Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Jag blev tillsagd att åka hem och liggs helt stilla och känna med händerna på magen i 1,5 timme och räkna rörelser så får vi se hur det går. Säkert ingen fara, min intuition säger mig att nått är annorlunda men att det förmodligen är så att han vänt sig för där huvudet va innan uppe är det helt mjukt nu medan det är stenhårt på nedre sidan av magen.

Säger till om ett par timmar när jag räknat och ringt tillbaka.

Tack för att ni orkar med mig när jag är så här nojig <3

• Loppan84

Sådär. Nu har jag legat helt still, kom nästan inga rörelse första 45 minuterna iaf inte som jag var säker på var han. Men sista halvtimmen sparkade han ordentligt 8 gånger och 10 mer vaga rörelser så der ska va innanför normalen. Dessutom kändes det på helt nya olatser. Innan har det alltid känts långt ner och utåt magen nu är det långt upp och inåt ryggen så han har nog vänt sig och jag är ovan att känna nått där så trodde han jade blivit stilla.

• Loppan84

Lutar åt August men har några back up-Namn så bestämmer oss inte helt säkert förrän han kommit tror jag inte.

Ni då?

j

Sajocawa skrev 2016-08-12 15:52:32 följande:

Någon som bestämt namn än förresten? :)

• Loppan84

Sista tre nätterna har jag sovit bra faktiskt, innan det var jag vaken flera timmar mellan typ 2 och 6 varje morgon. Är så knäckande, glad att få sova nu och hoppas det håller i sig. Är du också uppe och kissar på nätterna mycket? Hur går det med andningen? Är så täppt nu så det är oftast det som väcker mig, plus att mannen flyttade in i gästrummet igår natt pga snarkning :(

eagle87 skrev 2016-08-12 17:30:27 följande:

Någon mer som sover dåligt... Jag har börjat vakna nästan varje timme.. Jätte jobbigt :( är helt slut

• Loppan84

Hahaha alltså gravidhjärnan är för rolig. Måste skratta idag när jag tog en titt till på min viktkurva. Häromdagen var jag ju så orolig för det plötsligt vikthoppet och att jag hade gått upp 2 kg på en vecka. Men hur räknade jag då? Jag ser nu att jag absolut inte gick upp 2 kg den veckan utan 1 kg på en vecka (vilket också är mycket men bara hälften ändå) och 2,5 kg på 5 veckor ju?!

Jösses.

Eid du är jättefin och behöver nog inte oroa dig - min mage fluktuerade upp och ner till vecka 18 och var också undrande men alla förklarade att det var tarmar som var svullna och inte babymagen som jag hade sett och mycket riktigt när babymagen kom i vecka 18 var den helt annorlunda och höll sig också kvar.

• Loppan84

Ett tips är att sluta tempa och testa. Vad ska det leds till utom möjligen oro? OM det mot förmodan skulle hända nått tidigt så är sanningen att varken Temp eller test kommer hjälpa dig :-/

Att du inte känner dig gravid tror jag är för vanligt - hade några små små symptom i början men de kan lika gärna varit psyiska ;) Riktigt gravid kände jag mig inte förrän vecka 7 när illamåendet kom på allvar - ångrar nu att jag använde de första veckorna till att känna efter symptom istället för att njuta av att må bra för perioden mellan typ vecka 8-14 var INTE kul och är väl så för de flesta så du får nog din beskärda del ;)

mamalolo skrev 2016-08-13 11:34:32 följande:

Ni får säga till om ni ledsnar på mitt nojeri. :) Idag på ÄL+12 är mina bröst plötsligt helt oömma. Kan inte annat än tänka att jahap, snart kommer mensen. Testade med en ny sorts sticka som visade rätt starkt streck och tempen ligger fortsatt högt men känner mig helt ogravid. Vet att jag inget kan göra men så svårt att inte känna oro och uppgivenhet. Inte minst när magkänslan fick rätt sist. :-/

• Loppan84

Men åh vad fint! Mysigt med ett riktigt babyrum :)

Vi har fått vår vagn idag. Blev en bugaboo buffalo, alla säger att den är bra för vårt hala och branta vinterunderlag här uppe :)

• Loppan84

Ska ut på min sista resa innan bf, vi flyger ikväll. Är två flygresor en på ca 40 min och sen byte (med ett par timmar på marken så man hinner vila) och sen en på ca 2 timmar. Håll tummarna för att detta går bra, med min sd sista veckan har jag varit lite orolig men fick go av bm så nu åker vi.

• Loppan84

Så mysigt <3 Vad gjorde ni? Var det hemma hos dig?

Mina flesta nära vänner bor i Sverige och tror inte de tjejkompisar som bor hör skulle tänka på att anordna nått sånt, såna saker som gör att man kan få lite extra hemlängtan ibland <3

GästenT skrev 2016-08-14 18:28:54 följande:

Nu var det jag som kom hem till världens chock!! Tydligen har mina vänner dragit ihop en babyshower med hjälp av min sambo eftersom att jag har så spridda vänner som inte ens känner varandra. Shit va jag blev chockad och såklart jätteglad. Men det var helt oväntat eftersom att jag aldrig haft ett "kompisgäng" på det sättet.

• Loppan84

En namnfråga. Vi har bägge ett ganska speciellt förhållande till Evert Taube och plötsligt kom vi på namnet Evert. För min man som ju är norsk ör det ett exotiskt svenskt namn, men som alla norrmän har hört pga Taube. Men jag tycker att det är lite svårt att avgöra - vill gärna ha ett klassiskt, tidlöst namn gärna från morfar generationen men inte gubbigt. Gillar t.ex Gustav och August men absolut inte Albert. Om ni förstår hur jag menar? Vad tycker ni om Evert då? Klassiskt eller mer gubbigt?

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend