Inlägg från: eagle87 |Visa alla inlägg
  • eagle87

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Vi har mkt mindre sex än vanligt... Tycker de skönt att slippa baby verkstad men saknar verkligen sex... De svårare än vanligt... Men när de väll funkar är de bra.. Vi kanske har de var 10 dag lr en gång i veckan....

En sak jag verkl saknar är att vi inte längre sover ihop.. Tydligen har jag blivit en extrem snarkare sen jag blev gravid.. Plus att min kudde tar för mkt plats, vaknar hela tiden för att kissa och min man snarkar så vi sover seperat nu vilket gör att båda får mkt mer sömn.... Men saknar närheten...

• eagle87
    happylife skrev 2016-07-14 11:08:15 följande:

Vill bara berätta att jag lämnade HCG blodprov idag som endast var på 2, så det blev tyvärr inget av detta denna gång bläh.
    Kanske joinar här i framtiden när det blir något.
    Lycka till alla <3

Åh Gud va tråkigt :(( kram

Hoppas du mår ok...
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-07-14 14:49:14 följande:

Åh stackare, förstår att du saknar närheten. Jag har också börjat snarka extremt sista veckorna, sambon sover ned öronproppar och är extremt trött för han får inte somna förrän efter flera timmar ibland :-/ Prövade med snarkplåster men tycker inte det hjälper och sån där koksalt hjälper inte heller - är inte täppt i näsan bara svullen liksom :( Är livrädd att han snart flyttar ut ur sovrummet, vill verkligen inte sova själv.

Men funderar på om det är nått annat man kan prova t.ex sån där snarksprej eller snarkskena? Var inne på Apoteket men hon som jobbade just där va väldigt negativt till allt sånt och sa att det inte hjälper när man är gravid, men jag är ju skeptiker så tänkte att hon kanske har fel ;) Har du hört om nått som ska hjälpa?

Vi har sovit ihop 2 nätter nu för min syster e O hälsar på... O hon bor i gästrummet.. Herregud va ja saknar O sova själv... Han har typ väckt mig 2-3 ggr för jag snarkar sen har jag inte kunnat somna om förräns 4.. Sen är jag hungrig sen måste ja kissa varje timme... Sen vaknar syster sonen vid 7 O är sjövild... Är verkl är helt slut.. De åker idag så ska sova själv... Hur tråkigt O ensamt de än är känner jag att sömnen är värd mer... Vi ska ju sova seperat när bebisen föds oxå....
  • eagle87

Blir galen på kisseriet... Måste nästan gå en gång i timmen nu om inte mer... Några tips???

• eagle87
    eid skrev 2016-07-19 05:13:27 följande:

Ett litet spår från mig :) Gjorde KUB ultraljud igår och det gick jättebra. Vi fick 1/10450, vilket verkade vara en bra siffra. Bebis hade armar och händer uppe vid ansiktet hela tiden så det var lite svårt att se. Den är 5,9 cm från huvud till stjärt, så häftigt! Vi är så glada och lättade, kom lite glädjetårar när vi såg att den rörde sig <3

Min sambo noterade att barnmorskan sa han, vilket han berättade efter och jag inte alls tänkte på. Kan hon ha sett könet? Eller tror ni det bara var istället för att säga den? :) 31/8 är det dags för RUL. Vad fantastiskt det här är!

Såg inga "hemliga" uppgifter på fotot, om någon ser något som inte borde ligga ute- säg gärna till! 

Åh va kul grattis :)
  • eagle87

Hur e vädret i Sverige? Här dör jag av värmeslag... Ca 35 grader inatt.... Känns som jag brinner.. Spec när man jobbar

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-07-20 22:05:48 följande:

Bättre idag men haft både diarré och magont också så tror faktiskt jag har åkt på en mindre matförgiftning. Är ju ute i skärgården och tog en pannbiffmacka som va tveksam :-/ Men han sparkar och mår bra där nere och jag mår också bättre nu, tycker ni jag borde kolla upp nått med MVC? Känns inte som det kan va nån bakterieinfektion som är farligt för lillen för då får man väl feber och sånt också, och mår ännu sämre. Eller vad tänker ni?

sagoskog skrev 2016-07-20 20:50:57 följande:

Vet inte om det är samma. Men jag har fått ett problem efter många veckors uppehåll i illamåendet. I slutet av frukosten, oftast när jag dricker, så vänder det sig akut i magen på mig. Det kommer helt oväntat och håller bara i sig en liten stund. Jag skulle absolut kunna spy upp alltihop när det blir sådär. Men jag har kunnat hålla tillbaka genom att sitta stilla och "andas mig igenom" den kritiska stunden. Sen klingar det liksom av. Typ som att det blir för mycket för magsäcken och man måste låta det "sjunka undan". Svårt att förklara dock :/

Tror de lugnt, ja har haft 2 matförgiftningar från kyckling O de sa att allt är ok så länge man får behålla vätska....
  • eagle87
    Symetrical skrev 2016-07-24 07:22:58 följande:

Går inge bra alls för mig att gå upp i vikt här på sluttampen. Har snarare gått ner lite senaste veckan och ligger nu 2 kg under rek viktuppgång enligt den där viktkalkylatorn på "bli mamma". Vet ju att bebis tar det den behöver, men det leder dessvärre till att jag känner mig helt dränerad på all form av energi. :-/

Tur att det bara är en månad kvar nu, eller ännu hellre bara ett par veckor.

Åh va ja oxå längtar tills din bebis kommer ut :) o se om ja har rätt om att de är en tjej

Hur mycket har du gått upp totalt?

Ja har gått upp 7.5 kg.... Är i v 26+5.
  • eagle87

Ja har oxå en stor mage O magen är typ de enda som växt... Har oxå fått massa massa små finnar jätte jobbigt :(

• eagle87
    Symetrical skrev 2016-07-26 04:41:49 följande:
    En till jättevacker mage! Tycker med handen på hjärtat att ni skall vara stolta över era konvexiteter! <3
    Åh tack :) älskar din mage med :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend