Gravida från Tempar/Fertility Friend
Milkshake!!
Det här går verkligen inge vidare! >_<
Idag blir det glassfrossa! ;-P
Milkshake!!
Det här går verkligen inge vidare! >_<
Idag blir det glassfrossa! ;-P
Han har varit ute med kompisar och druckit öl en del gånger i sommar när det va fotbolls-em men är ingen festare blir aldrig full och dricker aldrig hemma. Men jag hade nog inte tänkt på det heller om han blivit det för den anledningen att nått skulle hända - tycker inte du ska oroa dig för att nått ska hända redan är ju 10 veckor kvar. Med det sagt är det ju inte bra om du känner dig orolig och stressad du behöver lugn och ro. Kan den karlen bara växa upp lite nu. Tycker du ska sätta dig med honom i lugn och ro och säga att det finns för många orosmoment i ert liv just nu. Förklara att jobbet, hans brist på stöd, hans mamma och syster och allt det andra tillsammans skapar en stor stress för dig. Förklara att det är dåligt för bebisen och att en stressad mamma är lika skadligt som att dricka ett glas vin och att du från och med nu behöver hans hjälp för att skapa en trygg och lugn miljö för dig själv och bebisen. Ge han ansvar; snacka till hans manliga ego om att du behöver honom för att fixa det här och att det också till syvende och sist handlar om er lilla pojkes bästa också.
Stor kram till dig eagle; du är superstark som klarar allt det där. Jag hade blivit tokig om människor runt mig varit så lite stöttande som du har upplevt under graviditeten, du förtjänar bättre. Men grattis för idag går vi in i vecka 30. Tänk att det bara är 10 veckor kvar sen har du din älskade bebis och kan skita i alla idioter (ja inte pappan då han får skärpa sig, men alla andra) <3
Hur mycket dricker era män nu när ni är gravida? Min man dricker flera gånger i veckan O han har flertalet gånger varit riktigt full senast igår. Ja blir skitledsen O stressad. Man vet ju aldrig tänk om ngt händer O jag behöver åka in vem är då mitt stöd? Han säger att han känner sig stressad. Men om han känner sig stressad nu hur kommer de sedan bli när bebisen fötts? Mår verkl dåligt över detta
Hörrni kolla vad som händer med min vikt. Eh har tydligen gått upp mer än 2 kg på mindre än en vecka plötsligt??? Fattar inte hur det går till, känner mig inte större och har iaf inte lagt på mig nån vätska så om jag ör större är det runt magen. Men mer än 2 kg på 5 dagar? Alltså... Skulle vilja säga att vågen ljuger men den gör väl aldrig det hehe
Hehe ja det var lite av ett hopp :-/ Men nej ingen vätska, fick mother to be massage igår kväll och hon sa också att allt såg så bra ut och att jag hade noll vätska och mjuka leder överallt.
Förresten har mina foglossningar-känningar försvunnit typ helt. Inte känt nått på snart 2 veckor, så konstigt trodde aldrig det försvann. Men bara tacks och ta emot :)
Hur mår du nu? Har allmänpåverkan lugnat sig lite nu?
Har också gått upp ganska stegvis både med sonen och den här gången, men rekordet var nog 2 kg på en vecka, så deg slår du med ett par dagar. Säkert inga konstigheter. Du upplever inte att du börjat binda vätska?
Ja nu har den helt klart sjunkit lite. Heja!!
Kom igen nu plutt! Ett litet flyktförsök skulle du väl kunna försöka få till!? Eller är det för mycket begärt!? Va? Va? VAAA????!?!????!!! XD
Magen fortsätter sjunka i alla fall!
Alltså moment 22 med dricka här. Antingen måste jag dricka nått som jag får extrem stark metallsmak i munnen av (mjölk, vatten) eller halsbränna (juice, saft, citronvatten). Hahaha alltså pest eller kolera bokstavligt talat. Äter mycket gurka och vattenmelon det funkar men måste ju finnas nått jag kan dricka också. Förslag?
Shit hoppas Symetrical får sin bebis idag :D
Typiskt Symetrical :-/
är det nån som ör på Facebook som hört nått mer från Capy? Hur har det gått?
Bra att ni pratat. Hoppas allt löser sig till det bästa. När kommer din mamma?
Stor kram till dig <3
Åh tack för allt stöd O råd <3, vi har pratat nu O han förstår hur jag känner O ska skära ner. Ja har oxå en jobbig syn till alkolhol då jag själv aldrig druckit (muslim) och min pappa drack mkt i min barndom O de påverkade våran relation O även hans O Mammas relation. Jag hatar verkl alkolhol. Vi håller på gör om hemma självA min man gör allt samtidigt som föräldrarna ständigt behöver hjälp me deras renovering så han säger att han känner sig stressad. Han sover även i ett annat rum på madrass O han säger att han inte får mkt sömn O känner press då han e trött från jobbet men måste jobba hemma varje dag...
Ni som har barn innan (och ni andra också om ni vet) - kan ni hjälpa mig hur vi ska göra med sängen. Visar en dubbelsäng som inte går att ställa mot väggen på någon sida utom huvudmännen pga sneda väggar och bjälkar. Det betyder att bebisen kan trilla ut från sängen om den sover brevid mig. Kan han sova i mitten mellan mig och pappan eller är det inte att rekommendera? Alternativt finns det någon smart sak/möbel som man kan sätta brevid sängen som hindrar bebisen från att trilla ut? Eller räcker med baby nest även om sängen inte står mot en säng? Tänker att hela baby nestet kan ramla ut isåfall. Så många frågor. Vi kommer också ha en korgarna (vet inte vad det heter men är som en stor korg på ben som sambon sov i som bebis) men tror jag kommer vilja ha honom hos mig iaf i starten och korgen som nödlösning/senare.