Inlägg från: eagle87 |Visa alla inlägg
  • eagle87

Gravida från Tempar/Fertility Friend

GästenT skrev 2016-02-22 07:13:16 följande:

Hmm. Jag som inte är så insatt. Testade ett clearblue digitalt test idag på äl+13, bim-1 och fick "gravid 2-3 veckor". Har jag haft min äl tidigare då och att min Tempkurva inte stämmer eller har jag ett litet extra högt hcg?

Hmm ja fick 2-3 på äl+12... Ringde cb O de sa bara att ja har högt hcg så antingen en grym implantation lr twins sa de?? Kan du posta din Kurva igen
  • eagle87
    GästenT skrev 2016-02-22 07:33:40 följande:

Jaha! Spännande. :) Va kul att du fick likadant! :) hur såg din kurva ut?

Ja läste faktiskt en undersökning om att högt hcg över 200 på äl+14 minimerar risken för missfall :))
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-02-22 18:01:09 följande:

Har gått in i en fas som är lite konstig. Kom smygande i helgen. Känner mig inte gravid längre. Och menar inte att jag tror att jag fått mf utan känns som jag bara inte är gravid alls och aldrig har varit det. Har inga fysiska symptom alls längre bara dessa berg och dalbanorna i humöret inklusive känslokast mellan "jag är så lycklig" och "jag känner mig inte gravid överhuvudtaget detta måste varit ett fel jag är nog inte gravid". Går runt med lite obehagliga overklighetskänslor att detta aldrig har hänt och en tomhet. Va tvungen att ta ett test idag för att verkligen se svart på vitt och fick fortfarande 2-3 veckor som är helg innanför.

Tänker att detta kan va en mellanfas där man går från ett läge till nästa (går in i v 6 idag och det är väl därefter många får de riktigt jobbiga symptomen som illamående och trötthet).

Nån annan som inte kände nått i början av v6 eller slutet av v5? Eagle hur mår du?

Gud va skönt att du skriver de här för ja känner likadant, O de gjorde/gör mig orolig... Kände mig jätte gravid innan bim O efter bim har de börjat dala neråt.. Inte lika mkt ilningar knappt molvärk mindre ömma bröst, är bara väldigt grinig O trött. Sover fortf väldigt dåligt på nätterna :( varför tror du de e såhär ? Yror du kroppen börjar vänja sig big hcg? Ska du ta ngt mer test nu? Ja har ett cb kvar tänkte ta de på fredag.. Imorgon passerar jag datumet för gamla mf... Vecka 4+4. Vilken vecka/dag är du i Exact? Jag gick till GP idag han sa bara grattis O prata kort om kost alkolhol O folsyra. Fick fylla i en blankett O barnmorska ska kalla mig mellan v 6-8. Tiden går sååååå sakta.
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-02-22 18:57:42 följande:

Oj glömde svara på frågorna - 5+0 idag och tänkte ta test på torsdag då tror jag kanske det är 3+ på pappret iaf och då är det en vecka efter när jag fick 2-3 :)

Ok jag är 4+3 idag så du är 4 dagar före mig... Ja tog detta nyss. Haha de så kul O testa men dyr hobby...

De så kul att vi är så lika i tiden... Ja har berättat nu för min kompis som försöker... Aaahh de jobbigt. Hon tog de hårt... Ska ses imorn på middag... Vill bara att hon ska plussa. Vore underbar me sällskap.

Har du börjat smygkolla på bebis grejer O mamma kläder lol??

Ja beställde en pregnancy journal igår...
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-02-22 20:27:24 följande:

Jaaaa så kul! Förhoppningsvis kan vi va buddies hela vägen i mål :)

Ush jobbigt m kompisen men va väl skönt att berätta? Har en kompis som har varit min ttc partner in crime och jag drar mig för att berätta för henne, tror ag väntar till jag ska åka hem till påsk och tar det face to face.

Nä. Inte kollat eller shoppat nått än, men gav de där skorna jag köpte i indien som vi pratade om en gång, till min man häromdagen och han fick en liten tår i ögat faktiskt. Var ju lkte extra speciellt att jag köpte dem i min mammas hemby och det var där jag blev gravid första gången, och sen fick mf. Du då? Shoppat loss nått?

Ja precis :) önskar vi alla i gruppen bodde i Sthlm.. Typ tjej middag en gång i månaden:)

Ja känner typ dåligt samvete att jag äntligen lyckats, vet liksom inte hur ja ska trösta henne nu... Känns som allt ja säger bara är klyschor som folk sa till mig.. Inget hjälper när man befinner sig på botten....
    Hur länge har din kompis försökt?

Åh va fint att du gav han skorna O de är från Indien. Visste inte att de va där du va... Vart i Indien var ni?

Bara den bodyn ja visa förrut om du minns... Som ja gav till min man den dagen ja plussa...
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-02-22 20:27:24 följande:

Jaaaa så kul! Förhoppningsvis kan vi va buddies hela vägen i mål :)

Ush jobbigt m kompisen men va väl skönt att berätta? Har en kompis som har varit min ttc partner in crime och jag drar mig för att berätta för henne, tror ag väntar till jag ska åka hem till påsk och tar det face to face.

Nä. Inte kollat eller shoppat nått än, men gav de där skorna jag köpte i indien som vi pratade om en gång, till min man häromdagen och han fick en liten tår i ögat faktiskt. Var ju lkte extra speciellt att jag köpte dem i min mammas hemby och det var där jag blev gravid första gången, och sen fick mf. Du då? Shoppat loss nått?

Har skickat ett PM till dig
  • eagle87
    sagoskog skrev 2016-02-22 09:25:31 följande:

Börjar en bf lista och hoppas ingen misstycker :) skrev ner dem jag såg på närmsta sidan. Men det är bara att ändra om jag skrivit fel eller ta bort er om ni inte vill vara med. Ni andra kan ju fylla på :)

Eagle87 - du har bf samma datum förlossningen med mina tvillingar startade och datumet jag och deras pappa förlovade oss (något år innan de föddes). Turdatum! ja nu är vi inte ihop längre förståss. Men goda vänner, så jag vill ändå hävda att det är ett turdatum :)

BF

4/7- Capy

24/8 - Symetrical

22/9 - Sagoskog

28/10 - eagle87

Åh Gud va coolt.., tänk om jag Också har tvillingar :))))

Om de visar sig att ja har de på ultraljudet så har jag en miljon frågor till dig <3
  • eagle87

Ni som plussat nyligen, loppan O gästen har ni berättar till föräldrar / svföräldrsr än? Ja berätta till min familj typ 10 min efter ja testat..

Ska berätta till min mans familj på engelsk morsdag 6 mars.. Nervöst. Beställde denna ti svmor o ska ge henne den i morddags present

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-02-23 08:29:37 följande:

Gulligt eagle! Nej jag har berättar för en del tjejkompisar och kollegor men inte nån i familjen. Orkar inte maset från dem riktigt ännu, speciellt min mamma som inte har några barnbarn än och har haft tjajrkampanj i 2 år redan ;) Så är inte så mkt för att jag är rädd för missfall men mest fö att jag bara vill ha lite tid när det bara handlar om oss två (kompisar är ju inte riktigt lika krävande).

Ringde förresten bm idag för att boka om ul då det kändes lite tidigt i 6+2 att kunna se hjärtslag men hon sa att man brukar kunna se då så hon tyckte inte jag skulle boka om. Vad tänker ni andra om det? Går ju privat så är inte superbilligt...

Är de inte svårt O hålla sig? Ja minns Att du skrev de här förrut men glömt, skulle ni ev flytta tillbaka till Stockholm? Min man kommer aldrig vilja flytta, då hans familj bor här. Dagis är så jäkla dyrt här. Typ 10 tusen i månaden O de är typ va ja får ut efter skatt....
    Kollade på mamma ledighet penning, kommer få 90% av min lön första 6 v sedan statuory maternity i resterande v vilket är £139 i veckan.

De säger ju att hjärtat börjar slå i v 6 men ja skulle hellre vänta en vecka till för du vet ju inte 100% när implantation etc skedde.

Ja ska oxå boka privat för 99 pund i vecka 7+1, en lördag 12 mars. De gör ultraljud i kiddicare... Om allt är bra kan man ju gå runt lite där efteråt O titta på grejer :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend