dagen, en endaste fråga blir skillnad mellan liv och död p g a olika syn på världen, den dagen är tragisk för alla!

Den dagen SD och IS skakar hand är det jag menar...

Jag är inte arg, jag är förbannad!
  • MrFahrenheit
    Stolt Farsa skrev 2016-02-04 21:51:30 följande:
    Ok. Men håller du med om att ha rätt till något och i slutändan också få rätt inte är samma sak.
    Att tippa på Stryktipset varje Lördag är inget fel!

10 rätt ger visserligen lite pengar tillbaka men det är ju 13 rätt som gäller om man ska vara 100%
    Jag är inte arg, jag är förbannad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • MrFahrenheit
    Stolt Farsa skrev 2016-02-04 22:16:45 följande:
    Konstigt svar men jaja
    Det var ett ja ifrån mig också, men du förstår också att rätt är inte alltid ALLA rätt :)
  • MrFahrenheit
    JTA skrev 2016-02-04 23:30:23 följande:
    Så de enda två miljöpartister som tråden hört talas om kanskeär besvikna, är det på grund av någonting annat än den fråga som de senaste åren framstått som Miljöpartiets profilfråga? Det var inte miljön man gjorde upp om ett par gånger med Moderaterna när de hade regeringsmakten. Det var inte kärnkraften Romson stod grät om TV. Det var inte Sverigedemokraternas brist på miljöhänsyn man fördömt gång på gång.

MIljöpartiet = Migrationspartiet. Men nu: Miljöpartiet = Deportationspartiet.
    Åsa grät av en helt annan anledning än att kärnkraftverken kanske fick leva vidare ett tag till...

Det är känt sedan tidigare vilka som har MP som sina huvudmotståndare, och enbart av den anledningen stöttar jag MP. För jag vet vilka grunder det grundar sig på...
Svar på tråden Miljöpartiet planerar att utvisa 80 000 asylsökande