Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Härligt!! Ja jag tyckte också det var så skönt att få den där 3+

Hmm jag va där i vecka 9 för att jag va så illamående så behövde tabletter och sjukskrivning. Kommer inte ihåg säkert men tror faktiskt tiden var bokad innan jag blev dålig - alltså att det var tänkt som inskrivning.

Men kan ju ändrat sig på 5 år? Så här gick iaf jag nu: v9 och 12 på kontroll, rul v 18,sen kontroller vecka 24, 28 och 32. Därefter kontroll varannan vecka. Gjorde också privat ul i vecka 8 (för att se hjärtslag) och 12 för att jag bara va extremt nojig.

mamalolo skrev 2016-08-24 10:51:49 följande:

Phew! En liten men psykologiskt viktig milstolpe passerad. :) Vågade ringa och skriva in mig på MVC idag och fick tid 19 sep. Är i vecka 9+0 få. Kändes tidigt? Tänk att en hinner glömma typ _allt_ på fem år.

:)

• Loppan84

Hallå vad snackar du om, det skiljde sig ju nästan ingenting ;D

Hur mår du? Det va längesen du uppdaterade oss. Känns livet lite lättare nu? Hur gick samtalet med din man?! Och hur går det på jobbet nu?

eagle87 skrev 2016-08-24 11:06:49 följande:

Vad mycket de skiljer sig från England

Här är de inskrivning v 8, ul v 12, bm v 16, rul v 20, bm v 24,28,31,34,36,38,39,40

• Loppan84

Vad skönt att han förstod! Förstår verkligen att du längtar efter att sluta jobba med det tunga jobbet :-/

mår helt ok, men varierar från dag till dag och hur det är på jobbet. Varit på födsel och föräldrakurs två kvällar nu efter jobbet, sista idag, och känner i kroppen att man suttit ner i möten och sen kurs 13 timmar i sträck i 2 dagar. Mina fötter ser ut som tennisbollar ;)

Kan inte tiden bara gå lite fortare?

Pepp till oss! Blir sjukt spännande att se vem av oss som föder först :D

eagle87 skrev 2016-08-24 19:57:30 följande:

Haha läste precis igen. Gud va knäpp jag är... Jo ja har pratat me min man nu O han har inte druckit på 2 veckor tror jag så känns jätte bra... Jag har typ 4 v kvar på jobbet är sjukt trött men min chef e ledig från måndag i 2 v så tror de blir 2 lugna veckor sen har jag en vecka med jobbiga långa skift O veckan efter de jobbar jag 6 dagar sen e de klart. Just nu är jah bara trött har mina kliande utslag O sover dåligt :( hoppas han föds runt den 15... Hur mår du?

• Loppan84

Gud vad fint! Ska också beställa en baby nest tänkte jag, vilken tog du?

Haha babblarna kan jag ganska bra, är största nöjer till min bäsits 7-månaders. Bibbi och Bobo!!yeah

Symetrical skrev 2016-08-24 19:19:28 följande:

Not yet!

Har däremot pillat med det sista i bebisrummet, så nu finns det en sängmobil också. Babblarna kan inte bli annat än en hit! :P

• Loppan84

Jag har ju inget att jämför med eftersom det är första graviditeten men ja känns som han är livlig och mycket hårda sparkar. Därför jag reagerade när han va ganska stilla en dag för ett par veckor sen, men när jag blev bedd om att ligga lugnt och räkna i 1,5 timme var det ca 20 rörelser på 1,5 timme vilket är helt normalt men kändes lire för mig för att jag var van vid mer - men berodde nog på att han vände sig den dagen också tror jag. För sen han vände sig så är inte lika ont men innan sparkade han i njuren typ och sidan så det gjorde vansinnigt ;)

GästenT skrev 2016-08-24 20:16:57 följande:

Någon av er andra som har en extremt livlig bäbis? Jag känner buffar, sparkar och rörelse hela dagarna.. Till och med i kassakön på Ica eller när jag är på toa. Aldrig lugnt? När jag ligger ner i soffan är det ännu värre och hela magen rör sig nästan konstant, blir nästintill obehagligt med vissa rörelser. V. 30+2 idag. Verkar även trivas som bäst långt ner i magen fortfarande...

• Loppan84

Ja hoppas det var riktigt skönt både att sparkarna gör mindre ont och mindre tryck över lungor och magsäck - men som Symterical säger kan det säkert komma tillbaka i takt med han växer ;)

Ja nu känns de hårdaste sparkarna på ovansidan av magen, tidigare var de alltid nere till höger. De flaxar en del nere på sidorna också men tror det är armar faktiskt för det är mer subtilt och det var så det kändes nere i magen när han låg med benen till höger och huvudet till vänster. Hehe svårt att förklara men känns väldigt tydligt att han ligger annorlunda iaf. Är så spänd på om han borrat ner sig nått och det va det som gjorde att jag hade så ont häromdagen - eller om han ligger löst och plötsligt vänder sig igen ;)

GästenT skrev 2016-08-24 22:07:36 följande:

Ja juste! Det är väl det som kanske är nackdelen med en livlig rackare, oron när mängden rörelser är mer "normala" :P Har ju inte heller något att jämföra med men jag börjar undra om ungen någonsin sover eller om den sparkar och rör sig i sömnen. xD Kanske blir lugnare och mindre obehagligt sen när den vänder på sig som för dig. :) känner du mer rörelser upp över naveln nu eller hur är den största skillnaden?

• Loppan84

Jag fattar ingenting. Varför vet jag så lite? Ska bilstolen sitta fast på vagnen också?

Räcker det inte med ligg och sittdelen? Använder ni då bilstolen istället för ligg eller sittdelen eller i tillägg?

Sagan12345 skrev 2016-08-25 10:06:36 följande:

Åhh, vilka vagnar passar denna på? Kör ni på löst babyskydd lr adapter? (hoppas du fattar var jag menar) hur gör ni andra?

• Loppan84

Aha fattar. Smart. Det där går varken med vår bilstol eller vagn tror jag.

Jaja man kan inte få allt ;) [quote=76912109][quote-nick]Sagan12345 skrev 2016-08-25 11:38:31 följande:[/quote-nick][/quote]

• Loppan84

Var första gången på ny runda med gravidyoga idag. Ska erkänna att det var lite tyngre i vissa övningar än trimester 1, t.ex downward dating dog där andningen blev väldigt tung ;) Men annars var det superbra och faktiskt tom bättre nu än i trimester 1 för jag va så J-a illamående och trött varenda gång då och blev helt slut. Då går jag ändå på "träning" nu men finns två andra nivåer så kan hända jag byter till moderat om några veckor (är 6 ggr kurs). Men allt som allt kan jag verkligen rekommendera gravidyoga också i trimester 3 för de som mår bra :)

• Loppan84

Aha så pass! Vi har ett babyskydd som vi ärvt, är cs 3 år gammalt från Be safe och så då vagn från bugaboo. Så är väl två ganska vanliga märken som jag förstått så kanske löser sig då :)

Symetrical skrev 2016-08-25 17:42:31 följande:

Vi

Adaptern kostade dessutom bara 450 kr, så absolut överkomligt. Till din fråga Loppan, så finns det adaptorer som funkar till de flesta babyskydd och vagnar, såvida man inte har någon jätteovanlig vagn.

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend