Inlägg från: eagle87 |Visa alla inlägg
  • eagle87

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Ni som har barn O ammat är de värt att köpa en pump??

• eagle87

Jag har mitt besök på fredag... Här görs de i v 25,har inte träffat bm sen v 16, och rul var v 20 :)

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-07-06 13:47:51 följande:

Samma som här då. Rul v 18, sen nästa 25. Därefter lite tätare besök. Har man nått speciellt att kolla är det ju bara att komma tidigare antar jag, men det hade ju inte jag :)

Jag har ett glukos test i v 28.... Pga min pappa O farmor har diabetes....
  • eagle87

Hej, hade barnmorske besök idag, allt var bra... De jag tycker är så dåligt här är att ens partner ej får stanna över natten på förlossning och de finns bara 4 egna rum!!!! Nu funderar vi verkligen på att föda hemma

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-07-08 17:14:59 följande:

Men oj, kan man välja det? Får man bedövning och sånt då också?

Vad skönt att allt var bra med dig och lilleman <3

Japp de är väldigt för de här om du har en okomplicerad graviditet... Tror de bara lustgas man får.. Är bara så rädd O bli lämnad ensam...
  • eagle87
    GästenT skrev 2016-07-08 18:58:08 följande:
    Men Gud. Förstår att det måste kännas jättejobbigt!! :/ är det så överallt eller bara i staden ni bor i? För visst var det du som bodde i England?....
    Ja vet inte om de annorlunda i andra städer, jag är ganska förvånad.. I och med Att jag bara bott hår 2 år känner jag mig inte alls trygg att bli lämnad på sjukhus utan någon jag litar på.... Aa bor i England
  • eagle87
    Sajocawa skrev 2016-07-08 19:02:46 följande:
    Är det inte säkrare då att föda på sjukhuset och sen åka hem snabbt att stanna kvar på bb? Jag hade aldrig vågat föda hemma med första barnet, då har man ju verkligen ingen aning om vad som väntar... Det behöver ju såklart inte bli dåligt, men jag personligen tycker det känns mycket tryggare att föda på sjukhuset där vårdpersonal finns och tillgång till allt om det behövs extra hjälp som sugklocka, kejsarsnitt, extra vård för barnet om det behövs mm..
    Förlossningen behöver ju inte bli en dålig upplevelse för att dom har det "dåligt" på bb :)
    Förstår va du menar... Jag vill bara känna mig trygg. Fördelen hemma är att man får 1-2 barnmorskan helt för sej själv. De har med sig utrustning O behöver man åka in ringer de ambulans på en gång O sjukhuset e bara 10 min bort... Efter att ha läst nyligen på Aftonbladet om förlossning skador tänker ja att de kanske mindre risk hemma då man får mer tid på sej... Ja tänker att föda barn är ändå så naturligt men jag vet inte.. Hur va din första förlossning?
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-07-08 19:22:39 följande:

Åh det förstår jag vännen <3

Men hur fungerar detta i praktiken - jag menar om förlossningen pågår sent på kvällen eller på natten ska pappan åka med en gång när bebisen är ute? Det låter hemskt isåfall :(

Japp precis så är de.... Pratade med en tjej idag, hon födde vid midnatt O ngr timmar efter åkte pappan hem.. Hon va ensam hela natten med andra skrikande bebisar O kunde inte röra sig lr ta upp bebisen som grät... Hon va tvungen att ringa på klockan varje gång... O de tog evigheter för de O komma..
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-07-09 10:18:06 följande:

Nej det är faktiskt helt olika, men tryggt att det ändå ligger inne på sjukhusområdet så både läkare och mediciner är nära till hands om det skulle bli helt jävligt ;) På vanliga BB bor man bara en natt om allt är som det ska men på ABC (som är den naturliga) har du ditt eget rum med badkar och allt i 3 nätter och får Amningshjälp och allt sånt. Tycker det lät så skönt att veta att man har möjlighet att stanna där men såklart om man vill hem är det ju bara att åka :)

Ja planen är vattenfödsel.

Gud va bra de låter :) så får pappan oxå bo kvar på ABC?

De finns Samma i England midwife led unit och consultant led... Men BB är bara en O de där man måste vara ensam...
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend