sagoskog skrev 2016-02-19 21:20:38 följande:
eagle87 skrev 2016-02-19 21:41:29 följande:Känner du dig nervös att de kanske är tvillingar igen? Hade du 2 tjejer?
Chansen för tvillingar naturligt är ju inte så stor.. Finns de ngn möjlighet för privat ultraljud? Hur gamla e dina barn?
Svarar er båda i ett svep här :) jag har ingen tvillingkännsla alls. Utgår från att risken/chansen är försvinnande liten. Om mina tvillingar inte är enäggs förståss (vi vet inte, men utgår från att de är tvåäggs och ett resultat av pergon), då är chansen 50% högre än hos andra. Men nu snackar vi halmstrån här. Det är mycket osannolikt.
Men ändå blir jag lite nervös. Bara för att allt i denna graviditet hittills är värre än förra gången och det "borde" vara tvärtom. Jag skulle inte ta emot ett tvillingbesked särskilt väl nu, trots att jag bara har positiva erfarenheter av allt med mina tvillingar.
Vi har inte möjlighet till privat ul här. Isf måste jag åka en bra bit, och jag har varken tid eller ork till det just nu.
Jag har två tjejer och de blir 9 år i oktober :)
Hmm ok, ja hoppas Du bara har en.. Kan de vara så att symptomen är mer för att de är din andra graviditet??
Misstänkte du tvillingar första gången innan ultraljudet??
Ja önskar mig verkligen tvillingar, just för att bi har haft så svårt O ja vill inte känna press på att gå igenom denna resa igen...