Inlägg från: eagle87 |Visa alla inlägg
  • eagle87

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-02-19 20:18:05 följande:

Somnade två gånger idag på random platser - på bussen mitt på dagen och i väntrum på vc - så har snarare motsatt problem haha. Men har mycket gaser som luktar också, inte så fresh hoppas det går över ;)

Aww va skönt.. Ja laddade ner en app, digipill O lyssnade på sömn hypnos O somna i soffan nyss:) sov bara en kvart men skönt att ja kunde somna...

Ja har oxå jätte mkt gaser :/ hur känns dina bröst? Är du svullen? Tycker du tiden går sakta? Jag är Exact i vecka 4 idag, bim idag O tempade sista gången :)
  • eagle87
    sagoskog skrev 2016-02-19 21:20:38 följande:
    eagle87 skrev 2016-02-19 21:41:29 följande:

Känner du dig nervös att de kanske är tvillingar igen? Hade du 2 tjejer?

Chansen för tvillingar naturligt är ju inte så stor.. Finns de ngn möjlighet för privat ultraljud? Hur gamla e dina barn?

Svarar er båda i ett svep här :) jag har ingen tvillingkännsla alls. Utgår från att risken/chansen är försvinnande liten. Om mina tvillingar inte är enäggs förståss (vi vet inte, men utgår från att de är tvåäggs och ett resultat av pergon), då är chansen 50% högre än hos andra. Men nu snackar vi halmstrån här. Det är mycket osannolikt.

Men ändå blir jag lite nervös. Bara för att allt i denna graviditet hittills är värre än förra gången och det "borde" vara tvärtom. Jag skulle inte ta emot ett tvillingbesked särskilt väl nu, trots att jag bara har positiva erfarenheter av allt med mina tvillingar.

Vi har inte möjlighet till privat ul här. Isf måste jag åka en bra bit, och jag har varken tid eller ork till det just nu.

Jag har två tjejer och de blir 9 år i oktober :)
    Hmm ok, ja hoppas Du bara har en.. Kan de vara så att symptomen är mer för att de är din andra graviditet??

Misstänkte du tvillingar första gången innan ultraljudet??

Ja önskar mig verkligen tvillingar, just för att bi har haft så svårt O ja vill inte känna press på att gå igenom denna resa igen...
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-02-19 21:23:14 följande:

Inte svullna men ganska ömma.

Jag måste säga att jag mår oförskämt bra än så länge både fysiskt och psykiskt. Är lite småkrämpor men intr illamående eller något. Visst när det gäller det mentala har jag lite humörsvängningar men det är intr nara dalst utan också toppar - jag får så otroligt starka lyckokänslor ibland att det är helt galet. Känner mig hög på livet. De sista dagarna är nog det lyckligaste jag nånsin känt mig.

Peppar peppar såklart, saker kan ändra sig fort men so far so good :)

Va skönt att du mår så bra O är sååå lycklig <3 så glad för din skull

Minns hur ledsen du va när du tagit Ipren.. Ja misstänkte faktiskt att du va gravid då <3
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-02-20 21:44:49 följande:

Det är kul att spekulera om kön då.

Jag tror att vi får en pojke för enda gången vi fick till det runt äl var ju väldigt nära ägget släppte (timmar max) så blev ju en kort simtur och då är ju pojksimmarna snabbare medan flicksimmarna lever längre och är mer uthålliga alltså rustade för en längre simtur. Logiskt eller hur? Fick ju dessutom troligen implantation på äl+5 så allt måste ju gått snabbt :)

Vad tror ni om den teorien? :)

Har du någon preferens?? De säger ju att det är så :) typ att man ska ha sex så nära äl som möjligt för kille O typ 2-3 dagar innan för tjej
  • eagle87
    Symetrical skrev 2016-02-21 05:41:06 följande:

Loppan: Underbart att du är så lycklig! Känner igen den känslan så väl från min första graviditet och även nu, trots att det blir lite annorlunda än med första. Allt är ju så nytt då, så det sätter ju lite extra spänning och guldkant på det hela. <3

Eagle: Skönt att du ändå fick sova lite. Förra gången när jag plussade i somras sov jag också extremt lite, men var ändå inte särskilt trött. Berodde nog på alla endorfiner i kroppen. Den här gången har jag sovit brutalt mycket ända tills nu (v 13+3) när jag senaste nätterna "bara" sovit kring 8 timmar istället för 9-11.

Sagoskog: Hoppas för din skull att det bara är en då. Jag tror också att man kanske mår mycket sämre den här gången pga att man dels varit gravid innan, dels för att man är äldre! Vet inte hur det är för dig, men jag blir numera bakfull efter bara typ ett glas vin dagen innan. Spekulerar också i om det är en tjej den här gången, eftersom så pass mycket varit annorlunda. Förra gången var jag hundra på kille i princip från början. Nu känner jag 75% tjej, 25% kille. :-P

Tror också det är en blandning mellan endorfiner O oro.. De står på lutinus biverkningar kan vara sömn rubbningar... Men hade ingen problem med sömnen innan ja plussa... Tänkte fråga dig en sak... Jätte mkt lutinus rinner ut... Mer än innan.. Tror du kroppen inte behöver de lr varför rinner så mkt ut?? Ja tar bara en på natten 100 mg hur mkt tog du? Så läskigt när de rinner ut känns fan som mens
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-02-21 12:04:38 följande:

Hur har ni kommit fram till att ni behöver de tillskotten? Är det utskrivet V läkare och vad är bakgrunden till det om jag får fråga? Tar ju ingenting och de gav mig inga tips efter mitt mf så bara lite nyfiken :)

Efter mitt missfall läste ja på mkt att de kan bero på progestron att man ej producerar tillräckligt... Så efter första ägglossning efter MF tog ja ett progestron blodprov i England O de kom tillbaka på 19mnol. Väldigt lågt O för lågt för implantation... Sen kolla ja tidigare blodprov taget 2014 O då hade jag 26nmol fortfarande the lower trade, men läkarna i England avfärdade de.. Så åkte hem i dec O boka tid hos världens bästa gyn som gick i pension i jan O han höll med mig att ja skulle behöva extra progestron stöd efter äl så började på äl+3 O ska ta till vecka 12. Han sa att ja kunde sluta i vecka 6 men vågar ej... Ja hade inga symptom på lågt progestron typ kort lutealfas spottings etc... Ärligt ja vet inte om ja blev gravid me hjälp av progestrone Pergo lr slumpen...
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-02-21 14:58:36 följande:

Ok så med normal lutealfas så är det inget jag behöver tänka på trots ett tidigt mf? När jag fick mf sa se inget om progestoron, osäker på om de ens tog prov på det...

eagle87 skrev 2016-02-21 13:31:36 följande:

Efter mitt missfall läste ja på mkt att de kan bero på progestron att man ej producerar tillräckligt..

Nej tror verkligen inte de <3
  • eagle87
    GästenT skrev 2016-02-21 14:08:58 följande:

Jag har inte 100% koll hur långt gångna alla är här, kan ni inte kasta ut era bf? :)

Bf 28/10
  • eagle87

Gaah irriterad på min man ikväll, vi prata om namn möbler etc ja vet de väldiiiiiigt tidigt men han bara vill ha allt samma som systers son, han säger till O me att syster sonens namn e hans favoritnamn.. O han önskar de inte var taget... Vi har även en tradition i vår kultur där blivande mamman ska kolla på en bebis bild i 9 månader O hennes barn typ får liknande personlighet som bilden.. Iaf han ville att ja skulle ändra bild på mobilen till syster sonen!!!

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend