Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Jaaa är så spännande!

GästenT skrev 2016-08-23 10:49:15 följande:

Jag hoppas Symetrical är och föder nu. ^^

• Loppan84

Nej ser mest ut att ha blivit större ja. Och du har blivit brunare :D

Bra jobbar med bikinilinjen, den rök för mig i typ vecka 27 haha. Mvh Midget

sagoskog skrev 2016-08-23 13:47:57 följande:

Magen har blivit större såklart. Men i övrigt känns det inte som det hänt något alls vad det gäller form och sånt. Vad tycker ni?

Går in i v. 37 imorgon och jag börjar faktiskt få svårt att se när jag rakar bikinilinjen. Får se om det håller tiden ut eller inte. Passade iaf på att fixa lite extra med tånaglar och fötter idag:) Om den möjligheten försvinner snart. Jag har knässkålar som går ur led om jag böjer dem snett (skräddarställning t.ex.) så jag kan bara böja dem rakt upp.

• Loppan84

Syns det lika tydligt för er som för mig att magen sjunkit? Synd att jag inte har en nyare bild - höger är vecka 29 och höger idag vecka 31 (32 imorgon).

Men från att suttit rätt under brösten och peka rakt upp till att peka ner. Såg naveln hela tiden på översidan av magen och nu är den på undersidan så jag inte kan se den. Har bara gått upp ca 0,8 kg under dessa veckor så storleken på magen tror jag egentligen inte ökat såå mycket som det ser ut som.

• Loppan84

Vad är det för app du använder?

Haha bra jobbat med blodbadet ;)

Symetrical skrev 2016-08-23 15:35:34 följande:

Fastnade i en sammandragning när jag var ute och gick...

• Loppan84

Haha vänster är idag skulle det stå ;)

Symetrical skrev 2016-08-23 15:41:49 följande:

Tycker absolut att den sjunkit, även om jag inte vet vilken som är från idag!

• Loppan84

Spännande. Kanske det är du som är nästa man :) hur regelbundna är värkrna då ungefär?

sagoskog skrev 2016-08-23 20:24:50 följande:

Idag har mina förvärkar helt ändrat karaktär. Trodde de kändes hyfsat "rätt" innan, men den här känslan är ännu mer bekant. Mycket lättare att klocka också eftersom de är mer definierade. Jag är dock säkert på att det bara är förvärkar än och inget annat.

• Loppan84

Nrj men du måstr gå till bm, låter som sån dör kolestoros (osäker på stavningen). Kolla det!

eagle87 skrev 2016-08-23 22:17:19 följande:

Håller på bli galen har fått utslag över hela kroppen som kliar. Pågått ngr dagar. Nätterna e värst. Lagt salva O tagit antihistamin inget hjälper. Kroppen kokar spec fötterna. Sov nästan inget igår. Tagit blodprover men visa inget avikande. Ngn som har samma?

• Loppan84

Eller förlåt spg nu att. Du skrev att du tagit prover. Så konstigt. Förstår stt det är iriterande, hade inte läkaren nått förslag att komma med för att lindra?

• Loppan84

Oj låter som ganska hektiskt. Men hur lämge hade du så förra gången innan det satte igån "på riktigt" då?

sagoskog skrev 2016-08-23 22:07:13 följande:

Nej det tror jag inte är någon fara :) De försvinner liksom i perioder och pendlat både i regelbundenhet och styrka. Därför är det lite svårt att säga något snitt. De kommer oftast med 2-4 min mellan, håller i sig 60-90 sek, men sen kan det var helt lugnt i flera timmar också. Stora skillnaden är att de flyttar sig mer riktat i livmodern med ordentligr tryck nedåt och mer "nyp" under "toppen". Det är svårt att förklara för det var ungefär som jag kände innan också, men annorlunda. Känns iaf väldigt bekant från förra gången:)

• Loppan84

Heja heja! Du är så stark och snart kommer lillen <3

Symetrical skrev 2016-08-24 06:53:37 följande:

Den där beskrivningen känner jag igen mycket väl! Plus känslan av att man skall tappa bebisen nu sedan ett par dagar tillbaka. XDTveksamt, men vad vet jag!?

Har haft brutal mensvärk och mer eller mindre smärtsamma värkar under i princip hela natten. Dock varit relativt glest mellan de riktigt onda, så har då kunnat slumra till.

Känner mig ganska medtagen nu, inte minst efter ytterligare en utdragen en på 8 min och 40 sek innan. >_<

Får se hur detta utvecklar sig. I alla fall fått i mig lite frukost nu och sambon kommer jobba hemifrån, om ifall att.

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend