Ja det borde inte vara någon fara för baby eller så, finns så vitt jag vet inget med sex som kan göra skada på det sättet. Men det är ju inte värt det om du ska ha rejält ont, kanske pröva en annan ställning nästa gång? För mig funkar det bäst med att jag får ha benen ihop pga ligament och fogsmärtor t.ex på sidan bakifrån, eller att jag ligger på rygg och han står mellan benen så jag kan ha fötterna ihop på hans bröstkorg. Haha sorry för ingående detaljer men tog iaf lite tid för mig att lista ut vad som gjorde ont och inte. Ja låter som fogar eller ligament för dig också. Jag hade också ont där tidigt i graviditeten och fram till typ vecka 16-17, gick då till fysioterapeut som sa att det var mest växtvärk från livmoder etc Så inget farligt för mig iaf.
men det gav sig och nu mera är det bara baksidan, korsryggen och höfterna som kan göra lite ont och det kan sjukgymnast behandla. Så hoppas det blir bra för dig också.
Sagan12345 skrev 2016-07-14 11:28:33 följande:
Humm, ja för mig var de inte direkt ömt utan att de verkligen drog och högg i magen, måste varit ligamenten. Riktigt obehagligt. Men det borde väl inte vara något farligt?