Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Detta låter spännande. Håll oss uppdaterade!

Symetrical skrev 2016-08-21 19:35:51 följande:

Alltså nu får ni tjejer som har barn sedan tidigare hjälpa mig! Har helt glömt/förträngt hur man definierar en värk. Visst räcker det inte med att "bara" ha ont..? Magen måste väl dra ihop sig samtidigt?!?

• Loppan84

Jo jag jobbar heltid till 5 oktober. Men har kontorsjobb nu - har inte varit ute på oljeplattformen sen jag blev gravid knappt. Det funkade inte för mig där ute så fick lägga om arbetsuppgifterna lite :)

Hur går det med din chef och allt? Funkar det på jobbet nu?

eagle87 skrev 2016-08-22 02:16:13 följande:

Jag vet faktiskt inte om snarkningen då vi fortf inte sover i samma rum. Har försökt vissa nätter men han snarkar O tycker min gravid kudde tar upp för mkt plats. Ja har inte märkt av ngr andnings svårigheter lr ngn svullnad i ansiktet

Gud va jobbigt de låter med förvärkarna. Ja har börjat få sammandragningar men gör inte alls ont.skönt att du inte jobbar iaf

• Loppan84

Åhh!!! Massa lycka till idag Symetrical <3

Symetrical skrev 2016-08-22 08:27:25 följande:

Jag hade ganska brutal mensvärk igårkväll i både mage och korsrygg och nu på morgonen låg jag och klockade i sängen i ett par timmar. Hade då sammandragningar/(för)värkar med ganska exakt tio minuters mellanrum, trots att jag bara låg stilla. Sen när jag gick upp och rörde på mig kom de något tätare. Får se vilket håll detta går åt. Antingen ebbar de ut, eller också tilltar dem. Tid hos bm kl 11:30 om inte annat, så då tänker jag be om en undersökning för att se hur landet ligger.

• Loppan84

Ja det förstår jag. Håller med om att det är frustrerande med att gissa vad som händer hela tiden. Vilken vecka är du i nu?

Läste att slemproppen ofta återbildas om den lossnar tidigt men inte lika ofta på slutet och då har man kanske runt 2-3 veckor till förlossning. Hade det varit ok eller?

sagoskog skrev 2016-08-22 11:36:15 följande:

Igår hade jag onda förvärkar hela em, kvällen och natten och delar av slemproppen kom ut. Det lossnade även delar från slemproppen runt v.30, så jag vet att det inte behöver betyda något. Men det kändes ju lite intressant att det kom i samband med förvärkarna och kan ju betyda att det händer saker därinne.

Men förvärkarna var ganska oregelbundna och skiftade i intensitet och nu på morgonen är det mycket lugnar. Så det var väl bara ännu en av dessa episoder.

Hon får ju gärna stanna ett par veckor till, särskilt iom att hon är så liten. Så jag blir inte frustrerad över att förlossningen inte startar. Däremot så är det väldigt frustrerande och energikrävande att sitta och fundera om OM det är på riktigt eller inte.

• Loppan84

Ojdå. Men hen ligger åt rätt håll iaf? hur länge ör det vanligt att gå när tappen försvunnit till förlossning egentligen? Är det nån Max-tid då eller?

Symetrical skrev 2016-08-22 12:59:30 följande:

Statusuppdatering efter mvcbesöket: Tappen var utplånad, men är inte öppen något än. Med andra ord har det absolut hänt grejer i alla fall! Hon rekommenderade mig att fortsätta vara uppe på benen så mycket jag orkar, för bebis envisas med att ligga ganska högt.

• Loppan84

Ursäkta att jag spammar med frågor nu - det händer så mycket saker sista veckan och olika saker varje dag. Här har magen sjunkit ordentligt idag, var lite svårt att ta en bra bild på jobbtoan men ser ni att magen sitter en bit ner nu? Den satt helt uppe vid brösten innan och the good news är att nu är det mycket enklare att andas :) Känns inte alls trångt och tryckande uppåt längre - men å andra sidan trycker det neråt istället och "ilar" men har inte haft ont alls idag.

Tror ni att han kan ha fixerat sig redan? 30+5 idag. Skulle ju kanske förklara lite av smärtorna igår och att magen sjunkit idag. Vad betyder det när han fixerat sig? Kan de ligga så hur länge som helst?

• Loppan84

Hehe ja det är sjukt vad de klarar att få till. Blir spännande på nästa kontroll och se om han sitter fast eller inte, men är intr förrän om 1,5 vecka :)

vände sig gjorde han redan för 2 veckor sen faktiskt så tror det är för sent för att vända tillbaka nu? Får se om han borrat in sig nått också :)

sagoskog skrev 2016-08-22 17:11:59 följande:

Jag lyckas på något vis ha bebisen jättelångt ner, men ändå ha magen och tryck uppåt. Endera har jag väl en väldigt lång bebis eller så beror det på att min mage ligger så inne i kroppen.

Men till din fråga. Din bebis har säkert vänt sig nedåt nu. Det i sig gör ju att magen sjunker eller får en annan form. Tror även att den kan fixera sig så tidigt som v. 30 och är den fixerad så är den det tills den föds. Men jag kan intyga att ilningar inte måste betyda fixering. Jag har nämligen haft hemska sånna länge, men i mitt fall så har det nog bara varit att hon ligger och trycker på med huvudet långt nere. Men som omföderska är det ju inte alls lika vanligt att barnet fixerar sig ö.h.t. som hos förstföderskor.

• Loppan84

Oj oj men då är det nära nu! Är så sjukt spännande. Capy var ju inte hör inne så mycket, så känns som detta blir första trådbebisen faktiskt. Lycka till!!!

Symetrical skrev 2016-08-22 16:38:05 följande:

Jadå, det har den gjort i över två månader och nu är det på tok för trångt därinne för att den skulle kunna vända sig fel. Njae, det kan väl ta allt från några timmar till flera dagar. Beror på hur lång tid öppningsskedet tar...

• Loppan84

Ja säkert - är bara så glad över min nyvunna andning och magsäck. Haha åt en riktig middag utan att set kändes som magsäcken satt i halsen haha. Man kan verkligen glädja sig åt det lilla när man är gravid ;-D

sagoskog skrev 2016-08-22 17:26:58 följande:

Jaha ok :) då lär sjunkningen inte bero på en vändning då. Men säkert att han sjunkit längre ner och/eller fixerat sig.

• Loppan84

Haha ja underbart är kort, får njuta mens det varar.

Hur har natten varit? Fått sova nått? Kommer der tätare värkar?

Symetrical skrev 2016-08-23 06:35:03 följande:

Den känslan fick jag typ en månad innan förlossningen sist. Försvann dessvärre igen med tilltagande illamående ett par veckor därefter, så underbart var kort.

Bättre än den här gången dock, då jag aldrig fått den lättnadskänslan. Försöker tänka positivt - att det kommer att bli extra underbart efter fl då!

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend