Inlägg från: eagle87 |Visa alla inlägg
  • eagle87

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Sajocawa skrev 2016-08-05 09:23:39 följande:

Ska jobba imorgon för första gången på 5 veckor och har sån ångest, står upp hela dagarna så redan för 5 veckor sen hade jag det tufft på jobbet så vill inte ens veta hur jobbigt det blir imorgon..
    Ska i alla fall testa helgen och har en läkartid bokad på måndag så att jag kan få sjukskrivning om det behövs.

Vet hur du känner, jobbar i Salong och står oxå hela dagarna :( min chef är så jävla oförstående också... Jag sa till henne att jag tycker de för tungt O göra pedikyrer då man måste sitta i en väldigt obekväm situation för vi har inga sängar for kunderna .. Bara stolar...

Hon hade noll förståelse o köpte en pall så jag kan sitta på pallen på golvet. Måste då ha kundens tunga fot/ben på mina lår O böja mig ner till golvet för att sätta på av gelé lampan 12 ggr per pedikyr..

När har du bf??
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-08-05 11:06:41 följande:

Men Gud, plus att det måste vara jätteont utan ordentligt ryggstöd med bara pall?!

Kan du inte bli sjukskriven om din arbetsplats inte klarar att lägga nått till rätta så har man väl rött att bli sjukskriven tom i england?!

Jo men har inte råd :( hör får man bara 88 pund i veckan om man e sjukskriven.. Har bara 6 veckor kvar O hon besöker bara salongen en gång i månaden.. De andra kollegorna är förstående så de ok men väldigt trött...

Görs de ngt glukos test i sve /Norge? Här görs de om de finns diabetes finns i familjen.. Har vart på sjukhuset flera timmar så jobbigt va tvungen att fasta från kl 10 igår dricka sockerdricka idag kl 9 sen fortsätta fasta O blodprov kl 11.. Väntar på läkaren nu..

På tal om vikt jag såg att du nämnde de, jag har gått upp 9.5 kg :( känns väldigt mkt men allt e på magen
  • eagle87

Hehe tack :))) ja va lite överviktig från början vägde 74 O 166 lång men dock storlek m ungefär i kläder så inte mullig utan vägde bara mkt vilket läkaren alltid tjata på pga pcos :/

Här kommer lite bebis bilder:) han posa lite bättre idag...

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-08-06 20:19:01 följande:

Gud vad roligt. Funderar på att också göra 3D men är ganska dyrt här och min man säger att han tycker der ser läskigt ut ;D Är ju så nyfiken på hur lilleman ser ut, men får kanske bara ge oss till tåls. Vad kostar det i England?

De är sååå coolt man får verkl en inblick av livet därinne... Typ idag sov han på armen sen vakna han O lekte med navel strängen sen höll han handen mellan benen

De kosta 59 pund
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-08-06 23:04:05 följande:

Haha va roligt. Hmm kostar 2000 här, ska tänka på det lite

2000 är ganska mkt!!! Bara 10 v kvar typ tills du kan få sen
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-08-07 11:39:35 följande:

Här är det väldigt tätt mellan sd och ont gör de också :( så konstigt att MVC inte såg uvi, var nästan säker på det. Men ska gå till vanliga läkaren också och be dem ta en odling.

Annars funderar jag på om det kan va en annan infektion t.ex bakteriell vaginos? Kommer inte ihåg om jag frågat om det men är det nån som haft det under graviditet? Jag blev behandlad för det i vintras precis innan vi plussade första gången, och flytningarna som plötsligt kom för ett par veckor sen påminner om dem (sorry Tmi men tjocka, ljusbeige eller vita och mer än vanligt)

Hur vet du att de sd? Hur känns dem? Ja får ibland ont i magen men ofta kommer de ut lite gas efteråt... Så vet inte om de bara är de..
  • eagle87
    Sagan12345 skrev 2016-08-07 12:36:59 följande:

Någon som har tips på vart man köper snygga och sköna gravidjeans?

Hm har bra tycker jag :)
  • eagle87
    Symetrical skrev 2016-08-07 14:15:59 följande:
    Visst har den det!? Tycker att man ser det på navelns position om inte annat.

Låter som att bebis försöker jobba sig nedåt i alla fall. Har haft galet mycket och smärtsamma ilningar nedåt idag. Känns verkligen som att plutt is making a run for it! XD
    Du är så stark som orkar i värmen och som är så aktiv O promenerar O tar hand om treåringen!!! Jag blir lite orolig hur ja ska orka 10 v till... Såååå trött :(

Är de stor skillnad mellan att vara gravid i v 29 och 39?

Åh va jag längtar tills din lilla tjej kommer
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend