Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Åh nej det var tråkigt att höra :(

Du ska inte behöva va ledsen nu hjärtat. Har inte riktigt nått superbra råd men här kommer en stor bamsekram. Skönt att din mamma kommer, nu förstår jag bättre varför du vill ha henne där och inte känner att du kan förlita dig på din man.

Dumma han!!! Han ska ställa upp nu ju :(

eagle87 skrev 2016-07-31 12:21:03 följande:

Åh gud vilken tur du har som har en man som gör så mkt :) jag tycker du ska vila O njuta av Att inte behöva göra så mycket.

Här är de tvärtom ja handlar bär tunga kassar lagar mat städar tvättar.. Han gör om lite hemma målar osånt. Tycker att han kunde hjälpa mig mer för jag blir helt slut ibland men då han aldrig tar intiativ O de jobbigt o tjata så gör ja allt sjölv.. Pga han e som han e så har jag bett min mamma komma hit ändå 9 okt för jag känner att jag behöver hjälp med hemmet efter förlossning o ja kan inte lita på han.. Han e verkl skitsur nu O vill inte ta sina 2 v pappa ledigt.. Den senaste veckan har bara bestått Av bråk O tårar.

• Loppan84

Gud vad kul! Det där vill jag också göra. Ska kolla om det finns här :) vem liknar han?

eagle87 skrev 2016-07-31 21:37:14 följande:

Mm ja hoppas bara de inte blir dålig stämning..

Vi var på 4d ultraljud idag:) fick ingen superbra bild så vi ska tillbaka nästa vecka men hår är den bilden jag fick

• Loppan84

Jag vet Sajocawa! Tiden går sjukt fort och sniglar sig fram samtidigt. Känns som det sista 7 månaderna flygit fram - samtidigt känns det som en evighet till min egen bf. Kan han inte bara komma nu?

• Loppan84

Idag blev jag väldigt kall och då kändes det som mina bröst bokstavligen skulle explodera. Fy fasen vad ont de gjorde. Är det vanligt att det blir så när det är kallt just? Huuuu

• Loppan84

Ja fy sjutton, ser inte fram emot amningen om det ska göra så ont hela tiden? Ser plötsligt ännu en nackdel med att få en vinterbebis uppe i nord-Norge ;) Blir nog mycket tända ljus och innomhushäng första månaden tror jag ;)

sagoskog skrev 2016-08-03 18:20:33 följande:

Jag kommer inte ihåg det från förra graviditeten (men från när jag ammade!), men nu så har det hänt flera gånger. Fy tusan vad ont det gör :(

• Loppan84

Wow spännande! Då dröjer det kanske inte länge :) vilken dag är det nu?

Symetrical skrev 2016-08-03 19:31:25 följande:

Känner verkligen hur något förändrats i kroppen sedan igår. Mycket mer allmänpåverkad med illamående och konstant mer eller mindre smärtsamma sammandragningar. Minns inte riktigt hur långt innan förra fl jag började känna såhär, men har för mig att det var ca två veckor.

Trodde nästan att det skulle dra igång när jag vaknade av världens förvärk igårkväll vid 23:30. Var dessutom akut bajnödig, på tarmtömningsnivå.

Dock stannade det upp efter jag varit på toaletten. Blir spännande att se hur länge till bebis behagar stanna därinne. Vore ju på ett sätt perfekt om den hade velat komma nu när min mamma är på besök. Så självklart blir det inte så!

• Loppan84

Då kan hen ju lika gärna komma nu snart :)

åh blir så spännande med dig också och se vad det är, va väl bara jag och din bror som trodde pojke?

Symetrical skrev 2016-08-03 20:11:09 följande:

V 37+0 idag och bebis anses färdigbakad enligt appen.

• Loppan84

Vilken vecka var du i när du födde sist?

Vet ni om det ok att försöka med såna liknande hemmakurer och sätta igång det ett par veckor tidigt (alltså fr.o.m. Vecka 38) enligt bm? Jag måste ju pga norska regler gå hem i mammaledighet redan 3 veckor innan bf så för min del får han gärna komma lite tidigt om det går och det är helt ofarligt?

Sajocawa skrev 2016-08-03 22:26:31 följande:

Haha. Dricka hallonbladste, gå i trappor, käka en typen miljon ananaser, ha sex... Finns mycket "knep" men frågan är hur mycket som funkar, känns som jag testade ALLT förra gången :')

Mitt vatten gick visserligen knappt en halvtimme efter att vi haft sex två gånger på rad så kan ju alltid hoppas att det var sexet och inte bara en tillfällighet, så man har något att gå på den här gången :p

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend