Inlägg från: eagle87 |Visa alla inlägg
  • eagle87

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-02-23 07:31:52 följande:

Förresten har jag redan gått upp 1,2 kg känns också som förstoppning mer än faktiskt viktuppgång? Kan man gå upp så fort (5+1 idag) av själva graviditeten? Vägde 60 kg från början och brukar inte gå upp och ner så mkt...

Ja har gått ner Exact 1,2 kg sen ja plussa???
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-02-23 14:28:16 följande:

GästenT: Har samma som du - ibland orolig för mf men mest overklighetskänsla för att jag inte känner mig gravid. Hjälper för mig att tänka framåt och hur det ska bli när bebisen kommer. Tänker mest på bebisen nu inte graviditeten, men ändrar sig säkert när man känner av det lite mer. Lika bra att längta och va glad nu när man är gravid istället för att tänka att saker kan gå fel - man kan ju ändå inte ta ut sorgen på förhand. Om det sker nått kommer jag va lika ledsen om jag gått och tänkt på det innan som om jag har varit lycklig.

Men allt som gör mig lugnare har jag bestäm mig för att tillåter mig själv hålla på med - som att ta cb med veckoindikator nu tills jag (förhoppningsvis) får 3+ så jag ser att hcg stiger och att vi bokat ett privat ul för att se hjärtslag även om det kostar ett par tusen här.

Ja gör ungefär samma som dig, ska inte tempa mer från imorn, ska ta mitt sista cb på fre lr lördag sen tidigt ul i vecka 7+1 vilket ja boka idag. Lördagen den 12 mars längtar sönder mig. Satt O grät idag när ja kolla v 7 ultraljud på youtube
  • eagle87

Ja vet typ inget om kub etc, bra att ja kan lära mig av er, i England görs ultraljud mellan v 11-13. Mellan v 6-8 är första besöket me barnmorska O man tar blodprover etc..

Blev nyss överlycklig i duschen.. Upptäckte en ljusbrun rand från naveln till blygdbenet...

• eagle87
    sagoskog skrev 2016-02-23 22:45:03 följande:
    Behöver jag säga att jag hade en med tvillingarna? ;) har för mig den kom tidigt. Kan se en liten antydan nu med, men är osäker då jag ofta har leggings under byxorna nu i kylan och får tryckmärkes rand precis där. Ska kolla när den dök upp på mina gravidbilder från tvillingarna när jag kommer hem från jobbet i morgon. Tycker mycket tyder på tvillingar för dig. Fast försiktigt bara så du inte blir besviken om det bara är en <3
    Åh va spännande... Hur länge försökte du första gången när du blev gravid? Känns bra O veta att din pcos blivit bättre av en graviditet... När har du kub nu igen? Minns att de början på mars.

Ja har första privata ul 12 mars
  • eagle87

Förresten hur gör ni andra med sex? Vi provade lite i helgen men liksom inget vaginalt... De va så skönt att för första gången på två år inte tänka på ägglossning men fick världens värk kramp i 2 min precis efter orgasm... Vågar inte igen men känner mig mer sugen än nånsin på 2 år...

• eagle87
    sagoskog skrev 2016-02-24 11:55:49 följande:
    Det tog lite över ett år, på tredje pergokuren. Det var ju inte jättelänge, men hade hemska cykler. Numera är cyklerna fortfarande oregelbundna, men maxar på 40 dagar :) det kan ju ha gjort sitt till också att jag käkade p-piller i 7 år innan förra gången. Denna gång hade jag bara använt den mildaste sortens minipiller som inte tog bort min äl. Skulle vara intressant att se om jag fortfarande har pärlband på äggstockarna, men jag antar det när jag fortfarande är oregelbunden. Jag har kub 8 mars :) så då ligget vi ganska nära :) längtar!

Ang sex. Jag hade mycket "mensvärk" i början, som triggades av allt typ. Vi låg som vanligt och jag fick precis som du en hemsk värk kramp precis efteråt. Det hände flera gånger, men det försvann ju en stund efteråt så jag oroade mig ändå inte så mycket. Livmodern dras ju samman vid orgasm så jag tänkt att den nog bara var ömhet av allt som händer i området. När jag fick min rosa flytning så hände det efter att vi hade haft sex flera gånger en dag. Tror det berodde på sexet, men snarare på känslig tapp/slemhinnor och friktion än att något skadat graviditeten. Den där kramp-känslan var iaf värst de första veckorna och nu känns det inte så länge. Jag tror inte att det är skadligt på något sätt. Måste dock medge att sexet minskat drastiskt. Från var och varannan dag till några gånger i veckan. På kvällen är jag så trött att jag somnar direkt och på morgonen mår jag illa. Blir inte lika många möjliga tillfällen :/
    Hej ok då förstår jag... Va skönt att du fick till de naturligt denna gång, kom in på en sida idag där de stod att Pergo dubblar chansen för autistiska barn. Gud va ja blev nervös men ska sluta oroa mig nu...

Ja tycker bara de underbart att sexet har en helt ny mening nu :) men samtidigt skulle en blödning få mig att få panik...

Illamående har börjat smyga sig på från igår, O är så sjuuuuukt trött sover fortf dåligt :(
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-02-24 11:40:30 följande:

Jag är torr och osugen, har kramper och inte lust. Känner mig dessutom förjävla ful - finnig, tjock, dålig hud och här. Har hört att man ofta får fin hud och hår efter några veckor så hoppas det stämmer för nu ser jag ut som 7 svåra år ;)

Så nej blir ingen ligging nu, kanske om några dagar eller nån vecka ;)

Känner mig också skit tjock :( hyn e däremot bättre. Tiden går så sakta O ja e såååå trött... Sover du bättre nu??
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-02-24 19:12:08 följande:

Ja inatt har jag sovit som en stock :) flera feta finnar och plitor och det brukar jag faktiskt inte ha. Det är straffet för att jag sa att jag inte hade symptom - 2 dygn senare - finnig, svullen, illamående och trött haha ;) Jaja jag ska inte klaga är många som mår sämre och saker kommer säkert ändra sig så plötsligt är hyn bra men nått annat irriterande ;) Man får ta det onda med det goda.

Åh va skönt att du kan sova:) ja snart kommer du stråla.. Pregnancy glow lol

Ska ta mitt cb ikväll orkar ej Vånta O de har gått en vecka sen de första
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-02-24 19:34:37 följande:

Oooh spännande! Funderar på att inte ta några fler eller så väntar jag till lördag, tar det osäkra före det osäkra kommer säkert bara bli onödigt stressad om det fortfarande står 2-3

Lycka <3

Hur många dagar efter äl är du?? Jag är på äl+19 idag. När tog du de senaste? Har du mer test hemma?
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend