Inlägg från: eagle87 |Visa alla inlägg
  • eagle87

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-02-25 17:34:18 följande:

Fan jag öppnade det och kollade men glömde ta bilde! Orkar nog inte fiska upp dem ur papperskorgen när jag kommer hem men det va faktiskt starkare teststreck än kontrollstreck som du också hade :)

Åh va kul :) så glad för oss.. Nu slutar. Vi testa ok?

Har du älflytningar ? Ja har haft de sen äl... Ett av mina första tecken hade så första ggn med
  • eagle87

Barnmorskan ringde första tiden 10 mars...
    Börja nästan gråta att en barnmorska O inte än fertilitets sköterska ringer mig

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-02-25 19:32:41 följande:

Absolutely! Skulle bara testa till 3+ nu är vi klara. Nästa hållpunkt blir ul 8e för mig och 10e för dig. Haha vi fortsätter med 2 dagars mellanrum, kommer säkert sluts med att vi föder två dagar från varandra ;)

Nej mitt är 12... De mitt samtal me barnmorska 10.,,

Ärligt mår lite psyskist dåligt idag, jag jobbar på en salong. Vi gör mest gelé naglar O Shellac... Läste Idag att ångor aceton nagellack e jätte dåligt att andas in varje dag som gravid. Kan orsaka missfall O fosterskador ....
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-02-25 20:07:46 följande:

Oj jag känner inte till vad som är farligt men om det är dokumenterat farligt måste du ju bli sjukskriven eller få andra uppgifter. Jag har Shellac på händerna och det ska gå bra, men vet ju inte om det gäller bara att ha det eller också jobba med det? Men är ju inte ångor heller så borde va bättre och isåfall kan du kan få jobba med bara det?

Vi använder opi gel polish O acetone, sen jobbar jag hemifrån med gelé O Shellac.. Ska nog mejla opi O fråga... Man blir så nojjig me allt. Har du ngn oro me ngt på ditt jobb?
  • eagle87
    sagoskog skrev 2016-02-26 09:04:51 följande:

Ang naglar. Jag vet faktiskt inte hur det är med gifter i sånt. Men min kompis går inte och gör sina naglar som gravid. Det kan ju å andra sidan bara vara för säkerhets skull. Vi har en nagelstudio i ett köpcenter här och det luktar ju starkt i hela den delen av köpcentret :/ Fast frisörer kan väl t.ex. arbeta (med munskydd?) under grav och det är ju också massa kemikalier. Hur som helst så kan du ju inte vara den första som är gravid inom det yrket, så det borde gå att kolla upp ganska enkelt.

Jag kommer att sluta jobba innan midsommar. Först lite semester och sen med havandeskapspenning.

I och med att vi inte gör akryl naglar så luktar de inte, ja jobbar i typ ett shoppin centrum i en nailbar som liksom är öppen så ventilation e bra, gör även bryn O fransar, färgar ögonbryn o fransar oxå.. Ja har mejlat opi ang deras produkter får se va de säger...
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-02-26 09:33:07 följande:

Ok men när du jobbar hemifrån använder du CND Shellac då? Stod ju i den saken ovan att av shellacmärkena är det bara CND hade tagit bort det där giftiga ämnet

Aa Shellac hemifrån, får se va opi svarar... Kan tänka mig att min chef kommer bli irriterad om jag tar upp detta me henne om opi svarar ngt negativt, jag jobbar som chef för nagelstållet..

En annan chef i en annan salong va nyligen gravid O mamma ledig nu O hon kmr nog jämföra mig me henne men allas kroppar e ju annorlunda...

Va känner du för symptom nu? Känner du dig mer gravid? Hur är din sambo?

Måste bara skriva de hår till alla härinne att ja älskar den här tråden den för mig lugn O ja tycker de underbart att vi alla är så positiva O ingen pratar om missfall etc etc :)
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-02-26 13:09:32 följande:

Ja Eagle Börjar känna av det en del nu. Mina bröst till exempel are not joking around anymore ;) Och lite lätt illamående, varm och svettig ena sekunden, frossa nästa, förstoppad, täppt i näsan, trött, huvudvärk hela tiden, vaken flera timmar varje natt och humörsvängningar. Men vill inte klaga så länge jag slipper va så illamående som symterical och sagoskog. Det låter inte kul, så det kan jag gärna slippa.

Du då?

Åh va kul med så mycket symptom, mina bröst dödade Igor, idag känns de inget.. Illamående Som kommer O går o ganska törstig.. Trött thats it.. Sover lite bättre :)
  • eagle87

Så irriterad.. Som ni vet hade ja tänkt bjuda min mans familj nästa söndag engelsk morsdag O då skulle vi ge hans mamma presenten som jag beställde O typ betalar 100 kr i frakt bara för att den skulle hinna komma.

Va händer, Hsn bjuder de men syrran vill ej Komma pga mig... Hon vill hellre gå ut O äta men jag vill inte ge presenten O avslöja på en rest hur opersonligt liksom.

Så jag messa min svmor att ja jätte gärna vill bjuda hem de på morsdag O jag skulle bli jätte glad om de kom etc etc detta va förrigår morse på whatsapp O hon har vart inne 100 tals gånger men inte svarat

Blir så trött på de

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-02-26 18:17:45 följande:

Måste säga att jag känner mig väldigt orolig igen. Tror det här med Allex va lite tufft... Var ju så länge sen hon pulsade och hade inte en tanke på att nått kunde hända så sent. Nu handlar ju detta självklart om Allex och inte mig så jag menar inte att va ego, menar bara att när såna saker händer it makes you think...

Sa det till min bästis, hon som också är gravid och hon har ett barn sen innan och hon bara "vänj dig vid en livslång oro - först missfall, sen handikapp/sjukdom, sen förlossning, sen att du ska råka skada ditt barn, sen att barnet ska skada sig, sen att nån annan ska skada det osv Jösses har inte riktigt fattat hur det är att det är ingen paus från man blir gravid till man föder och därefter med motstridiga känslor och rädslor...

Helt ärligt ja kände precis samma sak, mådde ganska dåligt av att läsa de... Ja hade läst att MF risken går ner till 5% efter att man har sett ett hjärtslag på ul.. Den går ju ner varje vecka.. Ja har en sida där de står MF risk dag för dag.. Den gör mig väldigt lugn för varje dag som går Ser jag hur mindre chansen är... Kan skicka den till dig på PM tror du kommer gilla den.. Om du vill

Visst kommer man alltid vara orolig men just nu är vårt mål att föda ett barn, resten kommer sen :) min mamma såger alltid små barn små problem stora barn stora problem...
  • eagle87

Förlåt för så mycket oro men alla mina symptom har typ försvunnit sen igår tog tempen imorse O såhär såg den ut, dock en timme tidigare än vad jag brukar tempa... Bör ja va orolig?

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend