-
Iskristall väntar flicka :))GästenT skrev 2016-06-08 21:09:58 följande:Ja det var väldigt lika faktiskt! :D Vi kanske väntar pojkar hela högen! Fast det var någon här som väntade en flicka, vem var det? :O
-
Loppan jag har fortf bf 25 okt glömt svara :)
-
Har inte skrivit här på ett tag, grattis till alla lyckade ul..
Har haft jätte mycket på jobbet O min chef har vart riktigt jobbig.. Har bestämt mig att jag nästa vecka ska avgå som chef O jobba som bara nagel terapeut, lönen är densamma, helt sjukt.
Känns så mysigt nu att känna rörelser och även veta att det är en son vi väntar. Längtar sååååå mkt till bf och ska även boka in ett 4d ultraljud runt v 28 :)
Någon annan Som ska göra 4d? -
Hur många timmar i veckan jobbar du? Jag jobbar 40, fortfarande 10 timmars pass på torsdagar vilket är sååå slitsamt.Loppan84 skrev 2016-06-11 09:12:07 följande:
Ja men var skönt för dig att ta det lite lugnare nu :) låter som ett bra beslut. känner också att jobbet är slitsamt nu, man vill helst ha korta dagar och ingen stress men är ju inte så lätt att påverka.
Ser så fram emot semester. Har hela 6 veckor att ta ut (vi har flex så får ta ut övertid som ledighet) så efter semestern ska jag bara jobba 8 veckor sen är det mammaledighet :-O
4d vet jag inte riktigt vad det är? vad är bra med det?
Vet inte ens när nästa ul är. När vi gjorde ul var vi på sjukhuset (samma som BB) men 24 veckor kontroll görs hos norska motsvarigheten hos MVc så räknar inte med att de ha ul. Eller?
Vad skönt med så mycket semester. Jag har 13 veckor kvar så 4 veckor jobbar jag nu sen 1 v semester i juli jobbar 4 ledig 1 v i augusti jobbar 5 sen mamma ledighet börjar 26 sept. När börjar din?
Här erbjuds inte fler ul, nästa kontroll är i v 25 med barnmorska. 4d gör vi privat. De är 4 dimensionellt så kan se barnets ansiktsdrag... Etc googla -
Vi köpte joolz geo, gillade modellen lätt O fålla ihop köra etcLoppan84 skrev 2016-06-11 18:00:57 följande:
Oj!! Hade jag ingen aning om, ok dags att börja kolla. Som sagt skriv gärna vilka märken/modeller ni gillar och ogillar. Vet inte ens var jag ska börja haha
-
Vad har ni för planer gällande barn rummet etc? Vi har inte plats för så mycket i vårat rum så vi tänkte att bebisen ska sova i hans rum från dag 1 O vi ska köpa Hemnes daybed från Ikea O sova där med honom vissa nätter bara jag vissa nätter min man visa nätter båda... Ska ha en spjälsäng Gonatt från Ikea O trogen garderob O trogen byrå O använda byrån som skötbord
-
Oj såg att jag uttryckt mig lite fel!! Jo jag vill jätte jätte gärna amma det jag menade var att vi ej har plats för bebis i vårat rum så vi ska bo i hans rum de första månaderna. Vad jag mena var att ibland kommer enbart jag sova där i bebisen rum och min man i vårat gamla rum och ibland tillsamans och om jag är riktigt trött så bara min man med bebisen någon natt O då får han hämta bebisen in till mig för amning.... Skulle aldrig lämna bebis själv under natten förräns ca 6 månader...
En annan grej är att min man snarkar O ja måste lägga mig innan honom O somna varje kväll för att äns kunna sova därför tänkte vi att de kommer bli svårt för oss att sova tillsamans nu när jag kommer vakna flera gånger per natt... Men när vi saknar varandra kommer vi sova tillsamans i bebisen rum då den sängen vi ska köpa går att dra ut till en dubbelsäng vilket innebär att bebis även kan sova brevid mig istället för i hans egna säng... -
Mår sjukt dåligt, har varit magsjuk sen inatt, kräks O diare... De värsta är att jag hela tiden rapar upp typ en dålig ägg smak /lukt... Orkar intr. Någon som har haft så?
-
Vad heter du på instagram? :)Loppan84 skrev 2016-06-15 20:14:54 följande:
Samma här, har bara instagrammtycker fb var så mycket skir :-P men har inte raderat kontot bara inaktiverat det så det kan hända jag klmmer om jag blir tillräckligt nyfiken ;)
-
Det jag gillar med fb gruppen är att de mer personligt man kan lägga mer privata bilder etc då de bara vi som SerLoppan84 skrev 2016-06-15 20:14:54 följande:
Samma här, har bara instagrammtycker fb var så mycket skir :-P men har inte raderat kontot bara inaktiverat det så det kan hända jag klmmer om jag blir tillräckligt nyfiken ;)