Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Stackare, det låter inte alls kul :( Och verkligen inte rimligt... Det är inte möjligt för dig att få komma in på en extra undersökning? Med så onda sd känns de som de borde kolla upp ordentligt så det inte är nån infektion eller tidig födsel som är på gång. Eller?

sagoskog skrev 2016-08-11 19:26:59 följande:

Själv håller jag på att bryta ihop här hemma. Jag har så jäkla ont. Har legat vaken i timmar de senaste nätterna pga onda sd och har även likadana episoder på dagarna. r i morse pga klåda i handflatorna. Håll tummarna för att det ser bra ut :)

• Loppan84

Ja min mamma bor där men pappa i Brasilien, så han kommer nog inte förrän efter nyår men CI planerar att va där typ en månad alla tre under föräldraledigheten :)

Mamma får komma när hon vill men har sagt att om hon kommer de första veckorna får hon kanske sova på hotell eller hos makens föräldrar 4 mil bort och drt har hon sagt är helt ok.

eagle87 skrev 2016-08-11 19:55:38 följande:

Hon kommer den 9 okt... Dina föräldrar bor i Sverige va? Har ni pratat ngt om när de ska få se bebisen

• Loppan84

Aha ja det hade ju varit enklast om han bara kunde sova i sängen med oss. Är dock inte orolig att han ska rulla ut ur sängen själv men att jag eller sambon ska råka lägga oss på honom om han ligger i mitten. Mer orolig för sambon fakriskt han rullar runt mycket på nätterna så hade hellre haft honom på min utsida, men tänk om jag råkar knuffa ut honom?

Sajocawa skrev 2016-08-11 20:20:42 följande:

Vi har aldrig haft vår dubbelsäng mot någon vägg. När dottern var nyfödd kunde hon ju inte ta sig en mm ens, jag ammade på nätterna och bytte tutte varje gång så hon låg både mellan mig och pappan, och utanför mig mot sängkanten utan att nånting hände. När hon låg i sängen utan oss (typ på dagen) så la vi henne i mitten av sängen. Ibland låg hon i babynest och en bebis kan definitivt inte rulla ur sängen och ta med sig hela babynestet i fallet :)

När hon blev lite större och började rulla runt i sängen så bullade vi upp med lite kuddar på sidorna under madrassen (så att hela madrassen liksom fick en uppförsbacke ut mot sidorna). Så fort hon lärde sig krypa lärde vi henne att gå ur sängen själv (och så tog vi bort benen från sängen för vi hade sån jäkla hög säng). Det har aldrig skett någon olycka. Enda gången hon faktiskt har ramlat ur sängen har varit typ vid 1,5 års ålder när hon var inne i en period när hon kröp runt i sängen i sömnen varje natt, och då har hon varit så stor att det inte varit någon fara för att hon ändå förstår vad som händer och varför hon fick ont :)

• Loppan84

Chicco grejen ser smart ut. Ska mäta om den får plats. Får lite dåligt samvete nu bara för vi sa till svärmor att vi skulle ta den där korgen och hon har köpt tyg och sytt och fixat till den så det är tyg runt om och typ en kapuschong eller vad man ska säga. Känns lite otacksamt nu att säga att vi inte ska ha den, och vill nog helst ha honom i sängen och sen ha den där korgen som back up.

Typ så här ser den ut och så är det ett underställ med hjul så den står på golvet.

eagle87 skrev 2016-08-11 19:52:35 följande:

Hej, vi ska köpa en kingsize säng och ha en sleepyhead i mitten, googla sleepyhead..

Men direkt när jag läste ditt inlägg tänkte jag på chicco next to me, har du sett den?

• Loppan84

Det hände faktiskt en av min mans bästa kompisar med deras 2-veckors bebis. Jag kände inte min man då så har inget "trauma" av det men han är väldigt uppskakad av det även om de var många år sen och det paret nu har två friska skolbarnså var det den första i deras kompisgäng som fick barn och så kvävde pappan honom i sömnen :( Otroligt tragiskt.

Sajocawa skrev 2016-08-11 20:27:25 följande:

Nu ska man väl aldrig säga aldrig, men majoriteten av alla föräldrar samsover ändå med sina barn, och inga föräldrar varken rullar på sina barn eller knuffar dom i sömnen :)

• Loppan84

Det är det säkert - alla säger som Sajocawa, det är extremt ovanligt att drt händer nått bara det att nu har ju min man upplevt det undantaget som bekräftar regeln på nära håll. Men ska prata med bm nästa gång jag är på MVC och se vad de rekommenderar, de är ju så försiktiga. Vi kan ju inte leva i skräck för nått som nästan aldrig händer - är ju så otroligt många andra saker som kan hända och som säkert statistiskt är vanligare så då får vi ju leva hela livet i skräck liksom

eagle87 skrev 2016-08-11 21:18:32 följande:

Herregud vad hemskt... Får rysningar.... Tror du barnet e tillräckligt skyddat i sleepyhead? Skickar med bild

• Loppan84

Eller hur. Kände ingen av dessa när det hände som sagt, men de har två ganska stora barn nu och de gick nog vidare genom att skaffa en familj ändå och de pratar aldrig om det

Sagan12345 skrev 2016-08-11 22:25:24 följande:

Men fy så fruktansvärt, hur går man vidare efter något sånt :(

• Loppan84

Nojar idag. Han va så otroligt aktiv igår, men än nånsin och undrar om han vände sig i magen. Idag ingenting, har varit upp i 5 timmer och inte känt nånting. Prövar att ligga lite ner nu på sidan du brukar han alltid vakna, eller ska jag äta lite mat om han inte reagerar på nått av det så tänkte jag ringa in. Eller? Vad är det längsta ni går utan att känna rörelser? Så hör lång tid har det nog inte gått sen typ vecka 25 för mig så 5-6 veckor sen...

• Loppan84

Grattis här också.

Jag och Eagle har 26 oktober iaf :) Ligger en lista längst upp i TS men är alltid på mobilen och funkar aldrig att kopiera där så irriterande men om nån uppdaterar så kan ni lägga till mig också på 26 oktober?

mamalolo skrev 2016-08-12 11:02:28 följande:

Stort tack!

Antar att det är rätt stor på spridningen bland graviditeterna här? Har ni någon BF-lista? Har räknat ut att jag har BF i slutet april.

• Loppan84

Ligger på sidan och dricker röd Cola. Känner något väldigt vagt men helt annorlunda än innan. Tror ta mig tusan han har vänt sig med huvudet ner igår, därför jag kände så mycket. Är det vanligt att man känner av sparkar och rörelser mindre efter de vänt sig? Har framåtlutad livmoder men har känt väldigt mycket rörelser innan

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend