Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Bara för det vaknade sambon och var tydligen sugen och det gick bra, varken ont i fogar eller nått annat denna gången så nu känner jag mig mer positiv till ökad frekvens i sommar :-P

Symetrical, annars håller jag med dig att med extra mycket gos och så kommer man långt och det är set massor av nu både mellan mig och sambon och sambon och magen ;)

• Loppan84

Ja lite kände jag det efter, men inte så det gjorde ont eller så. Gör det ont på dig? Hur länge varar det?

. Min kompis som är i samma vecka som mig sa igår att hon får mycket sammandragningar när hon går eller rör på sig, medan jag bara haft det ordentligt en gång och det var när jag suttit stilla 4 timmar på ett flyg. Så jag antar att det är väldigt olika vad som sätter igång det, men är som jag förstått det helt ofarligt så länge det försvinner om man vilar och inte är väldigt smärtsamt. Eller?!

sagoskog skrev 2016-07-14 11:04:29 följande:

Appropå sex. Får ni sammandragningar? Jag får alltid sd efter att jag har kommit och så har det varit hela graviditeten. Men har jag har överlag mycket sd. Så känns inte som det gör varken till eller från med några extra.

• Loppan84

Ja det borde inte vara någon fara för baby eller så, finns så vitt jag vet inget med sex som kan göra skada på det sättet. Men det är ju inte värt det om du ska ha rejält ont, kanske pröva en annan ställning nästa gång? För mig funkar det bäst med att jag får ha benen ihop pga ligament och fogsmärtor t.ex på sidan bakifrån, eller att jag ligger på rygg och han står mellan benen så jag kan ha fötterna ihop på hans bröstkorg. Haha sorry för ingående detaljer men tog iaf lite tid för mig att lista ut vad som gjorde ont och inte. Ja låter som fogar eller ligament för dig också. Jag hade också ont där tidigt i graviditeten och fram till typ vecka 16-17, gick då till fysioterapeut som sa att det var mest växtvärk från livmoder etc Så inget farligt för mig iaf.

men det gav sig och nu mera är det bara baksidan, korsryggen och höfterna som kan göra lite ont och det kan sjukgymnast behandla. Så hoppas det blir bra för dig också.

Sagan12345 skrev 2016-07-14 11:28:33 följande:

Humm, ja för mig var de inte direkt ömt utan att de verkligen drog och högg i magen, måste varit ligamenten. Riktigt obehagligt. Men det borde väl inte vara något farligt?

• Loppan84

<3

happylife skrev 2016-07-14 12:08:15 följande:

Vill bara berätta att jag lämnade HCG blodprov idag som endast var på 2, så det blev tyvärr inget av detta denna gång bläh.

Kanske joinar här i framtiden när det blir något.

Lycka till alla <3

• Loppan84

Åh stackare, förstår att du saknar närheten. Jag har också börjat snarka extremt sista veckorna, sambon sover ned öronproppar och är extremt trött för han får inte somna förrän efter flera timmar ibland :-/ Prövade med snarkplåster men tycker inte det hjälper och sån där koksalt hjälper inte heller - är inte täppt i näsan bara svullen liksom :( Är livrädd att han snart flyttar ut ur sovrummet, vill verkligen inte sova själv.

Men funderar på om det är nått annat man kan prova t.ex sån där snarksprej eller snarkskena? Var inne på Apoteket men hon som jobbade just där va väldigt negativt till allt sånt och sa att det inte hjälper när man är gravid, men jag är ju skeptiker så tänkte att hon kanske har fel ;) Har du hört om nått som ska hjälpa?

eagle87 skrev 2016-07-14 13:06:11 följande:

Vi har mkt mindre sex än vanligt... Tycker de skönt att slippa baby verkstad men saknar verkligen sex... De svårare än vanligt... Men när de väll funkar är de bra.. Vi kanske har de var 10 dag lr en gång i veckan....

En sak jag verkl saknar är att vi inte längre sover ihop.. Tydligen har jag blivit en extrem snarkare sen jag blev gravid.. Plus att min kudde tar för mkt plats, vaknar hela tiden för att kissa och min man snarkar så vi sover seperat nu vilket gör att båda får mkt mer sömn.... Men saknar närheten...

• Loppan84

Haha skönt! Älskar att va på semester, tar en tupplur varje eftermiddag och lägger mig typ 23 så går ingen nöd på mig. Bara ovant att vakna. Helt pigg och redo för dagen redan 4 på morgonen ;)

Symetrical skrev 2016-07-15 06:57:11 följande:

Ligger inte vaken hela nätterna, men kissar säkert 4-5 ggr/natt nu och när jag gör det kring 2-3 kan jag ligga vaken ett bra tag innan jag somnar om. Sen väcker alltid bebis mig senast vid 5-tiden så då är det bara att kasta in handduken, eftersom jag blir brutalt hungrig då efter någon timme. XD

Åtgärd: Lägger mig senast 20:30 varje kväll. Igår slog jag nytt rekord och deckade vid 19:30 ;')

• Loppan84

Haha ja Det kan ju gå den vägen också :D Hoppas du får sova lite bättre inatt då.

eagle87 skrev 2016-07-15 12:08:16 följande:

Vi har sovit ihop 2 nätter nu för min syster e O hälsar på... O hon bor i gästrummet.. Herregud va ja saknar O sova själv... Han har typ väckt mig 2-3 ggr för jag snarkar sen har jag inte kunnat somna om förräns 4.. Sen är jag hungrig sen måste ja kissa varje timme... Sen vaknar syster sonen vid 7 O är sjövild... Är verkl är helt slut.. De åker idag så ska sova själv... Hur tråkigt O ensamt de än är känner jag att sömnen är värd mer... Vi ska ju sova seperat när bebisen föds oxå....

T
  • Loppan84

Inte börjat kissa så mycket än, men har tips om andningen. Köpte några nya plåster som heter Nezestrips och de hjälpte iaf mig. Inte varit täppt eller vaknat inatt av att inte kunna andas. Första natten på länge.

• Loppan84

Usch då stackare. Vet inte om man kan känna foglossning i ljumsakrna?! Symetrical vet säkert.

Men när jag fick känningar i fogarna så fick jag ju ont på alla möjliga ställen runt omkring vilket visade sig bra muskelärt pga plötsligt ändrad belastnings (baksida lår, utsida höft, korsrygg etc) och då hjälpte det väldigt att få behandling hos sjukgymnast/fysioterapeut. Så om ljumskarna inte är klassisk foglossningsplats så rekommenderar jag att gå och få en behandling.

GästenT skrev 2016-07-17 22:18:14 följande:

Ååååh jag får paniiiik! Sån jävla smärta i ljumskarna så jag knappt kunnat gå idag. Gör ont när jag reser mig, går, vrider mig när jag ligger ner etc. Fick inte ens på mig byxorna utan att sitta ner. :( antar att det är foglossning som tilltagit?

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend