-
Hade verkligen den värsta kvällen nånsin igår, utslagen spred sig över hela kroppen O ja kunde inhe stå still pga extremt kliande sen börja de upp på halsen O ja fick svårt O andas O pulsen började gå upp, så till sist tog jag en antihistamin tablett fastän läkaren sa att ja ska prova vara utan.. Allt har gått bort nu men så rädd att de ska komma tillbaka. Nej står på kortison att de ej får användas i tidigt graviditet :(Symetrical skrev 2016-03-02 06:29:36 följande:Det funkar inte med hydrokortisonsalva? Brukar ju lindra lite av klådan i alla fall.
-
Ja tog piriton, hörde att den ska vara säker... Ja hoppas verkl de inte händer igen...Loppan84 skrev 2016-03-02 07:52:46 följande:Åh din Stackare! Obehagligt. Ja kortison är nog dumt, men vanlig antihistamin är väl inga problem? Jag är allergisk mot pollen, hundar och damm och har en allergitablett som heter telfast (den enda som är laktosfri och jag är såklart laktosintolerant som alla asiater så eftersom du också har indisk påbrå tipsar jag om den) och den fick jag förnyat recept på när jag var hos läkaren och skrev in mig. Vad har du för sort nu?
Vad köpte du för bh-ar igår? Mina bröst ömmar så mkt när ja har bh så försöker ha toppar man ej behöver bh till... -
Gud va jobbigt, sömnlöshet är de värsta som finns.. Spec som gravid de så frustrerande. Har du mkt tankar som snurrar runt? Testa ta en promenad på kvällen O drick sen ett varmt glass mjölk med honung precis innan du lägger dej.. Om du vaknar på natten gå upp O ät typ en banan.. De finns oxå en avslappnins app du kan använda som heter digipill den e grym ..Loppan84 skrev 2016-03-02 10:15:44 följande:
Herregud så trött jag varit de sista dagarna, somnade just på jobbet en stund hoppas ingen sång mig ;) men det mest irriterande är att jag inte tror att det är själva graviditeten som gör mig trött på dagarna utan sömnbrist. Har en period nu när jag ligger vaken på nätterna, vaknar väldigt illamående, torr i munnen, täppt i näsan och varm och kan inte sova mellan ca kl 2 och 6 varje dag sen i fredags. Jag är inte illamående på dagarna men bara på nätterna, jättekonstigt. Borde jag äta senare på kvällen eller nått? Tänker att illamåendet kanske är hunger? Några andra tips?
-
Man känner inga gravid symptom :)Loppan84 skrev 2016-03-02 15:13:28 följande:
Vad betyder spökveckor förresten?
-
Känner mig oxå lite stressad, vi har 3 badrum att kakla innan bebisen kommer mattor som ska rivas ut ur hela huset, 2 sovrum att möblera vårat o bebisen, osen ska de målas oxå... Osen göra i ordning kontoret så ja kan flytta nagelbordet dit... !!!!!'Loppan84 skrev 2016-03-02 16:46:01 följande:Ja mkt tankar om små saker som stressar mig som att fixa det ena eller andra med huset, jobbet etc Samt att jag bara har en känsla av oro och att jag är klarvaken typ, inte trött. Antar att det är alla hormoner som skapar stress. Önskar jag kunde skärpa mig och göra lite fint här hemma och typ gå och träna men har varit ganska mycket jobb och sociala grejer sista veckan sen ligger jag bara och vilar därefter och sen får jag dåligt samvete på natten...
Lyssna på kroppen O pressa dig inte att göra saker du inte orkar! -
Fick tillbaka mina provsvar idag. Tsh låg på 2.5, så mkt bättre än innan (2.9) läkaren va nöjd me 2.5.. Progestron låg på 82 ska ligga mellan 31-92 i v 6. Så känner mig väldigt nöjd :)
-
Åh va skönt :)Loppan84 skrev 2016-03-03 06:27:39 följande:
Tack för alla tips, sovit som en prinsessa och inte illamående på hela natten :-*
-
Utslagen började igår kväll igen så tog en tablett
Hittade sedan detta www.medicinesinpregnancy.org/Medicine--pregnancy/Chlorphenamine/
Känner mig supernojjig nu O vill inte ta mer men blir bara galen när de börjar -
Nej tånk inte så... Du väntar barn nu inte MF!!!!!!!201405 skrev 2016-03-04 07:30:13 följande:Superskönt! (y)
Jag är lite nojig då jag har ganska höga antikroppar mot sköldkörteln och det kan öka risken för mf :/
Sen, är det bara jag som känner att man inte vågar ta ut någon glädje eller planera något än för om det skulle bli mf så känns det pinsamt att man var så "dum" och faktiskt trodde att det skulle gå vägen? Pratar ju ändå med sambon lite om planer o så, att det antagligen inte blir någon resa till Mexico i januari ex ;) men jag skulle skämmas för att ha planerat om jag får mf tror jag :/ -
Har en fråga, hört om flera på senaste tiden som fått MF vecka 8-12... Ja trodde MF risken var minimal efter v 6-7 när man sett hjärtslag på ul.. Så de som får MF v 8-12 är de oftast MA? Eller? Hört att de enda som kan gå fel efter man sett hjärtslag är när moderkakan tar över progestron etc men de bara 2-3% chans? Fattar inget